אליזבת באטורי רוזנת הדמים, המשך 11: ידועים לשמצה: רוצחים סדרתיים בימי הביניים, לוטן דיקר
top of page
  • לוטן דיקר

אליזבת באטורי רוזנת הדמים, המשך 11: ידועים לשמצה: רוצחים סדרתיים בימי הביניים, לוטן דיקר

לנשים באותה התקופה היו אופציות תעסוקתיות מאוד מוגבלות. רבים מהגברים היו עסוקים במלחמות בלתי נגמרות, לכן הן היו צריכות לדאוג למשפחתן. להיות משרתת הייתה אופציה טובה, משכורת יחסית גבוהה ותנאים בתוך האחוזה של האדון.


איש לא יודע מתי אליזבת באטורי החלה עם פשעיה הנוראיים, אולם אנו יודעים בוודאות שזה החל לפחות בשנת 1585. היא הייתה מגיעה לכפרים מרוחקים ביחד עם משלחת של חיילים ואוספת את הנשים הצעירות, בטענה שהיא מעוניינת להעניק להם מקצוע והכשרה. הן היו הולכות ברצון, אולם במהרה הייתה מתבררת להם המציאות האכזרית.


באמצעות קבוצה נאמנה של משרתים, היא עינתה את הנשים הצעירות בשלל צורות, קשרה אותם באזיקים עד שהידיים יכחילו, הכתה אותם באמצעות שוטים, שרפה איברים מוצנעים ואף חנקה את חלקן עם צעיפים לבנים. כרתה איברים, דקרה איברים אחרים ואף הרעיבה אותן להנאתה הסדיסטית.


יש אף תיאורים קשים יותר על קניבליזם ועל ביצוע ניתוחים, בעוד הקורבנות בחיים. למרות המעשים הסדיסטיים שלה, רבות מהנשים הצעירות רצו לעבוד באחוזה שלה. היא הצליחה לשכור נשים, שהפיצו שמועות כוזבות על תנאים מפליגים וחיי פאר בטירות שלה, במטרה למשוך קורבנות תמימים אל הרשת שהיא טוותה.


למרות המאמצים להסתיר את הפשעים של אליזבת ואטורי, האיכרים לבסוף הבינו את גודל הסכנה שמרחפת מעל ראשם. הם זיהו את המשלחות שמחפשות את הבנות שלהן ולמדו להסתתר ולהימנע בכל מחיר מהגורל שמצפה להן. כמות הבנות שבאטורי הצליחה לפתות הלכה ופחתה עם הזמן, גם בשל הכמויות הגדולות שהיא רצחה וגם משום שרבים עשו ככל יכולתם להתגונן ולהסתתר מפניה.


לכן, היא פנתה לעבר מעמד האצולה ונשים אצילות, בעיקר ממעמד האצולה הכפרי החלו להיעלם ולהירצח באותה אכזריות וסדיזם כמו מקבילותיהן מהכפרים. אולם, לאצילים הייתה יכולת השפעה רבה יותר ולכן הם החלו להשפיע בחוגים האריסטוקרטיים נגד מעשיה הנפשעים.


81 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page