קיץ בסינמטק ירושלים עם שבת של "תרבות על המסך"
top of page
  • פורטל תרבות שורשים ועסקים לבני ובנות 50 פלוס

קיץ בסינמטק ירושלים עם שבת של "תרבות על המסך"

קיץ בסינמטק ירושלים

עם

שבת של "תרבות על המסך"

חגיגה של אופרה, מוסיקה ותיאטרון על המסך הגדול


קונצ'רטו לקולנוע עם ריי צ'ארלס האגדי, הדוד וניה מבית תאטרון הרולד פינטר, טוסקה, כרמן ופורגי ובס של המטרופוליטן אופרה ניו יורק, ההצגות פרנקנשטיין בבימויו של דני בויל זוכה האוסקר, ועד "המלך ליר" ו"שטח הפקר" מבית התיאטרון הלאומי לונדון בכיכובו של איאין מק׳קלן

יוני- אוגוסט

סינמטק ירושלים


סינמטק ירושלים מציע לכם בילוי קסום בשבת בבוקר של תיאטרון, אופרה ומוסיקה על המסך הגדול עם ההפקות המרהיבות של התיאטרון הלאומי לונדון, תיאטרון הרולד פינטר בלונדון, המטרופוליטן אופרה ניו יורק וקונצ'רטו לקולנוע מיוחד לקיץ עם המוסיקה המופלאה של ריי צ'ארלס.


במסגרת תוכנית מיוחדת זו תחת הכותרת "תרבות על המסך" והחל מהשבת של ה-12.6.21 יתקיימו הקרנות אלה עד סוף חודש אוגוסט:


שטח הפקר (התיאטרון הלאומי לונדון על המסך)

שבת 12.06.21 11:00

ערב קיצי אחד, נפגשים שני סופרים מזדקנים בשם הירסט וספונר בפאב שלהם בהאמפסטד ומשם ממשיכים ללילה של שתיה בביתו המרשים של הירסט, שנמצא לא רחוק. ככל שהשתיה עושה את שלה, ככל שהסיפורים שלהם נשמעים יותר ויותר מופרכים, כך הופכת השיחה החביבה בינהם למאבק כוחות, שהולך ומסתבך כאשר לבית חוזרים שני גברים צעירים וממזרים.המחזה הקומי של הרולד פינטר מקבל תחיה מחודשת עם שנים מהשחקנים הגדולים של דורנו. בדרכו הלוליינית עוסק פינטר בזקנה, זכרון וחברות. סיר איאן מק’קלן וסיר פטריק סטיוארט מביאים לבמה את חברותם, שנמשכת גם מחוץ לתאטרון, וזו מעניקה לנוכחותם נפח רגשי מפתיע.


קרדיט:

הסרט: שטח הפקר, צילום - יונתן פירסון


פורגי ובס (המטרופוליטן אופרה ניו יורק על המסך)

שבת 19.06.21 11:00

האופרה "פורגי ובס" שבה אל ה"מט" בפעם הראשונה מאז 1990, בהפקה חדשה בבימויו של ג'יימס רובינסון, וזו עבודתו הראשונה ב"מט". "האופרה העממית" של אמריקה, כפי שתיארו אותה יוצריה בשנת 1935, מספרת את סיפורו של קבצן נכה בשם פורגי, המושר בפי אריק אוונס וסיפור אהבתו לבס המכורה לסמים, בביצועה של איינג'ל בלו. דייויד רוברטסון מנצח על צוות של כוכבים הכולל את דונובן סינגלטרי בתפקיד ג'ייק הדייג, גולדה שולץ בתפקיד אשתו קלרה, לטוניה מור בתפקיד האלמנה סרנה, פרדריק בולנטיין בתפקיד סוחר הסמים ספורטינ' לייף, אלפרד ווקר בתפקיד הסוור קראון, ודניס גרייבס בתפקיד מריה, דמות האם של העיירה ומפעילת חנות המזון המקומית. האופרה שופעת שירים שהפכו קלאסיים, "Summertime" ("קיץ"), "It Ain't Necessarily So" ("זה לא חייב להיות כך"), "Bess, You Is My Woman Now " (בס, את האישה שלי עכשיו"), "I Got Plenty o' Nuttin" ("יש לי מלא שום-כלום"),"My Man's Gone Now" ("האיש שלי הלך"). ההפקה המשותפת עם "האופרה הלאומית האנגלית" ו"האופרה הלאומית ההולנדית" זכתה בשבח והלל בהצגת הבכורה בלונדון השנה.


