ביקורת סדרה: ריבוט, יוצר: סטיבן לויתן, 2022
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סדרה: ריבוט, יוצר: סטיבן לויתן, 2022

עוד סדרה תגיע בקרוב לארץ מבית היוצר של דיסני פלוס, אחרי שהסתובבה לה ברחבי העולם.

הסדרה "ריבוט" מספרת על כותבת צעירה בשם האנה (רייצ'ל בלום), שהחליטה לכתוב סיטקום עבור חברת המדיה הולו. היא מחליטה להחיות סדרה נשכחת ולגייס שחקנים, שהקריירה שלהם לא בדיוק בנקודת השיא. הם מגיעים מלאי התלהבות לסט הצילומים מתוך ידיעה שזאת ההזדמנות שלהם להחיות את הקריירה ולתת לה גוון בוגר יותר.

בסדרה "ריבוט" ישנו מאבק מתמיד בין השחקנים, שרוצים סדרה בוגרת עם גוונים אפלים והחברה שפונה לקהל הרחב. זה גורם להרבה מאוד רפרנסים תרבותיים, בדיחות וביקורת פנימית ויכולת לצחוק על עצמך. זאת בעצם סדרה בתוך סדרה, שמבקרת את עצמה ואת תרבות הפופ, שהיא קיימת בתוכה ועושה זאת בהרבה מאוד חן והומור.

תסריט שנון והרבה שחקנים מעולים עוזרים לקומדיה להמריא ולהפוך להיות ייחודית בפני עצמה. היא מכניסה הרבה מאוד חומרים שלצופה הישראלי יראו מעט מנוכרים ולא מוכרים, כגון בדיחות על הסדרה "שיקגו הופ", אבל עדיין לא מדובר רק בבדיחות לאספנים. היא מצליחה ליצור שפה מרעננת ולצחוק על הז'אנר ממנו היא נוצרה, שזה מעשה נדיר בפני עצמו.

אם נתקעתם בלי קומדיה צינית וחכמה, הסדרה "ריבוט" יכולה להיות אופציה מעולה עבורכם. היא מצליחה להיות מענגת מבלי להיות תובענית או מעיקה, יש לה הרבה מאוד תוכן עשיר להציע ובדיחות, שהן חכמות יותר מרוב ההיצע שיש בימינו.

למרות שהסדרה "ריבוט" דורשת סבלנות, מי שמוכן להשקיע וגם להתחייב, ימצא קומדיה מקורית ומשעשעת לטווח הארוך.


ראה גם:

הסרט אני לא

bottom of page