top of page
לוטן דיקר

ביקורת סרט: חידת הירושה, נטפליקס, 2024


לפני נטפליקס לא הכרתי את הקולנוע הפולני, הוא היה נשמע קר ומשעמם ובעיקר מרוחק. סרטים זרים הם מצרך נדיר בישראל, כולנו מכורים לסרטים הוליוודיים וזה נדיר שמדינות אחרות מצליחות להראות את מרכולתם כאן. אולם השינוי הוא דרסטי והרבה מאוד מדינות, מצליחות לחשוף את הקהל העולמי ליצירות מרתקות. 


הסרטים עצמם, בניגוד לסטיגמה הם לא מופנמים או קודרים במיוחד, יש ספקטרום רחב של סוגים, חלקם אפילו מצחיקים. ההומור הפולני הוא מאוד אירופאי, הוא מבוסס על משחקי מילים וסיטואציות מביכות. נכון שפולנים והומור לא הולך ביחד, אבל מסתבר שיש קומיקאים במדינה הקפואה והמרוחקת. 


ההפקה של "חידת הירושה", היא בהחלט מרשימה ועומדת בסטנדרטים גבוהים. העלילה היא לא מתוחכמת במיוחד וראינו אותה בכל מיני סרטים אמריקאים. אדם עשיר נפטר במפתיע ומשאיר צוואה מוזרה, הוא מעוניין שקרוביו המרוחקים והמוזרים ייאלצו לעבוד קשה עבור הכסף שהוא משאיר להם. עליהם לפתור שלל חידות בסגנון של חדרי בריחה, בטירה מפחידה בסגנון ימי הביניים. 


זהו סרט קצר יחסית לימינו, שעה וחצי ויש לנו מנצח. הדמויות עצמן שונות אחת מהשנייה ושונאות אחת את השנייה ולכן הדינמיקה ביניהן מצחיקה ומעניינת. התחרות היא כמובן דורסנית וכל אחד רוצה לנחס את הפרס לעצמו, אבל כמובן זה לא ממש פשוט.


לי ברמה האישית, לקח זמן להתרגל לצחוק מבדיחות בשפה, אבל ברגע שמתרגלים הדברים זורמים בטבעיות. זהו לא סרט מבריק במיוחד, אבל יש בו רגעים מקוריים ומשחק טוב של כל השחקנים. 


לאחרונה הקולנוע הפולני פורץ קדימה ועכשיו יש לו קומדיה לא רעה בכלל. היא לא עושה רעש גדול, אבל אין ספק שמי שייתן לה הזדמנות בעיקר יכול ליהנות מבריחה אל הערבות הקפואות של פולין. בדיחות פולניות יש לנו למכביר, אבל נראה שגם הפולנים יודעים לצחוק מעצמם. יש כאן הרבה סטראוטיפיות, אבל היא בעיקר משעשעת ולא ממש מציקה.


מי שמחפש מוצר משעשע ולא מציק ומוכן לתת הזדמנות לצחוק מפולנית, בהחלט מוזמן להתרווח ולצפות ב"חידת הירושה".



82 צפיות0 תגובות

Comments


bottom of page