קרדיט:

הסרט: פורגי ובס, צילום - קן הווארד מט אופרה


קונצ׳רטו - ריי צ׳ארלס (קונצ'רטו על המסך )

שבת 03.07.21 , 11:00

האומץ, התשוקה והחדשנות של ריי צ'ארלס

ריי

מרצה: רועי בן סירה

קונצרט בביצוע: רועי בן סירה פסנתר, מתן ורדי סקסופון, רוזה לאה סלומון קונטרבס, חיים פסקוף תופים

בתכנית: שירים של ריי צ'ארלס Georgia on My Mind, Hit the Road Jack ועוד

ריי (ארה"ב 2004)

בימוי: טיילור האקפורד

משחק: ג'יימי פוקס

ביוגרפיה קולנועית חכמה ויעילה המבוססת על החיים והקריירה של המוסיקאי האגדי ריי צ'ארלס – מאיבוד חוש הראייה בילדותו המוקדמת, לקריירה הנוסקת שלו בשנות החמישים והשישים, דרך הבעיות שלו לאור הגזענות, השימוש בסמים, מערכות היחסים הכושלות והרעיון שלו לשנות את המוסיקה על ידי שילוב "רית'ם אנד בלוז” וגוספל. השחקן יוצא הדופן ג'יימי פוקס לא רק לוכד את המהות של הופעתו החיצונית של צ'ארלס, אלא גם מדייק במבנה הפסיכולוגי שלו. הוא זכה באוסקר לשחקן הטוב ביותר בזכות הופעתו, בנוסף לפרסי גלובוס הזהב, BAFTA, גילדת שחקני המסך ובחירת המבקרים. ריי צ'ארלס היה מתוכנן להגיע לבכורת הסרט לכשיושלם, אלא שנפטר ממחלת כבד ביוני 2004, כמה חודשים לפני הבכורה.


הדוד וניה – בהקרנה ראשונה בארץ (תיאטרון הרלד פינטר לונדון על המסך)

שבת 10.7 11:00 , ד׳ 21.7 20:00

בימוי: איאן ריקסון

משחק: טובי ג'ונס, ריצ'רד ארמיטאג', איימי לו ווד

סוניה ודודה וניה גרים באחוזה מבודדת, אותה פוקד לעיתים אסטרוב, הרופא המקומי. אך כשאביה של סוניה, פרופסור סרבריאקוב, מגיע לביקור מפתיע ביחד עם אשתו החדשה, ילנה הפתיינית וחסרת המנוחה, כל חזות של נימוס מתפוררת, רגשות מודחקים מתחילים לצוץ והמשפחה נאלצת להתמודד עם ייאושם, בדידותם ואחד עם השני. האם יופי החיים יצליח לגשר על הפערים שנפערו במשפחה ולתת להם שביב של תקווה? העיבוד החדש למחזה המופתי של אנטון צ'כוב הוא סיפור מלא בתוגה גועשת ותשוקה נסתרת, שופע בתקווה ובאופטימיות לעתיד, הפקה שאין מתאים ממנה לתקופה זו.

"הפקה מופתית. שלמות" – הגרדיאן

"עיבוד מרהיב של איאן ריקסון, מלא בחמלה ובחיים" – הטיימס

"טובי ג'ונס בהופעה מצויינת בטרגיקומדיה הכי טובה של צ'כוב" – פייננשל


קרדיט:

הסרט: הדוד וניה, צילום - ג'ונתן פירסון


כרמן (המטרופוליטן אופרה ניו יורק על המסך)

שבת 24.7 11:00

ההפקה המרהיבה של ריצ'רד אייר לאופרה של ביזה.

אלינה גרנצ'ה מובילה את צוות הזמרים כצוענייה שכל גבר רוצה, אך נחושה להישאר נאמנה לעצמה. רוברטו אלגנה הוא דון ז'וזה, החייל שנופל בקסמה ומקריב הכל למען האהבה, רק כדי להישכח כאשר הטורדור אסקמילו (טדי טאהו רודס) תופס את תשומת ליבה כרמן. עם ריקודים מאת הכוריאוגרף הכוכב כריסטופר וולדון, בניצוחו של המאסטרו העולה יאניק נזט-סגווין, "כרמן" מביאה חיים חדשים לאופרה המסעירה של ביזה.


פרנקנשטיין (התיאטרון הלאומי לונדון על המסך)

שבת 17.7 11:00 , שבת 27.7 20:00

בימוי: דני בויל

משחק: בנדיקט קמברבאץ', ג’וני לי מילר

הבמאי דני בויל (טריינספוטינג, נער החידות ממומביי) מביים לבמה את פרנקנשטיין ובתפקידים הראשיים מככבים ג'וני לי מילר בתפקיד ויקטור פרנקנשטיין ובנדיקט קמברבאץ' כמפלצת. המפלצת של פרנקנשטיין אמנם נראית מפחידה, אך היא זכה כילד. האימה של בוראה מפניה, זורקת אותה אל העולם, כאן היא נתקלת רק ברוע ורשעות. הייאוש, הבדידות ושאיפת הנקם, מובילים את המפלצת לחפש אחר פרנקנשטיין כדי להגיע עמו לעסקה מפחידה. על בסיס היצירה הגותית הקלאסית של מארי שלי, ביים דני בויל יצירה מלהיבה ומהממת שזכתה להצלחה כבירה בווסט־אנד מאז שעלתה לראשונה ב־2011.


