ביקורת סדרה: הלב של סליבאן, יס, 2023
top of page
  • יונה

ביקורת סדרה: הלב של סליבאן, יס, 2023

הסדרה "הלב של סאליבן" עלתה לאחרונה על מסכי "יס". למעשה השם הוא "Sullivan's crossing" כלומר - מעבר סאליבאן. לא ברור מדוע שינו את השם בעברית. הסדרה מתבססת על ספרה של רובין קאר באותו השם. היא הביאה למסכינו גם את הסדרה "וירג'ין ריבר" שמאוד הצליחה וכבר יצאה במספר עונות.


גיבורת הסדרה היא ד"ר מגי סאליבן (מורגן קוהאן), רופאה נוירוכירורגית מבריקה שעובדת בבית חולים בבוסטון. הסדרה מתרחשת בבוסטון בארצות הברית וגם בקנדה בנובה סקוטיה, מקום יפהפה בטבע, שיכול להבריא לנו כל פצע בלב.


מגי, רופאה צעירה שהשיגה המון דברים, כמו הכרה מקצועית, ועמדה לקבל פרס חשוב עם הבוס שלה. יש לה חבר, גם הוא רופא, אנדרו מתיוס (אלן האווקו) והחיים באמת נראים יפים.


אבל, באותו היום שהיא אמורה לקבל את הפרס מגיעים 2 בחורים שעשו תאונת דרכים. האחד פצוע קשה יותר בראשו, והשני - בעיקר ברגליו. מגי מטפלת בהם, אבל מאוחר יותר מתברר, שדווקא זה שנראה פצוע קל יותר, נפטר ממפרצת במוח. אימו מאיימת לתבוע את מגי על רשלנות.


בחלוקת הפרסים נכנסים לפתע שוטרים ועוצרים את מגי ואת הבוס שלה בנוגע לשחיתות. מגי איננה יודעת במה מדובר ובאמת משתחררת. היא מחליטה שהכי טוב בשבילה לנסוע לבית ילדותה, למעבר סאליבאן, שם מתגורר עדיין אביה סאלי (סקוט פטרסון).


בין מגי לאביה שורר כעס לא ברור, אבל היא מעדיפה להתגורר בחדרה הישן, עם הציור של העץ שציירו ביחד ולא באחת מבקתות האירוח שלו. במקום היא פוגשת את עדנה (אנדריאה מנארד) ואת בעלה פרנק (טום ג'קסון), שניהלו את החנות במקום. בנוסף את חברתה מהילדות, שהייתה דוגמנית בניו יורק וחזרת למקום, סידני שנדון (לינדורה). היא מתוודעת לקאל ג'ונס (צ'אד מייקל מארי), בהתחלה בסיבות בעייתיות ומאוחר יותר הם הופכים לידידים.


יום אחד מגיע אנדרו למקום, אך אינו מתחבר ומקנא בקאל ולכן חוזר לבוסטון ומגי גם נפרדת ממנו. מגי מצילה מספר אנשים שנפצעו בתנאי שטח, האחד - פרנק, שנורה בידי נער בשוגג כאשר חיפשו ילדה נעדרת, והשני - בנם של השוטר המקומי ושל קוני (לורן המרסלי), הפרמדיקית במקום, כאשר נפצע בראשו שנפל. סאלי מסתבך בחובות ואף יש מחשבה שימכור את העסק שלו. גם עדנה ופרנק נוסעים לקרובי משפחה לאחר שפרנק מבריא וחש טוב יותר.


מגי מספרת לקאל על המשפט שהיא עומדת לעבור, והוא מספר לה שהוא עורך דין ומדריך אותה כיצד לעמוד במשפט מול שאלות קשות. מגי חוזרת לבוסטון למשפט, מחליטה להודות באשמתה על הנער שנפטר, אך אימו החליטה להוריד את בקשתה להאשמה ובכך היא ניצלת מהמשפט.


העונה הראשונה של הסדרה כוללת 10 פרקים. היא אמורה להתחדש לעונה נוספת, שכן השאירו אותנו עם הרבה סימני שאלה פתוחים, שיש לתת עליהם פתרונות. בפרק האחרון של העונה הראשונה קאל מפזר את אפרה של אשתו המנוחה וקובר את המתקן בו זה היה. הוא השאיר למגי מכתב אצל לולה גונדרסון (עמליה וויליאמסון), אך היא מסתכלת עליו ולא מוסרת לה אותו. מגי גם עושה בדיקת היריון שיוצאת חיובית. היא רבה עם אביה סאלי לפני שחוזרת לבוסטון וכועסת מדוע לא נסע אחריה כאשר עזבה את המקום כילדה. אז מתברר כי יש לאביה סוד כבד להסתיר, כן הוא נסע אחרי בתו בסערת רגשות, אבל פגע בלולה, שרכבה על אופניה והיא נפצעה קשה, אך לא הודה בכך. הוא אירח בבביתו את אימה של לולה ואותה כאשר אימה חלתה, את לא מודה מדוע עשה זאת וזה נראה רק מטוב לב.






350 צפיות0 תגובות
bottom of page