ביקורת סדרה: שקר לי, יוצר: סמואל באום, 2009 - 2011
top of page
  • יונה

ביקורת סדרה: שקר לי, יוצר: סמואל באום, 2009 - 2011

סדרות על שפת גוף וקריאת תווי פנים לא היו נפוצות ולמעשה הסדרה "שקר לי" הייתה הראשונה בתחום הזה. מאז יצאו עוד סדרות בתחום, ולאחרונה יצאה הסדרה "פוקר פייס" עם השחקנית נטשה ליון, שמגלמת אישה שחשה כאשר אומרים דבר שקר.


הסדרה "שקר לי" מתבססת על דמותו של פרופסור לפסיכולוגיה בשם פול אקמן, שהיה מומחה להבעות פנים. הוא גם היה היועץ של הסדרה. היא מתבססת על לימוד שפת הגוף והפנים בצורה מדוקדקת ומדויקת. אין צורך לדבר והם מבינים את הרמזים.


גיבור הסדרה הוא ד"ר קאל לייטמן (טים רות), המומחה הגדול ביותר ומניפוטור גדול. הוא הקים חברה פרטית אשר מסייעת למשטרה ולכוחות הביטחון למצוא את האשמים האמיתיים. הייתה פעם שבחורה שעבדה כפראמדיקית ובכל פעם שהייתה תאונה עם נפגעים היא הצילה אנשים. קאל מסתכל במסך ומחליט שהיא אשמה. הוא אכן צדק, כי אימה נהרגה בתאונת דרכים ואחיה המעורער מצא שיטה לשנות את הרמזורים כך, שיהיו התנגשויות של מכוניות משום שיש ב-2 צדדים אור ירוק. היא מודעת לכך, ומראש מגיעה למקום ומצילה חיים. קאל מכיח את אשמתם, למרות שאף אחד לא חשב על כך.


הוא מצליח גם לקרוא הבעות פנים של אדם שנפגע בעמוד השדרה ועומד למות, אך מצליח לגלות מי גרם למצבו הקשה. הוא יודע מתי מישהו דובר אמת או משקר.


עובדת איתו עמיתתו ד"ר ג'יליאן פוסטר (קלי וויליאמס), שהיא דוקטור לפסיכולוגיה. הם מחבבים מאוד האחד את השנייה, אך יוצאים עם אחרים. בהתחלה היא נשואה, אך קאל בטוח שבעלה בוגד בה. אכן, מסתבר שהוא התמכר לסמים ובסוף הם מתגרשים. יש טרגדיה בעברה, שכן הם אימצו תינוקת, אך אימה התחרטה והיא הייתה צריכה להחזירה לאחר חודש. היא משתפת פעולה עם קאל וגם משלימה נקודות בתחום הפסיכולוגיה אצל הלקוחות. הם מסתדרים מצויין ובסוף הסדרה קאל אף מודה בפני בתו כי הוא מאוהב בה.


עוד דמות שעובדת איתם הוא אלי לוקר (ברנדן הינס), בחור צעיר שלמד את הנושא באקדמיה. הוא מאוד מוכשר, אך יש לו תכונה - לומר את האמת גם אם היא לא נעימה. כך הוא הופך לאדם שלפעמים מסוגל להעליב אפילו אם לא התכוון לכך.


עוד חברה בקבוצה היא ריה טורס (מוניקה ריימונד), שעבדה בשדה התעופה. ד"ר לייטמן חש שהיא כישרון טבעי בקריאת אנשים, שכן עברה התעללות מאביה בילדותה ולמדה להיזהר ולגלות סימנים על מנת להישמר ממנו. היא לא למדה באקדמיה, אך לומדת את המקצוע תוך כדי עבודה. הבעיה שלה היא, שלפעמים היא נותנת לרגשות להתגבר על החלטותיה.


לקאל יש בת בשם אמילי (היילי מקפרלנד), צעירה כבת 16, שאימה זואי לנדאו (ג'ניפר בילס) עובדת כעורכת דין ומשתפת פעולה עם אביה, למרות שעמדה להינשא למישהו אחר. בעונה הראשונה היא פחות מופיעה, אך בעונות השנייה והשלישית היא מופיעה בכל תוכנית ואף לומדת מאביה על קריאת שפת הגוף והפנים. יש לה חברים מתחלפים, שקאל בודק מדי פעם. היא גם פעילה מינית, מה שלא מוצא חן בעיניו, אך אימה מספקת לה אמצעי מניעה.


סדרה מעניינת מאוד. בכל פרק יש תעלומה חדשה, שנפתרת עד לסופו, הרבה פעמים עם הפתעות וגילויים מרתקים שמשנים את התמונה.







bottom of page