אילנה רובינא - הזמרת, הדוגמנית, השחקנית - עוד ניצחון של הקורונה
top of page
  • פורטל תרבות שורשים ועסקים לבני ובנות 50 פלוס

אילנה רובינא - הזמרת, הדוגמנית, השחקנית - עוד ניצחון של הקורונה

עודכן: 29 באוק׳ 2020

אילנה רובינא, בתם של אושיית התרבות והשחקנית הגדולה ביותר אי פעם בישראל חנה רובינא ואלכסנדר פן - משורר, גבר יפהפה, שנשים נפלו שדודות לרגליו, סיימה את חייה בשל הקורונה.


אילנה רובינא נולדה בפברואר 1934 כתוצאה מרומן של שני האנשים הבולטים באותה התקופה. אביה נטש אותה כמעט מיד ונפגש איתה לעיתים נדירות. אימה - חנה רובינא, הייתה שחקנית עסוקה מאוד ולא היה לה זמן לטפל באילנה הקטנה, שגדלה עם אומנות, חברות וידידות, עד שהועברה למשפחה אומנת בירושלים ומשם לקיבוץ למספר שנים, עד שחנה רובינא לקחה אותה חזרה הביתה. אילנה לא הייתה מוכנה ללמוד בצורה מסודרת, הייתה תלמידה גרועה, וזה לא הפריע לה.


אילנה תמיד חיפשה אהבה, מה שלא קיבלה בילדותה. היא נישאה 4 פעמים. את בעלה הראשון הכירה באיטליה, ביל סטיוארט, אך הנישואים התפרקו במהרה. באיטליה למדה אילנה שירה אופראית.


היא שבה לארץ והצטרפה ללהקת בצל ירוק, שרה עם שמעון ישראלי את השיר "השמלה הסגולה", שהפך ללהיט. באותה התקופה הכירה את השחקן אורי זוהר ונישאה לו. הנישואים הללו שרדו שנתיים בלבד.


בעלה השלישי היה גוריון וייסמן. הנישואים הללו הניבו בת בשם מאיה. הוא נפטר כתוצאה מחלת הסרטן ואילנה גידלה בעצמה שנים רבות את מאיה.


עם בעלה הרביעי, רפי ווייזר, חיה שנים רבות בלונדון, שם התגוררה גם בתה מאיה. הוא הסתבך בחובות עצומים, וכאשר לא יכול היה לעמוד בלחצים כתוצאה מכך, הוא התאבד והחובות נשארו אצלה.


אילנה רובינא הפכה לזמרת מפורסמת. היו לה שירים רבים מוכרים משנות השישים עד השמונים של המאה העשרים: הגבירה בחום, יברכך, בלדה על נערי שגדל, לך איתה ועוד.


אילנה נולדה נסיכה, אשת העולם הגדול. התגוררה תקופות ארוכות באיטליה, צרפת ואנגליה, אך לבסוף

שבה לארץ והתגוררה כאן עד ליום מותה.




18 צפיות0 תגובות
bottom of page