רשמים מטיול בשמורת טבע - הבניאס – נחל חרמון
top of page
  • פורטל תרבות שורשים ועסקים לבני ובנות 50 פלוס

רשמים מטיול בשמורת טבע - הבניאס – נחל חרמון

עודכן: 29 באוק׳ 2020

נחל החרמון זורם למרגלות החרמון. שמו ניתן על שם עיר קדומה, שנקראה "פניאס" על שם האל פאן מהמיתולוגיה היוונית. הוא שובש ל"בניאס" משום שהערבים אינם הוגים את האות פ' ובמקומה הוגים ב'. יש למקום היסטוריה עוד מהתקופה ההלניסטית ועד ימינו.

במקום יש מספר מסלולי טיול מעניינים, כל אחד בפני עצמו וכולם גם יחד.


בטיולנו בבניאס בחרנו במסלול הטבעתי, שיוצא מרחבת התצפית שקרובה לחניון מפל הבניאס. המסלול כולל את השביל התלוי ומפל הבניאס. ההערכה שנמסרה לגבי משך הזמן הצפוי – כ-45 דקות.


הטיול נערך בסוף חודש ספטמבר והמסלול מוגדר כקל לכל המשפחה. בפועל, הוא כולל כ 370 -380 מדרגות ונחשב לקל – בינוני. על משפחות עם ילדים קטנים בעגלות, לשקול פעמיים אם המסלול מתאים להן. אם יש מנשא לתינוקות ופעוטות, זה יותר פשוט. אנשים בעלי מוגבלויות צריכים לשקול היטב את נושא המדרגות הרבות.


המסלול חוויתי, מסביב נראו חצבים לבנים וזקופים, המים זרמו בשצף קצף והמפל זרם בעוז גם בסוף הקיץ. השבילים מסודרים, וההליכה בשביל התלוי, בין צמחייה פראית וזרמי מים, מהנה ,הנוף מרהיב והמדרגות רבות….


בהתחלה ההליכה קלה יותר, ונעשית בחלקה במישור וחלק אחר במדרגות. אך, מהמפל, בעלייה לכיוון החניון, יש מקבץ רב מאוד של מדרגות. למתקשים אפשר למצוא מדי פעם ספסל למנוחה .


בחורף זרימת המים החזקה ממילא מתגברת והנוף מסביב הופך לירוק עז.






bottom of page