top of page
לוטן דיקר

ביקורת סדרה: סופר גיקית, נטפליקס, 2024


אני אוהב גיבורים שונים ומיוחדים, שמתנהגים ונראים אחרת. הם מאתגרים את הנורמה וגורמים לנו לבחון את ההנחות שלנו לגבי מי ששונה מאיתנו.


אנו עורכים היכרות עם עולמה של הארייט מאנרס, בחורה שהתואר "חנונית על" תפור על מידותיה. היא מגושמת, מוזרה ונוטה לעשות תאונות כל חמש דקות. חבורה של ילדים מקובלים עוקבים אחריה עם תיעוד לייב של כל הפשלות שלה וכל סביבתה החברתית מסתכם בחברה אחת בשם נאט. 


נאט, בניגוד להארייט חולמת להיות דוגמנית, זו מטרת חייה והיא תעשה הכול כדי להגיע לשם. היא נוסעת ללונדון כדי להתגלות. אולם כמו בכל סיפור סינדרלה טוב, הבלתי צפוי קורה ומאנרס הופכת לכוכבת מבלי שהיא התכוונה בכלל. לכלוכית שעולה לגדולה, אור הזרקורים סוגר עליה מכל פינה והיא הופכת לפנים מוכרות. 


סוכן דוגמניות ידוע בשם ווילבר אוונס שיש לו סוכנות בוטיק מצליחה בשם אינפיניטי מודלס, משכנע אותה להצטרף אליו לצילומים בקנדה. היא מתחילה לרקום סיפור אהבה עם דוגמן חתיך והחיים שלה עולים מסלול הצלחה שהיא לא ציפתה לו. בדרך להגשמת החלום, היא משקרת לחברתה הטובה, אבל אף אחד לא מושלם. הסיפור עצמו והעלילה הם מאוד גנרים, יש טובים ורעים וההפרדה ברורה בין אתנחתות קומיות לרגעים דרמטיים.


"סופר גיקית" מאוד שמרנית, ניכר עליה שהיא לא מוכנה לזוז הרבה מהמקור עליה היא מבוססת, ספר שיצא לפני 11 שנה ב-2013. 


יש בדיחות מצחיקות ורגעים סבירים, אבל הבעיה העיקרית היא הגיבורה שקשה להתחבר אליה. היא יוצאת עם גבר תפוס, בוגדת במשפחתה ובחברתה הטובה וגורמת לאין ספר תקלות ובעיות אצל כולם. היא לא ממש רוצה להיות דוגמנית, אבל מתעקשת על חלום שהוא לא שלה. בנוסף המשחק של אמילי קארי, לא הכי משכנע בעולם. לצד הדורסנות שלה, היא אמורה להיות גיקית חמודה שברגעי מבוכה בורחת אל חוברות וספרי מדע.


זו סדרה לנוער שלא ממש עושה את העבודה שלה, שמקדשת את הנרקיסיזם העצמי מעל כל דבר אחר. "סופר גיקית" היא דרמת נוער, שחסר לה הגלאמר והדבק כדי להיות מוצלחת באמת, כוכבת שמתענה מלהיות דוגמנית מצליחה לא מספיקה כדי להחזיק להיט קיץ.





צפייה 10 תגובות

Comments


bottom of page