ביקורת סדרה: תחנת משטרה, B.O, יוצרים: קרול גרסיה, סזאר אמורים, פביולה אלבס וויקטור רוד, 2023
top of page
  • יונה

ביקורת סדרה: תחנת משטרה, B.O, יוצרים: קרול גרסיה, סזאר אמורים, פביולה אלבס וויקטור רוד, 2023

הסדרה "תחנת משטרה" או "B.O" היא סדרת קומדיה על שוטרים מברזיל. הסדרה מצחיקה עד דמעות ומזכירה את הסדרה האמריקאית "ברוקלין תשע תשע". הסדרה בת 8 פרקים.


הסדרה מתחילה כאשר סזאנו (ליאנדרו חסום), אשר נולד וגדל בעיירה קמפו מנסו בברזיל, מוצא את עצמו מפקד תחנת משטרה בטיז'וקה בריו דה ז'אניירו. הוא לכד בטעות וללא כוונה פושע שמזוהה עם המאפיה של מכונות המזל ובתור פרס הוא מועבר למשטרה במחוז השמיני בריו כמפקד התחנה. הוא מוצא את עצמו במקום ובסיטואציה שלא הכיר. אף אחד מהשוטרים בתחנה לא מאמין שהוא יחזיק מעמד והם אפילו עורכים הימורים כמה זמן יישאר.


אבל, להפתעת כול השוטרים הקשוחים בתחנה, שמוכנים תמיד לצאת לפעולה, סוזאנו נשאר. יש לו שיטות שונות לחלוטין משלהם, לא שיגרתיות ולא אלימות. גם ליבו הרחב ושמחת החיים שלו ישפיעו על כולם ויעזרו להם ואולי יהיו הנשק הסודי לו הם זקוקים.


בסדרה משחקים גם מפקחת המשטרה מנטובאני (לוסיאנה פאס) הקשוחה, ג'פרסון שרדר, שהוא פקיד המשטרה אסטובו, באבו קאריירה כבלשית אינאה גוארה, דייגו ריביירו כבלש רבקאו, טאומאטורגו פריירה כבלש אלסביאדס פרדל, וג'וזי אנטלו כזוליידה, הטבחית שלהם.


סוזאנו מגיע למקום ועוקף את התור על מנת להודיע על בואו. להפתעתו מיד קופצים עליו כול השוטרים עם אקדחים שלופים ומתנהגים אליו כאחרון הפושעים. הוא מבקש שיחפשו בכיסיו ואז הם מוצאים את התג שלו ומגלים כי האיש עם האופניים החשמליים, שנראה מסכן ועלוב, הוא המפקד החדש שלהם. הסצנה מצחיקה עד דמעות.


החבורה בראשות המפקחת מנטובאני עורכת לו סיור במקום, ובמסדרון נמצאות כול תמונות המפקדים הקודמים של התחנת ומסתבר כי כולם נהרגו בתפקידם, חוץ מהאחרון - שרק נפצע קשה. סוזאנו שואל אם תהיה קבלת פנים, אך החבורה במקום רגילה רק לעבודה קשוחה עם הפושעים הכי גרועים ולא לקבלות פנים ומתפלאת על השאלה.


תחילת הדרך היא ההודעה של מנטובאני לסזאנו כי עליהם לערוך פשיטה על מחסן, שבו המאפיה אמורה להחזיק מכונות הימורים לא חוקיות. סזאנו משתמש בכול תירוץ לא ללוות את אנשיו. במקום זה הוא רואה כי השוטרים לא מטפלים באנשים שמגיעים לתחנה ופונה לעזור להם. אישה זקנה מגיעה ומספרת כי קנתה דובון פגום לנכד שלה ובמקום לא מוכנים להחליפו. סוזאנו מחליט להפקיד את התיק בידי רבקאו ופראדל הקשוחים, שמאוד רצו לצאת לפשיטה עם האחרים. בסופו של דבר הם מביאים את כול הדובונים במפעל ובבדיקה נוספת מסתבר כי היו בהם מרכיבים של מכונות ההימורים. האחרים שחזרו מהפשיטה בבושת פנים, כי הם לא מצאו כלום במקום.


