תערוכת חוצות חדשה בחולון תקופת מגפת וירוס הקורונה בעיני תלמידי מגמות תקשורת, קולנוע ואומנות
top of page
  • פורטל תרבות שורשים ועסקים לבני ובנות 50 פלוס

תערוכת חוצות חדשה בחולון תקופת מגפת וירוס הקורונה בעיני תלמידי מגמות תקשורת, קולנוע ואומנות

ZOOM IN

תערוכת חוצות חדשה בחולון

תקופת מגפת וירוס הקורונה בעיני תלמידי מגמות תקשורת, קולנוע ואומנות.

במסגרת העונה הישראלית לעיצוב, חולון

פתיחה : 20.1.2021

נעילה: 3.4.2021


רבות מדובר בתקופה זו על המחיר הנכבד שגובה הקורונה על כל השלכותיה מבני הנוער, תלמידי החטיבות והתיכון בארץ .


מלים לא יכולות לתאר מה באמת עובר על בני הנוער אך תערוכה חדשה בחולון מאפשרת לראשונה ZOOM IN עמוק לעולמם בתקופה זו.


במיזם ייחודי של האגף לחינוך על-יסודי בעיריית חולון וכלל מגמות הקולנוע והתקשורת בעיר חולון ובמטרה לעודד תלמידים להמשיך וליצור אומנות ולהחיות את עולם התרבות, על אף האתגרים, תוצג התערוכה ZOOM IN- בה תיעדו התלמידים את מגפת הקורונה ממבט אישי על עולמם בתקופה זו – המשפחה, הבית, החדר, התחביבים, חיי החברה, החגים, הבילויים ועוד.


יוזמת התערוכה: גלית בר-אל, מנהלת האגף לחינוך על יסודי וצוות האגף. הפקה: אורית פרץ. בתי הספר העל-יסודיים המשתתפים: אילון, הרצוג, נבון, נעמת, עתידים, קוגל, קציר, קריית שרת.


שם התערוכה מרמז על 'המבט פנימה' של בני-הנוער לעבר חייהם בתקופה המפתיעה והשונה שנכפתה עליהם ותזכורת לשימוש באפליקציה הפופולרית שהפכה לשגרת חיינו.


התערוכה שתתקיים בכיכר וייצמן בחולון בין התאריכים 20.1.21-3.4.21 מביאה למרחב החיצוני את עולמם הפנימי של בני הנוער בתקופת הקורונה כפי שבא לידי ביטוי ב-26 תצלומים וציורים ובמטרה להפגיש את כלל תושבי חולון וקהל בכלל, עם הפחדים, החלומות, הקשיים והשינויים בעולמם של נוער העיר, בצל מגפת הקורונה.

עבודות התלמידים יוצגו בשני מרחבים:


המרחב הפיזי (תצלומים וציורים נבחרים) בכיכר וויצמן, כחלק מהתפיסה של "למידה במרחב העירוני" אותה מוביל מנהל החינוך, ומאוחר יותר במרחב האינטרנטי של "מוזיאון קורונה וירטואלי" ניתן יהיה לסייר באופן וירטואלי וליהנות מכלל העבודות שנשלחו מהמגמות בעיר: סרטים דוקומנטריים, עלילתיים, קליפים, כתבות ועוד. (בהמשך יפורסם תאריך פתיחת המוזיאון הוירטואלי).


התערוכה כוללת עבודות שנולדו בשיתוף עם המורים שהציבו אתגרים ומשימות בפני התלמידים בבתי הספר למשל : אתגר המ"ימים - שילוב של תמונת סטילס והיגד אישי על המצב בו נמצא היוצר/התלמיד. סרטים המצולמים בתוך הבית/החדר/ או דרך הזום כאשר עבודה עם שחקנים מקצועיים הוחלפה בליהוק עצמי , התלמידים משחקים בסרטים שלהם. הבמאי הוא גם הצלם, הצלם הוא גם הבמאי וחדר העריכה הפך להיות חדרו הפרטי של עורך הסרט. סרטים תיעודיים שהפכו לסרטי בלוג קורונה משפחתיים, סרטונים ויראליים אישיים קצרים מתארים את החיים תחת הסגר הראשון של הקורונה מנקודת מבטם האישית, צילומי סטילס שבהם התלמידים בזמן הסגר הראשון צילמו בכל יום תמונה בבית או באזור 100 מטר מהבית והעלו לפדלט (לוח שיתופי מקוון) .


קרדיט: בי"ס נבון, יובל אלחסיד, שחר בוחבוט


פתיחה : 20.1.2021

נעילה: 3.4.2021

כיכר וייצמן

חולון


קרדיט: ביה"ס הרצוג, תהל רוזנברג


bottom of page