ביקורת סדרה: האור שלא כבה, יוצרת: רג'ינה מוריארטי, 2023
top of page
  • יונה

ביקורת סדרה: האור שלא כבה, יוצרת: רג'ינה מוריארטי, 2023


בריטניה מספקת לנו סרטים וסדרות מעולים וכזאת היא הסדרה "האור שלא כבה". הסדרה הוולשית, בת שישה פרקים, היא מותחן פסיכולוגי על עיירה קטנה במערב וולש, בשם לנמלין, שלפני כ-20 שנה נחרדה לאחר שצעירה בת 15 בשם אלה רוברטס (אלה פיל) כנראה נרצחה וגופתה לא נמצאה מעולם. מי שמודה הוא ג'ו פריצ'ארד (איוון רואן), גנן שקט, שגר בקרוואן ביער. דמה נמצא שם, אך לא גופתה.


הפצע נפתח 18 שנה לאחר מכן, כאשר ג'ו פריצ'ארד, שנחשד כרוצח והואשם, עומד להשתחרר מהכלא. הדבר מערער את האנשים בעיירה, בעיקר את אימה של אלה, שרון רוברטס (ג'ואנה סקנלן), שעדיין מתאבלת על בתה, ומשאירה את האור במסדרון דלוק כל הזמן. היא יודעת שבתה מתה, אבל האור במסדרון מביע את חוסר התקווה שלה והיכולת להמשיך הלאה בחייה.


ג'ו פריצ'ארד מודה שרצח את אלה, אך הוא לא מסוגל לומר כיצד עשה זאת או היכן גופתה וחושבים שזה בגלל שלקה בהלם שמונע ממנו לזכור מה קרה. בקרון שלו התגלה ד.נ.א. של אלה וסימני מאבק ודם, אך זכרונו בוגד בו והוא אינו יודע להסביר מה קרה לאחר מכן.


שרון חוששת מאוד שאם ג'ו ישתחרר, היא לעולם לא תזכה לתשובות להן ציפתה. ג'ו עובר לאכסנייה של משוחררי הכלא ושרון, למרות שאסרו עליה, מגיעה לשם ומנסה לקבל תשובות ממנו והוא לא משתף פעולה וטוען שלא זוכר. יש במקום עוד אסיר משוחרר, איאן (אלד פו), שהוא העסקן של המקום, מוכר סכיני גילוח, מאכלים שונים ומוכן לעבוד בשביל מי שמבקש ממנו. הוא שומע את שרון משוחחת עם ג'ו, יוצר איתה קשר ומשאיר לה את מספר הטלפון שלו ומבטיח שינסה לגלות באמצעים שונים מה קרה לאלה. הוא מסמם את ג'ו, שוכר אנשים שיכו אותו, אך הסוד לא מתגלה.


בינתיים, במקום אחר, מתגוררת העיתונאית קאט דונטו (אלכסנדרה רואץ), שהייתה בעבר חברתה של אלה, ולאחר שאלה נעלמה, משפחתה עזבה את המקום. כעת היא מחליטה לחקור את הנושא ולנסות לגלות את האמת. היא מגיעה לעיירת מגוריה, אך נתקלת בקשיים מאחר שאנשי העיירה זוכרים אותה כאדם לא נחמד. שרון זוכרת כי היא אמנם הייתה חברה של בתה אלה, אך היא עשתה עליה חרם ולא דיברה איתה, מה שפגע מאוד באלה. האנשים זוכרים אותה כאגרסיבית ודורסנית ולא נעימה. קאט חשבה שהשתנתה מאז, ומנסה להוכיח את זה.


רצונה של קאט להבין מה קרה לאלה מביא אותה לשוחח עם האנשים שנותרו מהתקופה שבה התגוררה בעיירה. היא יוצרת קשר עם חברתה לשעבר קאריל (שיאן ריס - וויליאמס), ומגלה כי למרות שהן היו באותה החבורה עם אלה ועשו עליה חרם, היא כן הייתה איתה בקשר בזמנו. קאריל מנסה לגרום לקאט לעזוב, שמה לה צואת כלב ליד דלתה, פוגעת ברכבה ועוד, ובסופו של דבר קאט מגלה שהיא עשתה זאת.


לאלה הייתה אחות בשם גרטה (אן אלווי), שמצאה את היומן של אלה ושמרה אותו אצלה. היא קוראת בו ומגלה לארוסה ריס (אלן בידר), שמציע לה להעבירו לאימה שרון. היא מתלבטת ובסוף מעבירה אותו. בסופו של דבר שרון מעבירה את היומן לקאט.


בסדרה יש הרבה טוויסטים ובפרק השישי והאחרון התעלומה נפתרת. לא נגלה את הסוף המפתיע, אך הסדרה מאוד מרתקת ומעניינת. השחקנים מעולים כולם והנופים מרהיבים. לא כל מה שנראה בהתחלה מסתבר כנכון בסוף. כל האנשים מורכבים והמורכבות מתגלה במהלך הפרקים. יש הרבה מאוד גילויים מפתיעים וצופים בסדרה בנשימה עצורה.


האם האבלה אמורה להגיע לגילוי האמת ולהבאת ביתה לקבר ואז תשתחרר ותוכל להמשיך בחייה, כלומר - האור שאינו כבה לעולם בפרוזדור - עם גילוי התעלומה ופתרונה וסגירת כל הקצוות - אז היא תכבה את האור. אז גם תוכל להשתתף בחתונת בתה גרטה בלב שלם ושמח.



ראה גם:


bottom of page