ביקורת סרט: החופשה האחרונה, במאי: ווין וואנג, 2005
top of page
  • יונה

ביקורת סרט: החופשה האחרונה, במאי: ווין וואנג, 2005

הסרט "החופשה האחרונה" אמנם ישן, ויצא בשנת 2005, אך משדר קסם עד היום. קווין לטיפה היא שחקנית מקסימה, שהכריזמה נוטפת ממנה. גם אם הסרט איננו יצירת מופת, תענוג לצפות בו וליהנות.


הסרט מתחיל כאשר מראים את ג'ורג'יה בירד (קווין לטיפה), עובדת מסורה וחרוצה במרכול, רווקה אך מחבבת אחד בשם שון וויליאמס (ל.ל. קול ג'יי). עבודתה די רגילה ושגרתית, אך היא מוצאת עניין בבישול וצופה בטלוויזיה בשף אמריל לגאסה. ג'ורג'יה עושה דיאטה ולא אוכלת מעדני גורמה, אך מבשלת לשכן הנער אותו היא מחבבת. ג'ורג'יה גם מנהלת סוג של יומן, בו היא מתעדת את מחשבותיה ומדביקה תמונות לפני תחושותיה ודמיונה.


יום אחד היא מקבלת מכה בראשה ונלקחת למרכז הבריאות של החנות ועוברת במסגרת הבדיקות גם בדיקת CT, שמגלה שיש לה גידולים במוח ומחלה נדירה בשם מחלת למפינגטון. בדיקה נוספת מאשרת את הבדיקה הראשונית. היא שואלת על עתידה ואפרויותיה ומגלה שיש ניתוח לסוג כזה של מחלתה, אך הוא מאוד יקר והיא איננה יכולה להרשות לעצמה. אם לא תנותח - נותרו לה בערך שלושה שבועות עד חודש לחיות.


ג'ורג'יה ההמומה מחליטה לעשות מעשה, מתפטרת מהעבודה ומוציאה את כל כספה מהבנק ויוצאת לחופשה מהחלומות בצ'כיה, בעיירה קארלובי וארי במלון הכי מפואר - הגרנד הוטל פאפ. החדר שהזמינה לא מוכן ורק הסוויטה המלכותית פנויה. היא מחליטה לקחת אותה והצעד הבא לגשת לחנות בגדים מפוארת ולקנות מלתחה מעוצבת ומיוחדת שעולה המון. היא גם משתמשת במתקני הספא של המלון ועוברת טיפולים שונים. גם ספורט מהנה אותה והיא לומדת סנובורד וספורט של שלג. היא משחקת בקזינו ואף זוכה בסכום גבוה מאוד של כסף. אך, מה שהכי מהנה אותה הן הארוחות אותן מכין שף דידייה (ג'רארד דפארדייה). היא מזמינה את כל המנות ולוכדת את תשומת ליבו של השף, שניגש אליה והם משוחחים ומתיידדים.


ג'ורג'יה מעניינת את האורחים הנכבדים והם מחבבים את ישירותה וצניעותה למרות הלבוש המהודר והוצאת הכספים הרבה. נמצא שם גם מתיו קרייגן (תימוטי האטון), שהיה הבעלים של חנות הכלבו בה עבדה בעבר. בנוסף, סנטור דילינגס (ג'יאנקרלו אספוזיטו) וחבר הקונגרס סטיוארט (מייקל נורי). היא מתיידדת עם העוזרת והמאהבת של קרייגן, גברת בארנס (אלישייה וויט) ומצליחה לשכנע אותה לעזוב אותו ולהשקיע בעצמה ובהמשך לימודיה.


מנהלת שירותי האורחים גב' גונתר (סוזן קלרמן) מתבקשת על ידי קרייגן לגלות פרטים נוספים על הרקע של ג'ורג'יה. בחיטוטה במגרותיה היא מוצאת מכתב בו כותבת ג'ורג'יה שהיא עומדת למות ושישרפו את גופתה. היא מרחמת עליה, מודה שחיטטה בחפציה ומבקשת שתחזור לביתה ותבלה את תקופת חייה האחרונה עם אהוביה. ג'ורג'יה מנסה להגיע לשדה התעופה, אבל מפולת שלגים מונעת זאת ממנה.


מה שג'ורג'יה איננה יודעת הוא, ששון וויליאמס שגילה על מחלתה הסופנית, מחליט לנסוע אליה ולהתוודות על רגשותיו אליה. הוא נתקל במפולת השלגים מצידה השני, אך לא מוותר ומתחיל ללכת ברגל למלון. ג'ורג'יה מחליטה לגשת למטבח ולהציע את עזרתה לשף דידייה בארוחת חג המולד החגיגית. בארוחה קרייגן מנסה להשפיל את ג'ורג'יה, ולהציגה כמוכרת באחת מחנויותיו. היא עונה לו ואף מספרת להם על מחלתה הסופנית. כול החבורה תומכת בה והם נוטשים את קרייגן, שמרוב יאוש מתיישב מחוץ למלון על המדף וחושב להתאבד.


ג'ורג'יה רואה זאת ומנסה להניא אותו מכך והם משוחחים והיא מעירה לו שאם היה יותר נחמד ופחות מונע מתאוות בצע, היה אדם טוב ומאושר יותר. בעוד הם יושבים על המדף מגיע שון ומתוודה על אהבתו אליה ומודה שראה את האלבום שלה. גב' גונתר מגיעה גם היא למדף ומספרת לג'ורג'יה כי אבחנתה שגויה והיא איננה חולה במחלת למפינגטון.


ג'ורג'יה ושון חוזרים לניו אורלינס כזוג ופותחים ביחד מסעדה שמצליחה מאוד, ושם גם מבקרים אותם השף דידייה ואמריל לגאסה.


קווין לטיפה הייתה מועמדת לפרס השחקנית המצטיינת בסרט קולנוע.



121 צפיות0 תגובות
bottom of page