top of page
לוטן דיקר

ביקורת סרט: אות משמים הסימן הראשון, ארקשה סטיבנסון, 2024


אי שם בשנת 1976 הונחו היסודות לז'אנר האימה כפי שאנחנו מכירים כיום. שם נולד האנטיכרייסט, ילד בן 5 עם כוחות זדוניים ויותר מדי דמיון דמוני. ממנו נוצרו המשכים, עד שהוחלט לעשות פריקוול ולחזור אל המקורות. הוא מתרחש לפני הסרט הראשון בסדרה, שהצליח קופתית הרבה יותר ממה שצופה ממנו. 


הסדרה מתחילה משגריר אשר עובד ברומא שלו נולד תינוק ללא רוח חיים. הוא מחליט לאמץ תינוק חדש שנולד באותם נסיבות ולקרוא לו דמיאן. לצערו כבר מגיל חמש העולל מתחיל להתעלל בסביבה שלו ולגרום למיתות משונות ואסונות סביבתיים, אם לא מספיק אז הוא גם מסרב להיכנס לכנסיות. זה מספיק עבור הוריו להחליט שהוא בנו של השטן. 


אות משמיים מקדים את האירועים הללו ועוסק בנזירה אמריקאית שמגיעה לרומא. מרגרט מתחילה לראות ולשמוע דברים לא רצוניים ומתחילה להבין שעומדת להתחולל כאן קונספירציה שעומדת להביא את השטן לכדור הארץ. זהו סרט מאתגר, מצד אחד עליו להיות מגניב ועדכני, אבל גם לשמור על רוח המקור ולא לסטות ממנה עבור מיליוני המעריצים האדוקים. 


הוא מצליח להתחבר לסרט הראשון גם מבחינה תמטית וגם מבחינה עלילתית. הוא מראה שהדת יכולה להפוך לכת מסוכנת, את הצדדים הזדוניים יש לאמונה מאורגנת שמשתמשת בכוחה כנגד מאמיניה. כיצד פחד הוא מנוע מצוין לשליטה ויכול להלבין גם פשעים נוראיים. כל זאת תוך כדי אווירה קריפית ומפחידה, שתתאים עבור אלה שמסרים אוניברסאליים פחות מעניינים אותם בקולנוע. למרות רגעים רגעים אפקטיביים ואפילו גועליים, כמו סצנת לידה בלתי נשכחת. נראה שהוא עוצר את עצמו מלהפוך לקלאסיקה גועלית מהמעלה הראשונה, הוא לא מצליח מספיק לזעזע את הצופה ולכן לחלקים גדולים הוא יושב משועמם מהטוויסטים הצפויים. 


מי שראה את הסרט יראה כמו רפרנסים נחמדים והצדעות חביבות אל המקור. גם הגיבורה שלו, טייר פרי הלא היא מרגרט עושה עבודה לא רעה. היא שחקנית שהוכיחה את עצמה בז'אנר האימה, אבל כאן היא לוקחת תפקיד של דמות מובילה ונותנת הרבה תוכן ונופח לדמות הראשית שניתן להזדהות עם הקשיים שלה. גם תפקידי המשנה לא מביישים את הסרט, בעיקר קורי ווילסון כאחות הקריפית המוזרה. האפקטאים הויזואליים והסאונד מחריד האוזניים, עושים עבודה מצוינת ומוסיפים המון לרגעים הספורים שאות משמיים מצליח להקפיץ את הקהל. 


זהו פתח מצוין לסדרת סרטים נוספת, שתיתן כבוד נוסף למקור ולא תהיה דהויה ומיותרת. יש לקוות ששיקולים מסחריים לא יהרסו את הפוטנציאל כאן, כי הוא גדול.



0 צפיות0 תגובות

Opmerkingen


bottom of page