ביקורת סרט: אבהות, במאי: פול וויץ, 2021
top of page
  • פורטל תרבות שורשים ועסקים לבני ובנות 50 פלוס

ביקורת סרט: אבהות, במאי: פול וויץ, 2021


הסרט "אבהות" מבוסס על סיפור אמיתי בשם "שתי נשיקות למאדי" שכתב מתיו לוגלין. מתיו התפרסם בשל הבלוג שהחל לכתוב בשנת 2008 ושבו סיפר על מותה הפתאומי של אשתו ליז וההמשך על התמודדותו כאב יחידני לתינוקת שנולדה, שלעולם לא תכיר את אימה. הסיפור השפיע גם על אופרה ווינפרי והוא גם הופיע בתוכניתה.


הסרט מתאר את מתיו לוגלין (קוויו הארט) ואשתו ליז (דבורה איורינד) שציפו, כמו כל זוג צעיר, לתינוקת. הם באו לביקורת את רופאת הנשים, והוחלט לזרז את הלידה בשל מיעוט מי שפיר וגודל התינוקת. הוחלט על ניתוח קיסרי, שיתבצע מיידית, עוד הערב. הדבר תפס אותם בהפתעה ולא מוכנים, בלי עריסה או דברים אחרים. גם ההורים גרו רחוק, במינסוטה, והיו צריכים להגיע במיוחד.


הלידה בוצעה בערב, ונולדה תינוקת בריאה, מאדי (מלודי הארד). אך, למחרת, כשבאו להוריד את ליז מהמיטה, היא התמוטטה באופן פתאומי ונפטרה מתסחיף של מי שפיר. האושר הגדול הפך לטרגדיה ולאבל. אימה של ליז, מריאן (אלפרה וודארד) ואימו של מתיו נשארו לעזור לו והציעו לו לחזור למינסוטה. אחרי מחשבה הוא סירב, משום שלא רצה לעזוב את מקום עבודתו וכול חבריו הטובים, והחליט להתמודד עם התינוקת בעצמו. רק אם לא יצליח, יחזור לביתו הקודם.


לא היה פשוט, אך הייתה למתיו עזרה גדולה מסביבתו. הוא עבד חלקית מביתו, וכשהיה צריך להגיע לעבודה, הסכימו שיגיע עם התינוקת. מאוחר יותר לקח לה גם ביביסיטר.


הסביבה מקבלת את שניהם בחיוב, אך יש קצת קשיים כאשר מאדי מגיעה לבית הספר הקתולי שנבחר ללימודיה. מאחר שאין לה דוגמה נשית, היא לובשת תחתוני גברים וגם מכנסיים. בבית הספר דורשים חצאית. מתיו מתעלם מהם, עד שבבית הספר הכריחו את מאדי ללבוש חצאית, אך כשעלתה על סולם, צוחקים עליה משום שראו את תחתוני הבנים שלבשה. היא נפלה וקיבלה מכה בראשה. יש כאן שמרנות של המערכת, אך זה בית ספר קתולי והם לא מוותרים.


מתיו מתרגז וכועס, וכאשר הציעו לו מהעבודה לנסוע לחו"ל לחודש, והם נוסעים לסבתות למינסוטה ומאדי נשארת שם.


בינתיים, חברו של מתיו אוסקר (אנתוני קאריגן), מכיר לו במסיבה בחורה מקסימה, שגם במקרה נקראת ליז (דיוואנדה וויז). היא יוצרת קשרים חמים מאוד עם מאדי, אך מתיו חושש להדק את קשריו איתה והם נפרדים.


מתיו לוקח איתו לשדה התעופה גם את חברו אוסקר, אך מרוב געגועים למאדי הוא מוותר על הנסיעה ונותן לאוסקר לנסוע במקומו. הוא מגיע למינסוטה ואוסף את מאדי, ובדרך הביתה הם עוברים דרך ליז ומשלימים איתה.


ההתמודדות עם בית הספר מסתיימת בהומור, כשמתיו מגיע עם חצאית סקוטית ומאדי - עם מכנסיים, והנזירות בבית הספר צוחקות ומוותרות.


סרט מקסים ומהנה, תהליך ההתמודדות של מתיו עם גידול התינוקת ומאוחר יותר, הילדה, מלא הומור ורגש. משחק מצוין של כול השחקנים ובעיקר של קווין הארט ומלודי הארד. הטרגדיה בונה את המשפחתיות המצומצמת של מתיו ומאדי. הספר שנקרא "שתי נשיקות למאדי" מתאר את טקס ההשכבה לשינה, כאשר מתיו מנשק פעמיים את מאדי - נשיקה מאימא ונשיקה מאבא.







646 צפיות0 תגובות
bottom of page