ביקורת סדרה מקוצרת: אלביס פרסלי: החיפוש, 2018 ו-10 עובדות על חייו
top of page
  • פורטל תרבות שורשים ועסקים לבני ובנות 50 פלוס

ביקורת סדרה מקוצרת: אלביס פרסלי: החיפוש, 2018 ו-10 עובדות על חייו

הסדרה המקוצרת, בת 2 פרקים בלבד, על חיי אלביס פרסלי, מביאה תיעוד נוסף על חייו הקצרים והמרתקים של מלך הרוק אנד רול. גם פריסיליה פרסלי, אשתו לשעבר, מופיעה ומביאה את נקודת מבטה. המחשבה הרווחת היא, שאלביס היה מאושר בחייו, אך הסדרה מוכיחה את ההיפך מכך. כדאי מאוד לצפות בה ולהתרשם מההשקעה הרבה. מפיק הסדרה הוא טום זימני.


להלן 10 עובדות על חייו של אלביס פרסלי:


1: אלביס נולד ב-8 בינואר 1935 והיה לו אח תאום שנפטר בלידה בטופלו שבמיסיסיפי. אימו ביקשה ממנו שבלילות ירח מלא ישיר את שיריו ואחיו יקשיב לו מהשמיים...


2: כשנולד אלביס, אביו וורנון היה בן 18 בלבד ואמו גלדיס בת 22. הם היו עניים והתגוררו בבית קטן שבנה אביו. אימו הייתה פועלת במפעל טקסטיל ואביו - במכולת. מאוחר יותר נכנס אביו לכלא בשל מרמה ואלביס ואימו עברו להתגורר אצל מכרים כשאיבדו את ביתם.


3: אלביס הושפע מאוד ממוסיקת הגוספל של האפריקנים האמריקנים והיה מבקר קבוע בכנסייה הקרובה. זה ליווה אותו לאורך חייו וגם בבגרותו אהב מאוד את המוסיקה הזאת.


4: אלביס לא היה בטוח בשירתו, אך בגיל 10 השתתף בתחרות שירה וזכה במקום השני. הוא למד לנגן בגיטרה בעצמו וגם מדודיו ומהכומר של הכנסייה, אך לא הכיר תווים וניגן לפי שמיעה.


5: בגיל 13 עברו אלביס ומשפחתו לממפיס שבטנסי, שם עבדו כול בני המשפחה ורווח להם מעט. שם גם חל מפנה בגורלו של אלביס, כאשר פנה לחברת סאן רקורדס להקליט 2 שירים ליום הולדתה של אימו. הבעלים של החברה זיהה את כישרונו וכשהיו חסרים לו זמרים - הזמין את אלביס להחליפם.


6: במקרה, במהלך הקלטות, החל אלביס לשיר וסם פיליפס, בעלי סאן רקורדס הקליט אותו ואז השיר הצליח מכיוון שהיה בסגנון שלא הכירו עד אז - שיר קאנטרי בתוספת בלוז, וזאת הייתה התחלת הרוקנרול. שם החלה הצלחתו המסחררת של אלביס, שלא דעכה.


7: בשנת 1957 התגייס אלביס לצבא למשך שנתיים ואז הופסקה הפעילות שלו. הוא שרת בגרמניה, שם פגש את פריסליה, שהייתה בת 14, אך הוא המתין בסבלנות והם נישאו במאי 1967. אימו, אליה היה אלביס מאוד קשור, נפטרה בשנת 1958בשל האלכוהוליזם שלה.


8: לאחר סיום שירותו הצבאי שב אלביס לארצות הברית, אך הצלחתו נעצרה עד שהתחדשה והוא הופיע גם בסרטים, בפני אולמות מלאים והגיע לראש מצעדי השירים. הוא טיפח אמנים כהי עור, והם שרו שירי בלוז, שעד אז שרו רק אמנים לבנים. היו לו תלבושות מיוחדות ושונות שהשפיעו על התרבות בארצות הברית באותה התקופה. אלביס היה גם שחקן קולנוע והופיע בתוכניות טלוויזיה שונות.


9: בתחילת שנות השבעים החלו ההתמכרויות של אלביס לאוכל ולתרופות. הוא השמין מאוד, חלה במחלות קשות, כמו - גלאוקומה, לחץ דם גבוה ועוד. עד שהיה לו קשה להסתיר את המצב.


10: אלביס נפטר באוגוסט 1977 בגיל 42 בלבד מבעיות בריאות ותרופות ממכרות באחוזת גרייסלנד. נקבר בבית הקברות פורסט היל, אך כאשר מעריצים ניסו לחפור בקבר, הוא הועבר לאחוזתו ונקבר שם. עד היום השפעתו מורגשת.




bottom of page