ביקורת סדרה: וזכרוני הראשון: שלמה ארצי ביוגרפיה מוזיקלית, במאים:ירון שילון ואמיר בן-דוד, 2022
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סדרה: וזכרוני הראשון: שלמה ארצי ביוגרפיה מוזיקלית, במאים:ירון שילון ואמיר בן-דוד, 2022

בתחילת חייו שלמה ארצי היה תלמיד גרוע, כנראה בשל דיסלקציה לא מאובחנת. הוריו היו ניצולי שואה, והם לא הצליחו למלא את צרכיו הרגשיים, מה שהוביל אותו לרצות הצלחה בכל מחיר.


הסדרה "וזכרוני הראשון: שלמה ארצי ביוגרפיה מוזיקלית" מטפסת לאורך הקריירה של ארצי, כאשר היא מנסה להאיר פינות חשוכות ולענות על השאלה "כיצד הוא הצליח להישאר בפסגת התרבות כל כך הרבה זמן".


הסדרה "וזכרוני הראשון: שלמה ארצי ביוגרפיה מוזיקלית" היא ביוגרפיה מוזיקלית, שכוללת את כל הדברים הרגילים, ראשים מדברים וקטעי ארכיון.


הפרקים הראשונים מוקדשים לילדותו של שלמה ארצי והם מסופרים מנקודת מבטו, והוא מרואיין רהוט ומצוין. ארצי מספר על הילדות הדלה ומערכות היחסים הראשונות שלו.


בהמשך, הוא ינסה לשרטט את המסלול שלו להצלחה, שהיה רצוף קשיים וניסיונות חוזרים להגיע אל לב הקונצנזוס. ארצי משתלט על הביוגרפיה והופך להיות כוכב ראשי בהצגה של עצמו, שהוא מספר על היכולות שלו לכבוש את לב הקהל ועל הקודים שהצליח למצוא בישראליות.


הסדרה "וזכרוני הראשון: שלמה ארצי ביוגרפיה מוזיקלית" , מנסה גם למצוא זוויות סוציאליות בסיפור, אבל התמה המרכזית היא הצלחתו של איש אחד להפוך להיות סופרסטאר כנגד כל הסיכויים.


ראה גם:


bottom of page