ביקורת סרט: ג'רסי גירל, במאי: קווין סמית, 2004
top of page
  • יונה

ביקורת סרט: ג'רסי גירל, במאי: קווין סמית, 2004

הסרט "ג'רסי גירל" יצא בשנת 2004 ומאז חלפו עשרים שנה, אך עדיין הוא מענג לצפייה בשל השחקנים המצויינים וגם בשל הנושא הרגיש, שהוא מתאים לכל תקופה.


אולי טרינקי (בן אפלק) עובד במשרד יחסי ציבור גדול ויש לו מעמד מאוד מכובד. הוא מצליח בחייו, פוגש את גרטרוד (ג'ניפר לופז) והם נישאים. עד מהרה היא נכנסת להיריון ואין גבול לאושרם. כשמגיע רגע הלידה הם ממהרים לבית החולים, אך הלידה מסתבכת. התינוקת נולדת בריאה ושלמה, אך גרטרוד מקבלת מפרצת שגורמת לה למות בעת הלידה.


חייו של אולי משתנים לחלוטין. הוא נשאר עם התינוקת ואביו עוזר לו לטפל בה, אך המשימה קשה עבור שני הגברים. אביו מסרב לטפל בה באופן קבוע והוא נאלץ לקחת אותה לעבודה. אולי מסתבך בעבודה בשל עייפותו הרבה, מעליב את וויל סמית ולכן גם מפוטר ומוצא את עצמו ללא עבודה. אולי ובתו גרטי עוברים להתגורר עם אביו והוא עוסק כמוהו בעבודות יזומות בעירייה.


לאחר כשבע שנים גרטי ( ראקל קסטרו) גדלה והפכה לילדה מקסימה ושובת לב. הם הולכים לחנות לשאול סרטי וידיאו בשביל גרטי ובינתיים אולי לוקח בחשאי סרט פורנוגרפי. המוכרת בחנות מאיה הארדינג (ליב טיילר) מתחילה לשוחח איתו ומסתבר שהיא עושה מחקר לתואר שני על אנשים שצורכים סרטי פורנו. לשיחה מצטרפת גרטי והם הופכים לידידים.


גרטי מבקשת ללכת למחזמר סוויני טוד ואולי לוקח אותה. מאוחר יותר, בבית הספר שלה הילדים וההורים צריכים לשיר ולשחק בשיר ממחזמר. כול הילדים בוחרים בשיר "זיכרונות" מ"קאטס", חוץ מגרטי שלקחה שיר מסוויני טוד. בינתיים אולי פגש מישהו מעבודתו הקודמת ומבקש שיסדר לו פגישה עם מנהלו על מנת לחזור לעבודה שאהב.


הדבר יוצר מספר בעיות, שכן הפגישה נקבעת בדיוק ביום של המחזמר ובנוסף אולי רצה לחזור לניו יורק, מה שעורר תרעומת אצל גרטי שלא רצה לעזוב וצער אצל אביו ואצל מאיה. אולי יוצא לפגישה ועליו להמתין ובינתיים מגיע וויל סמית, שבסרט משחק את עצמו. הם מתחילים לשוחח וסמית אומר שיש לו שלושה ילדים והם הכי חשובים לו. אולי נזכר במחזמר ובגרטי שמחכה לו ומחליט שזה יותר חשוב מהפגישה. הוא נוסע במהירות ורץ ולבסוף מגיע לשמחתה של גרטי, שכבר התייאשה מלחכות לו.


בסופו של דבר אולי מחליט שגרטי ואביו חשובים מכול דבר אחר ומחליט להישאר בג'רסי וגם מאיה מאוד שמחה והכול מסתדר.


סרט חמוד מאוד, המשחק נהדר בעיקר של ראקל קסטרו כגרטי הבת. גם האחרים נותנים תצוגת משחק מצוינת. הבעייה שהסרט מעלה היא בעייה אוניברסלית וקיימת עד ימינו ותתקיים כל עוד קיימים ילדים שאחד מהוריהם או יותר הלך לעולמו או נעדר מחייו.




14 צפיות0 תגובות
bottom of page