ספון - סדרת אנימציה נשכחת אבל משובחת, יוצר: טוד מקפרליין, 1997 - 1999
top of page
  • לוטן דיקר

ספון - סדרת אנימציה נשכחת אבל משובחת, יוצר: טוד מקפרליין, 1997 - 1999

אחת מהדמויות השנויות במחלוקת בעולם הקומיקס היא ספון, משרתו של שד מהגיהנום, אבל כזה עם מצפון וערכים מסוימים. ספון דמות אלימה מאוד, הגיבור הראשי מעוות ומכוער ומפגין אדישות ולפעמים אכזריות בלתי נתפסת. הסדרה "ספון" עוסקת בדוגמות דתיות, במלחמות טוב נגד רע, והרבה מאוד אלימות גרפית.


הסדרה "ספון" מתארת סוכן חשאי בשם אל סימונס, שנהרג בעת שירותו ועושה עסקה עם שד מהגיהנום וחוזר מעוות כולו. הוא הופך לספון, משרת נאמן עם כוחות עצומים, אבל גוף שרוף לחלוטין. אשתו האהובה הלכה עם אדם אחר והוא נאלץ לחיות בבדידות עם ההומלסים והעכברושים. משימתו היא לעשות את דבריו של השד ולהילחם לעיתים במלאכי גן העדן.


למרות שהסדרה שודרה לפני למעלה מ-20 שנה, היא עדיין נראית מצוין. הדיבוב מעולה והקרבות אלימים מאוד, אבל גם מספקים. בעלילה יש הרבה מאוד פיתולים ושיאים של רגש ואימה ויחסית לסדרת אנימציה היא לא מפגינה הרבה רחמים או אמפתיה לדמויות הראשיות שלה.


בכל תחילת פרק, טוד מקפרליין מדבר על העלילה. לאחר מכן אנו נחשפים לעולם האפל של ספון, מלא בתככים, דמויות מרושעות והרבה מאוד מורכבות ושאלות מעניינות על טיבם של הטוב והרע בעולמנו.


לסדרה "ספון" יש רק שלוש עונות ו-18 פרקים, אבל היא מרתקת ומאוד מהפנטת לצפייה. יחסית לסדרת אנימציה, התכנים בה מאוד בוטים ורציניים ולכן לא מומלצים לצפייה לילדים. מי שחובב קומיקס מורכב עם עלילה רצינית ואפלה, מלאה ברפרנסים דתיים וטריקים עלילתיים יכול למצוא את מבוקשו בסדרה "ספון" ולהנות.


ראה גם:

bottom of page