ביקורת סדרה: היקום שלנו, נטפליקס, כוכב: מורגן פרימן, 2022
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סדרה: היקום שלנו, נטפליקס, כוכב: מורגן פרימן, 2022

עודכן: 30 בנוב׳ 2022

תוכניות טבע כבר מזמן אינן עוסקות רק בעולם שלנו המוכר, הן כבר הגיעו לחלל ומשם ליקום. זה לפעמים נראה כמו שומר מסך בלתי נגמר, אין גם עלילה, אבל ההארה של פינות אפלות, שלעולם לא נוכל לראות אחרת, ממש מרגשות.


הסדרה "היקום שלנו" היא סדרה ממש שאפתנית, שמנסה לעקוב אחרי התפתחות היקום ולהראות לנו שהכול קשור אחד לשני במעין יופי קוסמי שקשה להסביר אותו. מי שלא מתרשם מהיופי העצום הזה, כנראה שלא יכול לשרוד את הקריינות והלופים האין סופיים.


בסדרה "היקום שלנו" אין נרטיב ממש שמקשר בין הפרקים השונים, אבל אין ספק שהיקום הוא מקום מרשים ומרתק. החל מאסטרואידים ועד חורים שחורים, הכול מקבל הסברים מדוקדקים, שקצת נשמעים כמו שיעור בפיזיקה בתיכון.


הסדרה "היקום שלנו" לפעמים מעט משעממת, אבל לרוב הנושא המדובר זורם ונותן מעין פרספקטיבה על כמה אנחנו קטנים במרחב קוסמי פשוט עצום. יש בזה משהו מאוד מרגיע וגורם לאדם, שמסתכל בפלאים הללו מצד אחד להתפעם וגם להרגיש ממש יראה של כבוד כלפי המסה העצומה של כוכבים ופלנטות.


המין האנושי הצליח מעל למשוער לשוט בכדור הארץ ולהגיע אפילו למאדים. אבל, עם כל ההישגים העצומים, הגיע הזמן להיות מעט צנועים לנוכח היקום שלנו, שהוא כל כך גדול ומופלא.



ראה גם:

bottom of page