קרדיט:

הסרט: פרנקנשטיין, צילום - ניוקיארט לנדסקייפ


"המקרה המוזר של הכלב בשעת לילה" (התיאטרון הלאומי לונדון על המסך)

שבת 31.7 11:00 , שבת 3.8 19:30

ע"פ רומן מאת מארק האדון

בעיבוד לבמה מאת סיימון סטיבנס

משחק: לוק טרדווי, ניב קיוזק, פול ריטר, ניקולה ווקר, סופי דובל

לכריסטופר בן ה-15 יש מוח יוצא דופן - הוא גאון מתמטי, אבל חיי היום יום מהווים אתגר בלתי פוסק. הוא מעולם לא חצה לבדו את קצה הרחוב בו הוא גר, הוא מתעב מגע והוא בטח שלא סומך על זרים. אבל כאשר כריסטופר הופך לחשוד המיידי בהרג של ווילנגטון, הכלב של השכנה, הוא מתחיל לאסוף ולתעד במחברת עובדות וראיות כדי לפתור את התעלומה. עבודת הבילוש, אותה הוא עושה בניגוד לדעת אביו, מובילה אותו להרפתקה מסמרת שיער שמשנה את עולמו מקצה לקצה.

העיבוד הבימתי עטור השבחים והפרסים של הרומן האהוב "המקרה המוזר של כלב בשעת לילה" הדהים צופים מסביב לעולם, זכה בשבעה פרסי אוליבייה וחמישה פרסי טוני ועכשיו מגיע למסך הסינמטק. הנכם מוזמנים להצטרף למסע המרגש, המשעשע והבלתי נשכח של כריסטופר. (170 דקות. אנגלית, תרגום לעברית).

"לוק טרדווי הוא לא פחות ממדהים" – טיים אאוט לונדון

"מצחיק ונוגע ללב" – דיילי טלגרף

"אם אי פעם היו חיבור תיאטרלי מושלם בין הופעה לבין אפקט, זה זה" - הטיימס


קרדיט:

הסרט: המקרה המוזר של הכלב, צילום - מנואל הרלן


טוסקה (המטרופוליטן אופרה ניו יורק על המסך)

שבת 7.8 11:00

המטרופוליטן אופרה ניו יורק מציג את אופרת המתח של פוצ'יני, הבימויו הנועז של סר דיוויד מקוויקר. הפעם, זמרת הסופרן הבולגרית סוניה יונצ'בה מופיעה בתפקיד ה"דיווה", ולצדה הטנור הכריזמטי ויטוריו גריגולו, הצייר האידיאליסט מריו קווארדוסי. הבריטון ז'ליקקו לוצ'יץ בתפקיד ראש המשטרה החשאית, הברון סקרפיה. עמנואל וילה מנצח על המוזיקה המחשמלת המכילה כמה מהלהיטים הבלתי נשכחים של פוצ'יני.


המלך ליר (התיאטרון הלאומי לונדון על המסך)

שבת 14.8 11:00, ג׳ 17.8 19:30

בימוי: ג'ונתן מאנבי

משחק: איאן מק’קלן

הטרגדיה הגדולה של שייקספיר זוכה לעיבוד חדש בכיכובו של איאן מק׳קלן. זהו סיפורם של שני אבות – האחד הוא המלך ליר, והשני דוכס מחצרו – המרחיקים את ילדיהם שאוהבים אותם באמת. התוצאה של עיוורונם היא סערה של אמביציה ובוגדנות אשר דוחפת את משפחותיהן ואת הממלכה כולה למערבולת של אלימות. מק׳קלן הותיק – אולי בתפקידו השייקספירי האחרון – מגיש הופעה מהפנטת שכבשה את הביקורות בלונדון והפכה את “המלך ליר” ללהיט הגדול של סתיו 2018.

“ביצוע מרגש ביותר” (האינדיפנדט).

“מדויק ורב עוצמה” (הטיימס).

קישור לתוכנית באתר: https://jer-cin.org.il/he/44853

מחיר כרטיס: מנוי "תרבות על המסך" – 6 כרטיסים: 390 ₪ / מנויי הסינמטק: 270 ₪

ניתן לרכוש כרטיסים בודדים .

להזמנות – באתר: https://www.jer-cin.org.il

או בטלפון: 9377*


20 צפיות0 תגובות
bottom of page