ביקורת סרט: הצדק של ספנסר, במאי פיטר ברג, 2020
top of page
  • פורטל תרבות שורשים ועסקים לבני ובנות 50 פלוס

ביקורת סרט: הצדק של ספנסר, במאי פיטר ברג, 2020



הסרט "הצדק של ספנסר" הוא סרט מתח מורט עצבים על שוטר ובלש לשעבר, שהפך בעל כורחו לחוקר פרטי - ספנסר (מארק וולברג). הסרט הוא שוב תוצאה של שיתוף פעולה בין הבמאי פיטר ברג למארק וולברג.


הסרט מתרחש בבוסטון ומתחיל עם הכנסתו של ספנסר לכלא משום שהיכה את מפקדו, בו חשד שהוא מושחת. גם בכלא הוא מכה אסירים אחרים. לאחר חמש שנים ספנסר משתחרר, אך למרות שרוצה לעזוב לאריזונה ולהתחיל חיים חדשים כנהג משאית, הצרות רודפות אחריו, ולמרות שהן לא ממש שלו - משום שהוא אדם ישר ואמיץ - הוא יוצא לחקר האמת.


ספנסר יוצא מהכלא היישר לביתו של הנרי סימולי (אלן ארקין), שהיה מאמנו באגרוף בצעירותו, שם התגורר בעבר. הוא פוגש אצלו צעיר כהה עור ענק בשם הוק (וינסטון דיוק), שכרגע מתגורר שם ומתאמן אף הוא באגרוף. המפגש ביניהם טעון ולא נעים, אך בהמשך הם חוברים יחד לפעולה ונלחמים נגד השוטרים המושחתים והפושעים.


באותו היום שספנסר יוצא לחופשי מהכלא נרצח הקצין שבגללו הואשם ונכנס לכלא והחשד לרצח נופל עליו. מאוחר יותר נודע שעוד בלש שהיה ידוע בניקיון כפיו נרצח, אך נמסר שבחיפוש בביתו נמצאו סמים. ספנסר הופך לבלש פרטי בעל כורחו ואף לוקח את הוק והנרי שיעזרו לו. תכניותיו לנסוע נעצרו עד לפתרון התעלומה.


בסרט יש הרבה אקשן, הפתעות, טוויסטים, טובים ורעים והאשמה מתגלה בהפתעה אצל מי שהיה הכי פחות חשוד... לא נקלקל ונעשה ספוילר.


גם חברתו לשעבר של ספנסר, סיסי דייויס (אלייזה שלזינגר), ממנה הוא מתעלם עם שחרורו מהכלא בהתחלה כועסת, אך מאוחר יותר, כאשר הם זקוקים לעזרה, היא תומכת ועוזרת.


הביקורות לא מהללות, אך הסרט מותח, משחק טוב, יש רגעים קומיים נחמדים, הרבה מכות, טוויסטים ואין רגע דל. לראות בכיף.



bottom of page