top of page
לוטן דיקר

סדרה בריטית: סופסל, ראפמן, 2024


למרות שטרנד גיבורי העל הולך ודועך בשנים האחרונות ומארוול נמצאת בקשיים, עדיין יש קהל הולך וגובר של חובבי מוטנטים. לבריטים יש מעט מאוד כוכבי על משלהם, כוכבי התרבות שלהם הם לרוב מאוד אנושיים. סופסל לוקחת את ז'אנר הגיבורים ומורידה אותם אל רחובות לונדון המדממים. 


לרובנו העיר החביבה ומזמינת הפנים ביותר בעולם היא לונדון, יש בה אטרקציות ופרצופים בריטים מחייכים. האזורים המתוירים ורחוב אוקספורד הם עדיין מהבטוחים ביותר בעולם, אבל מסתבר שיש עלייה מתמדת באלימות בעיר של הבוביס. שכונות של מהגרים בפרברים צצו בהמוניהם ואחוזי הסכינאות הם בעלייה מתמדת, יש קרבות של כנופיות שהמשטרה לא מצליחה להתגבר עליהם בדומה לפריז. 


מה היה קורה אם גיבורי העל, לא היו אנשים מוסריים במיוחד אלא חברי כנופיות מדרום לונדון. את השאלה הזו לוקח די ברצינות הראפר ראפמן, שם פחות מוכר לאוזניים ישראליות אבל ברחבי הממלכה הוא כוכב עולה. חמישה אנשים מכנופיות יריבות צריכים להתאחד כדי להציל אישה, למרות חילוקי הדעות ביניהם. הם מגלים לפתע שיש להם כוחות על מסתוריים, האם הם ישתמשו בזה לטובה או ישחטו אחד את השני עד זוב דם. 


כל חברי הקאסט הם שחורים, מה שמראה שיש כאן אמירה ערכית וגזעית חשובה. אין כמעט אנשים לבנים, מה מראה את הביקורת הכבדה על התנאים בהם גדלים חברי הכנופיות המהגרים בלונדון. השחקנים רובם אלמוניים מחוץ לבריטניה, עושים עבודה סבירה והסדרה יחסית מעניינית. אין בה פיצוצים אדירים או קטעי מכות מהונדסים כמו של מארוול, אבל כן יש בשפע אלימות גראפית וטקסטים מעניינים. 


הכוכבים עצמם מאוד אנושיים, יש להם דילמות כבדות וניתן להזדהות עם הקשיים שלהם. מוזר לראות את לונדון עם כנופיות בסגנון של שיקגו, אבל הסדרה מכניסה אותנו פנימה ועושה זאת באמינות רבה. אין כמעט נוכחות משטרית, כנראה כאמירה על אוזלת היד של משטרת לונדון בהתמודדות עם האלימות הגוהה בשכנותיה, מה שיש בסופסל זה רעיון מעניין וביצוע לא רע בכלל, למרות שההפקה לא מאוד מושקעת ואין פעלולים שתואמים את הגרסאות האמריקאיות מפוצצות האלימות והאפקטים. מי שמחפש גרסה מעט יותר חכמה ועמוקה של קפטן אמריקה או שאר גיבורי העל, ימצא כאן. 



197 צפיות0 תגובות

留言


bottom of page