top of page
לוטן דיקר

ביקורת סדרה: ספרינט הכי מהירים בעולם, נטפליקס, 2024


אתלטים הם מעין אלים, משקפים תמיד את השאיפה של בני האדם להיות הטובים ביותר. הם שוברים שיאים, שאף אחד לא חלם ורוצים תמיד להיות הכי טובים בעולם. זו ההתגלמות למצוינות שמלווה אותנו החל מימי יוון הקדומים עד לימינו. למרות שנראה שדם מכונות זורם להם בעורקים, התוכנית שלפנינו נותנת מבט אנושי על האנשים הללו. 


100 מטרים, זו התחרות הכי חשובה באתלטיקה העולמית. אין משהו דומה, למדליית זהב במקצה הזה. מי שמנצח הוא מעין מלך האצנים, הוא יכול לשים כתר ולהסתובב כמו טווס. נואה ליילס הוא אצן מצטיין, אתלט בחסד שכבר מגיל 8 זוכה בכל תחרות אפשרית.הוא רואה את עצמו כיוסיין בולט הבא, שובר שיא עולמי שלא נשבר כבר הרבה שנים. אמא שלו אצנית גם כן, דוחפת אותו להצליח בצורה אגרסיבית. 


מולו עומד מרסל ג'קובס, אתלט איטלקי הראשון שזכה במדליית זהב במאה מטרים. הכוח עומד בין ליילס והזהב ולמרות שהוא בן 30 הוא לא מתכוון לוותר. הסדרה לוקחת אותנו מאחורי הקלעים, אל תוך חייהם האינטימיים. אל המשפחות שלהם, שגרת האימונים, התלבטויות פחדים וההערצה. 


ישנם גם צילומים מרהיבים של ריצות על המסלול, קטעי ארכיון ופרשנויות של כוכבים בקנה מידה של מייקל ג'ונסון. ישנו פרק על היריבות ארוכת השנים, בין ג'מייקה לארצות הברית על השליטה בענף הריצות. השילוב הוא לא ספק סוחף, גם אם אינכם חובבי אתלטיקה עדיין המידע והסיפורים האישיים בטוח ייגעו לכם בלב. 


אין כאן איזשהו מידע ספורטיבי מקצועי, או לחילופין מידע שצריך להכיר ולדעת לפני. אלא דוקו אנושי על אנשים שמקדישים את כל חייהם עבור שאיפה לפרוץ את כל הגבולות. החיים שלהם מעניינים, לחוצים וגם מלאי אינטריגות. המסע שהם סוחבים על הגב הוא עצום, הם מתמודדים עם כל כך הרבה קשיים שזה פשוט מעורר השראה. לרוב הם עומדים מולנו במסך כפלקט פעם או פעמיים בשנה ואנו נפעמים מהיכולת הפיזית העילאית שלהם, אולם יש הרבה מאוד המראה הקשוח האתלטי, זהו מבט מרתק על העולם הקסום והמורכב של האתלטיקה העולמית.



168 צפיות0 תגובות

Comments


bottom of page