ביקורת סרט: האחות הטובה, במאי: טוביאס לינדהולם, 2022
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סרט: האחות הטובה, במאי: טוביאס לינדהולם, 2022

החיים של אחות לא פשוטים, משמרות ארוכות, חוסר יכולת לדאוג למשפחה ומראות שהם לא תמיד נעימים. זו מציאות החיים של איימי לורן (ג'סיקה צ'סטיין), אישה שמנסה לעשות טוב לאלו אשר מגיעים לטיפול נמרץ. יש לה חיים אישיים לא פשוטים, אפשר להבין אותה כאשר היא מתחננת שמישהו יעזור לה.


הסרט "האחות הטובה" מבוסס על סיפור אמיתי, שמאוד פופולארי כרגע, מגיעה העזרה. צ'רלי קולן(אדי רדמיין) הוא אדם מעורער, אפשר לומר מוזר, אבל הוא לא נראה מזיק. אולם, הוא מגיע עם כוכבית, משום שהרבה מטופלים מתים במשמרת שלו.


צ'רלי ואיימי מפתחים ידידות אמיצה וכנה, אבל הגופות נערמות ואיימי חושדת שצ'רלי לא תמים כמו שהוא נראה.


הסרט "האחות הטובה" עוסק ביחסים בין שני העמיתים והחקירה שמגיעה בעקבות מקרי הרצח המסתוריים. הם נראים כמו טעויות מקצועיות של הזרקת אינסולין, אולם הם נערמים והופכים להיות לפתולוגיה מזיקה.


הבעיה של הסרט "האחות הטובה", שהוא מתבסס על ז'אנר הפשע האמיתי, שהתוצאה והמקרה כבר ידועים. הסרט לא מחדש ועוקב אחרי האירועים שאכן קרו ולא חורג מהם בהרבה.


מי שיקשיב להמלצה ולא יקרא לפני בנטפליקס פרטים על הסרט "האחות הטובה", יגלה שהוא מותח ועוצמתי. יש בו משחק מעולה והוא לא מרפה מהמתח לכל אורכו. המתח נבנה לאורך הסרט ואף פעם לא נראה תקוע או מגוחך. הוא עוסק בשאלה האתית בין עמיתים לעבודה, עד כמה ניתן לדווח על מעשיו של קולגה לעבודה.


הסרט "האחות הטובה" הוא אחד מהסרטים היותר מוצלחים של נטפליקס בעת האחרונה, כזה שממש מוצדק שהוא נכנס לעשרת הגדולים. הוא מצליח לשלב בין דרמה מרגשת, מתח מורט עצבים וקצת אימה הכרחית, כדי להעצים את האירועים.


מדהים שאדם כמו צ'רלי פעל במשך 15 שנה ורק אחות טובה אחת, כמו איימי, עמדה בינו ובין עשרות מטופלים חסרי ישע.



ראה גם:


bottom of page