ביקורת סרט: המלאכיות של צ'רלי, בימאית: אליזבת בנקס, 2019
top of page
  • פורטל תרבות שורשים ועסקים לבני ובנות 50 פלוס

ביקורת סרט: המלאכיות של צ'רלי, בימאית: אליזבת בנקס, 2019

עודכן: 29 באוק׳ 2020

סיפור הסרט


את הסרטים והסדרה שיצאו בעבר באותו השם "המלאכיות של צ'רלי" ראינו, אך נהננו יותר מהאקשן ללא הפסקה, התחכום וחידוש בנשים כוכבות, מאשר מהעלילה הפשוטה. צ'רלי, המיליונר והקול, הפך למוכר.


הסרט החדש שיצא באותו השם עורר סקרנות. הפעם יש במאית (אליזבת בנקס), שהיא גם שחקנית שמשחקת בסרט.


"המלאכיות של צ'רלי" הוא סרט אקשן שאמור גם לבדר, אבל האקשן כאן שולט. כל מלאכית נראית ומתנהגת בצורה אחרת: ג'יין קאנו (אלה בלינסקה), שחרחורת עם המון מרץ ושואפת לאקשן כמה שיותר. סבינה וילסון (קריסטן סטיוארט) בהירה, שיער בלונד, נערית אך יודעת גם לשמש כנערת פיתוי כאשר יש צורך בכך. אחרונה וחביבה היא יסמין מ"אלדין" ואלנה בסרט(נעמי סקוט), מהנדסת וגאונית בתחומה. אין מחשב שהיא לא מסוגלת לפרוץ והיא האישה הטכנית ביניהן. היא מצטרפת במקרה ונשארת איתן.


כמובן שאין לשכוח את בוזלי (אליזבת בנקס), האישה, הבמאית והבוס של המלאכיות. בשלב מסוים אפילו חושדים שהיא הבוגדת, אך בעזרתה הן חושפות את הבוגד האמיתי, כמובן - גבר, והאחרון שאפשר לחשוד בו…


הסרט מתאר משימה קשה וכמעט בלתי אפשרית, של ניטרול מתקן לייצור אנרגיה בשם "קליפסו", שאפשר להשתמש בו בשימוש זדוני ככלי נשק. אלנה, המהנדסת המבריקה, פיתחה את המתקן, אך לא סיימה את הפיתוח והבוס הרשע שלה השתלט עליו וייעד אותו למטרת הרס והרג. היא במקרה מגיעה למשרד של צ'רלי לבקשת עזרה בנושא. אלנה הופכת ליעד חיסול והמלאכיות מחליטות לעזור לה ובהמשך מתברר להן גודל הסכנה והצורך לנטרל את הסיכון שנובע מהשימוש הלא נכון למטרות רעות.


זאת ההיכרות הראשונה של המלאכיות עם אלנה, שבסופו של דבר תביא להצטרפותה לכוח. היא מתחילה להכיר את הנפשות הפועלות, את האביזרים וכלי הנשק המתוחכמים וזה מוצא חן בעיניה.


הפעם הסרט "משימה בלתי אפשרית" מתרחש בערי בירה שונות בעולם, ברלין, לונדון, איסטנבול. המלאכיות מתמצאות במקומות הללו, ואם לא - יש להן קשרים שיעזרו להם.


ביקורת:


הסרט עם הרבה נשים, גם הבמאית וגם השחקניות - המלאכיות. כאשר יש גברים - הם נבלים ברובם וצריך להילחם ולהתגבר עליהם, וכמובן שהבנות מצליחות בכך באינטואיציה, בתחבולות ובאביזרים שונים, שכאילו נלקחו מסרטי "ג'יימס בונד", למרות שבאביזרים הוא גובר עליהם.


הסרט מותח ויש בו הפתעות ושינויים בעלילה. גם הניחוש של המלאכיות לגבי הרב פושע מסתבר כשגוי, ודווקא האדם שהכי פחות חושדים בו, אך גם המיומן מכולם מתגלה ככזה.


יש בסרט רעיונות נחמדים, כמו התחפושות של המלאכיות עם פאה זהה והבלבול ביניהן. גם הבחורה שנראית הכי חכמה וחנונית מצליחה להשתלב היטב בין הסוכנות המיומנות ובסוף להפוך לאחת מהן.


אם מגיעים לראות את הסרט ללא ציפיות גבוהות מדי, אפשר ליהנות משעתיים של אקשן נחמד, שחקנים טובים והרבה ספוילרים וטוויסטים בעלילה.


השחקנים:


סבינה ווילסון - קריסטן סטיוארט - נולדה ב-9 לאפריל 1990, הייתה מועמדת להרבה פרסים ואף זכתה, כמו: פרס סזאר ועוד. בין סרטיה: המלאכיות של צ'רלי, דמדומים (5 סרטים), לך תבין נשים ועוד.


אלנה היולין - נעמי סקוט, שחקנית אנגליה, נולדה ב-9 במאי 1993, מוכרת במיוחד מהסרט אלדין, פאוור ריינג'רס, בסדרה - טרה נובה ועוד.


ג'יין קנו - אלה בלינסקה - נולדה ב-4 באוקטובר 1996, שחקנית אנגליה, שיחקה בסדרות - נפגעים, רציחות במידסומר ועוד.


בוזלי - אליזבת בנקס - נולדה ב-10 בפברואר 1974, שחקנית ובמאית, שיחקה במשחקי הרעב, פיץ' פרפקט, בתול בן 40, ובסדרות כמו: משפחה מודרנית ועוד.


ג'ון בוזלי - סר פטריק סטיוארט - נולד ב-13 ביולי 1940, שחקן אנגלי, שיחק ב - מסע בין כוכבים (3 סרטים), אקס מן, לוגאן - וולברין ועוד.




bottom of page