ביקורת סדרה: שישה אפסים, כאן 11, במאי: ניר ברגמן, 2023
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סדרה: שישה אפסים, כאן 11, במאי: ניר ברגמן, 2023

ישנן סדרות שיש מאחוריהן אידאולוגיה סדורה, שיש להן מסר לעולם. למרות שנדמה שבסדרה "שישה אפסים" יש משהו רדוד, היא מציגה עומק ומחשבה. הרבה מחקרים טוענים, שזכייה בלוטו היא ברכה, אבל יש בה סכנות משמעותיות. חלק מבזבזים בלי הכרה, אחרים מסתבכים בפלילים. האופוריה הופכת מהר מאוד למציאות אפורה.


הסדרה "שישה אפסים" מתארת זכייה כזאת. חוק דמיוני מכריח אנשים להגיע לסדנה בת שמונה מפגשים על מנת ללמוד לשלוט בדחפים שלהם. היא מפגישה אנשים ייחודיים, החל מקיבוצניק (שלמה בראבא), שמגלה פתאום את הנטייה המינית שלו ועוד למנהל בית קפה בגבעתיים (אלישע בנאי). את הסדנה מנהלת אישה בשם איילת בגילומה של רוני דלומי, שאמורה לסייע לזוכים הטריים לנתב את חייהם בעולם החדש. מי שלא מצטרף לסדנה, עליו להמתין לכסף.


הלבטים, הדרמות, השינוי הגדול והציפיות באים לידי ביטוי בדרמה זו. היא מנסה לומר, שכסף הוא לא מתכון לאושר, ועושר רק מביא לסיבוכים יותר גדולים, לא לפתרון בעיות, אלא ליצירה של כאלה חדשות. הדמויות מורכבות ומעניינות, מציגה מנעד של טיפוסים וקונפליקטים סבוכים להפליא. ישנה בעיה של מעט יותר מדי קדרות ואופל, אנשים אלו הפכו למיליונרים בין לילה, אבל הם עדיין בבאסה רצינית.


למרות ש"שישה אפסים" מעין קומדיה שחורה, היא לא מאוד מצחיקה, אבל יש בה מעין נשכנות אירונית נעימה ומעניינת. היא לא הברקת העשור, אבל בהחלט תשאיר אתכם צמודים למרקע מצפים לפרק הבא.


בסדרה "שישה אפסים" יש קונספט מאוד מקורי וחכם ויש סיכוי טוב שהוא יתפתח ויהפוך לסדרה עם קהל צופים קבוע. הקאסט מאוד איכותי, הכתיבה שנונה והקצב מאוד מהיר, לכן יש כאן פוטנציאל אמיתי.



bottom of page