top of page
לוטן דיקר

ביקורת סדרה: אב לאלף, נטפליקס, 2024


בנקי זרע מאוד מגבילים את תורמיהם למספר בודד של פעמים. אם אדם תורם פעמים רבות, הוא עלול לגרום למצב של גילוי עריות מבלי שהצאצאים שלו יודעים על כך ולבעיות רפואיות קשות מאוד לצאצאים. למרות זאת, יש בנקי זרע פיראטיים שמאפשרים את התופעה הזו, שיכולה להיות קטלנית. 


למרבה הפליאה, ישנם רבים שעושים זאת ואפילו באופן סדרתי גם אחרי שהם נתפסים. יש ביניהם אנשים נורמטיביים וגם רופאים שהחדירו את זרעם לרחמיהן של המטופלות שלהן. כעת מדובר על ג'ונתן מאייר, אדם ששבר כל שיא אפשרי ויש הטוענים שהם אב לכ-3000 ילדים, שזה מעין חטיבה בצבא. 


הסדרה מתחילה בסיפורים קורעי לב, על משפחות שנתנו בו אמון בשל מראהו המצודד והכריזמה שלו. הם לא ידעו שמאחורי רמת השיער הארוכה, מסתתר לא פחות מנוכל רב פעלים. הוא הציג את עצמו כאדם אלטרואיסטי שרק רוצה לעזור ובעיקר פנה ללסביות ונשים יחידניות שקשה להן לממן את ההליך המורכב והיקר. הוא היה שופע אמפתיה ונחמדות והציג את עצמו דרך האינטרנט ואפליקציות, שלא דרשו סינון מוגבר. 


לכן הוא גרם לסכנה אמיתית בהולנד, לחרדה אצל אלו שיצרו ממנו ילדים. הסדרה מתחילה בצורה הומוריסטית, אבל מהר מאוד עושה פנייה ועוברת לאפיקים יותר רציניים. הוא עבר בין בנקי זרע ברחבי העולם, כאשר המקומות בהולנד נגמרו לו. ישנם סיפורים מכמירי לב, של אנשים שנפגעו ממנו קשות ולא מוכנים לסלוח. 


מאייר הוא רק אחד בשרשרת אין סופית של מפיצי זרע סדרתיים, שפוגעים בכל הרבה אנשים תמימים וישרי דרך. גם הבנקים נחשפים במערומיהם, שאינם עושים את עבודתם נאמנה ומאפשרים לתופעה הזו להמשיך כמעט ללא הפרעה. זהו בינג' קצר של דוקו פשע, שבעיקר חושף את הפנים מאחורי הסטטיסטיקה , את הסיפורים הקשים שמראים שזהו פשע לכל דבר. אב לאלף דוחף לרגולציה מחמירה ובעיקר לענישה קשוחה יותר, שתרתיע גברים מלפזר את זרעם ללא הפרעה ואת הדחף הביזארי שלהם לעשות זאת. 



22 צפיות0 תגובות

Comments


bottom of page