top of page
יונה

ביקורת סדרה: החשודים, ביים: דרייס ווס, 2022

הסדרה "החשודים" היא סדרה בריטית מעניינת ומותחת, עם המון טוויסטים. היא מתארת בלש בשם דני פראטר (ג'יימס נסביט), שנקרא לחדר מתים כדי לחקור גופה של אלמונית שהגיעה לשם. המסקנה הייתה, שהבחורה התאבדה.


הסדרה "החשודים" היא סדרה קצרה, בת 8 פרקים. בכל פרק נמצא דני ועוד דמות אחת, אותה הוא מתשאל ובסוף יש לנו תמונה מלאה של התקופה החסרה בחייה של בתו כריסטינה.


בפרק הראשון נראה את דני, הבלש הוותיק, המגיע לחדר המתים על מנת לזהות גופה. חוקרת המוות ג'קי (ג'ולי ריצ'רדסון) משוחחת איתו והוא חוקר אותה על הממצאים שלה לאחר הניתוח. היא מתעקשת שכריסטינה כנראה התאבדה. דני עדיין לא זיהה כי זאת בתו, אך כאשר הסתכל על שרשרת שהייתה על הגופה, הוא מתחיל לחשוד, וכשמרים את הסדין, הוא מגלה שזאת בתו, כריסטינה (אימוג'ן קינג), שנעלמה מהבית בגיל 15 ומאז לא ידע מה קורה איתה. הוא מתאבל, אבל לא מאמין בשום אופן שהיא התאבדה ומחליט לחקור את העניין.


בפרק השני דני, שהפך ממש לאובססיבי בפתרון תעלומת בתו, פורץ לביתה ומחפש רמזים ומנסה להבין דברים שנעלמו ממנו במהלך השנים בו היא לא התגוררה בבית. הוא שומע רעשים ופוגש את ניקולה (ניאמה אלגאר) ותוהה מה היא עושה בבית. מסתבר שהיא הייתה נשואה לכריסטינה ואז היא מספרת לו מספר דברים עליה ועל חייה. מסתבר שניקולה ידעה יותר ממה שסיפרה לו.


בפרק השלישי הוא הולך לפי מה שניקולה סיפרה לו ומגיע למועדון לילה מפוקפק, בו הוא פוגש את מאיה (אנטוניה תומאס), ומסתבר שהייתה חברתה הטובה ביותר של כריסטינה.


משם הדברים מתגלגלים והוא מתוודע לג'ייסל (סשה דאוואן), סוחר סמים, וגם לריאן (סם יוגן) שותפו לשעבר של דני במשטרה וגם שוטר מושחת, שמסתבר שיודע יותר ממה שמוכן לדבר.


בפרק השישי נכנס לתמונה הארי (ריצ'ארד אי. גראנט), שהיה המנטור של כריסטינה, ודני מרגיש שהוא מתקדם בהבנתו מי היה הרוצח של כריסטינה.


בפרק השביעי דני וסוזנה (אן מארי דאף), אשתו לשעבר ואימה של כריסטינה, מתאבלים עליה בדרך להביאה לקבורה, אך יש דברים שמשתנים והופכים את הדברים על פיהם.


הפרק השמיני הוא האחרון בסדרה ודני מתעמת עם החשוד העיקרי, אך יש הפתעות וטוויסטים שכדאי לראות.


לאורך כל הסדרה כריטינה מופיעה בדמיונו של דני ונותנת לו מעין רמזים שעוזרים לו בחקירתו. רוב השחקנים מופיעים רק בפרק אחד, חוץ מדני, שמופיע בכל הפרקים. נראה שבמותה של בתו דני חש שהוא איכזב אותה והתרחק מכל אחריות כלפיה. הוא ויתר עליה מהר מדי. החקירה הנמרצת מי רצח אותה עוזרת לו במעט להתגבר על תחושת הכישלון שחש בגידולה ובעזיבתה את הבית בגיל כל כך מוקדם והסתבכותה בעולם לא פשוט.


הסדרה "החשודים" מעולה ומיוחדת במינה. שחקנים מעולים ומוכרים ברובם, ובראשם ג'יימס נסביט. המון הפתעות במהלך הסדרה, שבהחלט ראויה מאוד לצפייה.



ראה גם:

הסדרה רוקי בלו








Commentaires


bottom of page