top of page
  • יונה

מרילין מונרו - מותה של אגדה, 10 עובדות על חייה ומותה

מרילין מונרו נחשבת עד היום לאחת הנשים היפות ביותר מאז ומעולם. 60 שנה עברו מאז מותה המסתורי שנחשב להתאבדות, אך עד היום העניין הזה לא סגור, הוסיף לקסם ולמסתורין.


אנו מביאים 10 עובדות על חייה ומותה של השחקנית האגדית מרילין מונרו:


1. מרילין מונרו נולדה בשנת 1926 בלוס אנג'לס בשם נורמה ג'יין מורטנסון, אך מאחר שלא בטוח כי מורטנסון היה באמת אביה, השתמשו בשם נורמה ג'יין בייקר.


2. ילדותה של מונרו הייתה קשה מאוד. אביה נטש ואימה העבירה אותה למשפחת אומנה. לאחר מכן חברתה הטובה של האם, גרייס מק'קי טילפה בה, אך כשנישאה עברה שוב למספר משפחות אומנה.


3. היא נישאה בגיל 16 לג'יימס דוהארטי, אותו הכירה בבית הספר בו למדה.


4. מונרו החלה את הקריירה שלה כדוגמנית ולא בחלה אף בצילומי עירום וצילומים למגזינים לגברים.


5. היא שאפה להיות שחקנית ונלחמה באולפנים. היא עסקה באיפור, הלבשה, תאורה ושאר דברים מסביב המשחק. היא גם שינתה את שמה למרילין על שם השחקנית מרילין מילר, ושם משפחתה - מונרו, שם משפחתה של אימה.


6. מרילין מונרו השחקנית הצליחה מאוד ואף זכתה בפרסים רבים, כולל פרס "גלובוס הזהב", פרס הנרייטה ואחרים. מספר סרטים שלה, כמו "חמים וטעים", "גברים מעדיפים בלונדיניות", "הכל אודות חוה" ואחרים הפכו לידועים ומפורסמים עד ימינו.


7. מרילין מונרו היתה נשואה 3 פעמים. בפעם הראשונה לג'יימס דוהארטי, כאשר מלאו לה 16 שנים. לאחר מכן עם ג'ו דימאג'יו בשנת 1954, בגיל 28, נישואים קצרים ובעייתיים, ונישואיה השלישיים היו לסופר הנודע ארתור מילר בשנת 1956, כשהייתה בת 30. היא אהבה אותו והתגיירה בשבילו, אך גם הנישואים הללו הסתיימו בגירושים.


8. בנוסף לנישואיה היו למונרו עוד רומנים, כמו: לורנס אוליביה, טוני קרטיס ועוד. המפורסמי ביותר היו עם האחים קנדי, ושירה המפורסם לג'ון קנדי :יום הולדת שמח, אדוני הנשיא.


9. מרילין מונרו סבלה ממחלת האנדומטריוזיס. לכן היו לה בעיות ברחם. היא הייתה פעמיים בהריון, פעם אחת היה מחוץ לרחם ופעם שניה הסתיים בהפלה. היא גם עברה ניתוח בשחלותיה.


10. בחודש אוגוסט 1962 נמצאה מרילין מונרו מתה במיטתה. המחשבה הייתה שהתאבדה לאחר שלקחה הרבה סמי הרגעה. אך, המסקנות אינן חד משמעיות.


ראה גם:

bottom of page