סוזאנו מביא לתחנה קצת אנושיות ושמחת חיים. יש לו סלידה מרובים ומיריות, אך מסתבר כי הוא מצליח בשיטותיו להגיע להישגים. כאשר מכונת הקפה מתקלקלת יש על כך דיונים וויכוחים, וסוזאנו אפילו מציע, שיכינו את הקפה עם הגרביים... כאשר מגיע חשוד, הוא והמפקחת מנטובאני חוקרים אותו בשיטת "השוטר הטוב, השוטר הרע", רק שהתפקידים מתבלבלים בכול פעם. סוזאנו מציע לו אוכל ושתייה ובסופו של דבר הוא מספר שיש פושע בשם "עכברוש רטוב". מסתבר שאינאה גוארה יודעת לצייר והיא מציירת את הקלסתרון שלו במדוייק וכך הם מצליחים להגיע לפושע בתחבולות שונות...


המפקח הקודם אזבאדו, שיצא מבית החולים, מגיע עם מקל למקום ומתחיל להתערב בענייני התחנה וגם להתחיל עם מנטובאני, אך לבסוף היא לוקחת את העניינים בידיים ושמה אותו במקום.


עוד פרק מאוד מצחיק הוא, כאשר המפקחת הראשית, איבון, מגיעה לתחנה עם הכלב שלה ומפקידה אותו בידיו של סזאנו והכלב הולך לאיבוד. יש גם בעייה, כי זוליידה גילתה שיש עכברוש בתחנת והיא מחפשת אותו. בסופו של דבר היא מוצאת את העכברוש ושמה בקופסה, ובשל אי הבנה הם חושבים ששמו שם את הכלב של איבון. כאשר היא פותחת את הקופסה העכברוש קופץ עליה. בסופו של דבר הכול בא על מקומו בשלום והכלב נמצא.


לאחר מכן איבון מפטרת את סוזאנו ומחזירה אותו לעיירת מולדתו. שם עורכים מסיבה לכבודו. גם המפקחת מנטובאני מגיעה ומבקשת להחזירו לריו ומשתתפת בחגיגות. הם מחליטים על קרנבל האנשובי ואז, אגע לפני הקרנבל, סוזאנו מגלה כי מפקדי המשטרה נמצאים על הכוונת במהלך החגיגות. ביחידה מגבשים תוכנית כדי להגן עליו ושהוא לא יהיה המפקד ההרוג הבא בתור.


עוד פרק קורע מצחוק הוא, כאשר סוזאנו יושב על האסלה ומגלה כי חסר נייר טואלט. כאשר הוא צועק שיביאו לו, מתחת לדלת נדחפת מעטפה שבה נכתב כי מתחת לאסלה יש פצצה שתתפוצץ בעוד כ-24 שעות. הוא מבקש מכולם שלא יגלו, אך הכול מפורסם ומגיעים מהתקשורת ומחכים לראות מה קורה. החבלנים לא יודעים מה לעשות, כי לא נתקלו בפצצה כזאת ולא יודעים לנטרל אותה. כתוב על הפצצה משהו בשפה לא מובנת. אימו מביאה לו סינור גדול שיכסה את האיברים המוצנעים. בסופו של דבר מנטובאני מגיעה ומושכת אותו מהאסלה וכשמגיעה שעת האפס וכלום לא מתפוצץ, הם מבררים את הנושא, ומסתבר שכתוב בפינלנדית כי זאת פצצת דמה...


הפרק האחרון הוא עם הכי הרבה אקשן. חברי כנופיית המאפייה מגיעים לנקום. הם מחופשים לחיות שונות ומנהיגתם היא ילדה כריזמטית, ששולטת בהם. סוזאנו נכנס לכלא בגלל שהסתיר את סרוצ'ה הפושע ולכן כל שאר השוטרים נלקחים בשבי, בהתחלה חוץ ממנטובאני, שמשחררת את סוזאנו. הוא מצליח בעורמה לכלוא את כול הכנופייה. הם מרגישים חופשיים, אך הוא שוב מקבל פתק, כי ארגון המאפייה בכל המדינה החליט להתנכל לו.


נקווה שתהיה עונה שנייה. השפה בסדרה היא ברזילאית, אך המשחק של כולם מצויין, צחוקים ומצבים אבסורדיים כול הזמן. שווה מאוד לצפות בה.













bottom of page