ביקורת סרט: איפה אנה פרנק?, במאי: ארי פולמן, 2022
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סרט: איפה אנה פרנק?, במאי: ארי פולמן, 2022

גם למעלה משבעים שנה אחרי, אנה פרנק היא סופרסטאר אמיתי. עדיין האייקון המוכר ביותר של תקופת השואה, אולי הדמות היחידה שבני נוער מכל העולם מזדהים איתה. ארי פולמן, שכבר הוציא קומיקס על אנה פרנק, החליט לקחת את היצירה צעד קדימה ולהפיק סרט.

הסרט "איפה אנה פרנק?" אינו עוסק בפרנק, אלא בקיטי, חברתה הדמיונית. קיטי שואלת את עצמה, לאחר שהתעוררה במציאות העכשווית, היכן חברתה הטובה ביותר. היא מגלה שנמצאת בכל מקום, ויוצאת לשאול שאלות. קיטי מתחילה לחקור את האקלים הפוליטי העכשווי, ובמהרה מגלה עוולות, שעליה לתקן את העולם ברוח המורשת שהותירה אנה פרנק, חברתה הטובה ביותר.

עשיית הסרט לקחה כמעט עשור ונראה שהוא רלוונטי יותר מתמיד. למרות שזה סיכון לדון בדמותה של אנה פרנק ולתת פרשנות אקטואלית לשואה, פולמן מצליח לאחוז בכל הקצוות. הוא יוצר דמות דעתנית ומעניינת, על זמנית שמצליחה לשמור על המורשת של אנה פרנק, כפי שמופיעה ביומן.

התסריט מלא ביצירתיות וברעיונות נועזים, הוא נוגע בכל החלקים הכואבים של האקלים הפוליטי העכשווי. יש בו פסקול קסום, אנימציה נהדרת והנגשה מעניינת ומקורית גם עבור בני נוער, שמנסים להתחמק מסרטים המציגים בצורה בוטה מדי את זוועות השואה.

מלחמת העולם השנייה והשואה טרם איבדו את הרלוונטיות שלהם גם בעולם אולטרה מודרני וציני. כעת, כשבעים שנה אחרי שהזוועות כבר תמו, מתחילים לצוץ סרטים המנסים לעסוק לא רק בתקופה, אלא גם לתת מבט אוניברסאלי מעניין ואקטואלי, שחורג ממגבלות הזמן וההקשר.

הסרט "איפה אנה פרנק?", הוא עיבוד מעניין ודרמטי, שמשדרג את סיפורה של הילדה, שמעולם לא זכתה ליהנות מהתהילה שלה.



45 צפיות0 תגובות
bottom of page