סינמטק תל אביב משיק פסטיבל חדש "סאונדטראק תל אביב" – פסטיבל קולנוע על מוזיקה
top of page
  • פורטל תרבות שורשים ועסקים לבני ובנות 50 פלוס

סינמטק תל אביב משיק פסטיבל חדש "סאונדטראק תל אביב" – פסטיבל קולנוע על מוזיקה

Soundtrack Tel Aviv Film Festival

19-15 בנובמבר 2022 בסינמטק תל אביב

סינמטק תל אביב משיק פסטיבל קולנוע חדש! פסטיבל "סאונדטראק תל אביב" למוזיקה בקולנוע ובטלוויזיה יתקיים בתאריכים 19-15 בנובמבר 2022 ברחבי הסינמטק.

מנהליו האמנותיים של הפסטיבל הם עיתונאית התרבות והמוזיקאית דנה קסלר וישיב כהן - איש "החוג לתולדות המוזיקה" והתל אביב סול קלאב, מגיש רדיו וסולן להקת מונק. יועץ אמנותי: המפיק והמעבד המוזיקלי יונתן בר גיורא שהלחין למעלה מ-150 סרטים ועבד עם מיטב אמני ישראל.

"סאונדטראק תל אביב" הוא פסטיבל ייחודי, ראשון מסוגו בישראל, המציע תכנית עשירה ומגוונת של עשרות סרטים מהארץ ומהעולם, תיעודיים ועלילתיים, הקרנות בכורה, קלאסיקות קולנועיות, הופעות, מפגשים עם יוצרים, סדנאות וכיתות אמן, הרצאות, אורחים ואירועים מיוחדים, הקרנות חצות, תכנית מיוחדת לילדים ועוד.


"המוזיקה הפופולרית והקולנוע מנהלים רומן ארוך," אומרים מנהליו האמנותיים של הפסטיבל דנה קסלר וישיב כהן. "כוכבי רוק וסצנות מוזיקליות תמיד הילכו קסם על יוצרי קולנוע וטלוויזיה והיוו בסיס או השראה לסרטים מרתקים, בין אם מדובר בקולנוע תיעודי או עלילתי. בסרטים שבחרנו לפעמים המוזיקה היא הסיפור עצמו, לפעמים המוזיקה היא הדרך בה הוא מסופר, ולפעמים המוזיקה היא המוזה. מבחינת ז'אנרים מוזיקליים, ניסינו לגעת בכמה שיותר, מרוק, Pאנק, מטאל והיפ הופ ועד בלוז, ג'ז, מוזיקה אפריקאית ומוזיקה ים תיכונית.

הפסטיבל הוא לא רק על מוזיקה, הוא גם על מוזיקאים. אלה שהם נושאי הסרטים וגם אלה שמאחורי הסרטים: מלחיני הפסקול, מעצביו ואנשי הסאונד, שבימים רגילים נחבאים אל כלי ההקלטה".

הפסטיבל נותן דגש מיוחד ליצירה שנעשית בארץ ובהתאם לכך, מדי שנה יעניק פרס מפעל חיים ליוצר ישראלי חשוב בתחום.

הפסטיבל ייסוב סביב רצועות תוכן בנושאים שונים כמו "בלאקספלויטיישן" (קולנוע שחור ומוזיקה שחורה), רצועת Pאנק, מיוזיקלס קלאסיים בשיתוף מופעי דראג, מד"ב מוזיקלי, שבת ישראלית ועוד...


בין אירועיו הבולטים של הפסטיבל:

פרס מפעל חיים ראשון של סאונדטראק תל אביב יוענק השנה לדובי זלצר, האחראי למוזיקה של אינספור סרטים ישראלים ובהם "ארבינקא" של אפרים קישון, "שלושה ימים וילד" של אורי זוהר, "פורטונה" ו"קזבלן" של מנחם גולן, "אני אוהב אותך רוזה" של משה מזרחי, "המאהב" של מיכל בת-אדם, "טיפת מזל" של זאב רווח ורבים אחרים. במסגרת זו יתקיימו אירועי מחווה שיחגגו את הפסקולים של זלצר, כולל הקרנה מתוזמרת חד פעמית.

אורחת מיוחדת היא המוזיקאית והאומנית האגדית לידיה לאנץ' ,האייקון הנשי המוביל של סצנת האנדרגראונד הניו-יורקית של שנות ה-70. לאנץ' תגיע במיוחד לפסטיבל להקרנת הבכורה של "לידיה לאנץ': המלחמה לעולם לא נגמרת", סרט דוקומנטרי חדש שנעשה עליה בבימויה של בת' בי.לפני הקרנת הסרט תתן לאנץ' הופעת ספוקן וורד בסינמטק ואחרי ההקרנה היא תקיים שיחה עם הקהל.

הופעת מחווה של יוצרת האינדי הילה רוח לזמרת הדרים-פופ האמריקאית ג'ולי קרוז, שקולה הייחודי לנצח יזוהה עם "טווין פיקס" וליווה סרטים בלתי נשכחים של דיוויד לינץ׳. לזכרה של קרוז שהלכה לעולמה לפני כמה חודשים יקרין הפסטיבל את "סימפוניה תעשייתית מס.1: חלומה של שבורת הלב" , סרט הופעה שלה שביים דייוויד לינץ'.

לכבוד 20 שנה למותו של ג'ו סטראמר, מנהיג להקת הקלאש ומגיבורי התרבות הגדולים של הPאנק הבריטי, יוקרן סרטו של ג'וליאן טמפל, "ג'ו סטראמר: העתיד אינו כתוב", ותתקיים שיחת וידיאו עם הבמאי.ולכל המתגעגעים לתוכנית ההיפ הופ הפרועה והאלמותית "עסק שחור" עם לירון תאני וקוואמי ששודרה בגלגלצ בין השנים 1996-2007, מציע הפסטיבל מפגש מחודש עם השניים ביחד עם הקרנת בכורה של הסרט התיעודי "כל הרחובות שקטים" של ג'רמי אלקין העוסק בסצנת ההיפ הופ והסקייטבורדינג הניו יורקית של האייטיז-ניינטיז.

סצנת המטאל תתחבר לפוליטיקה בהקרנת הבכורה של הסרט התיעודי "סרג' טנקיאן: מאמת לכוח" שמלווה את סולן להקת סיסטם אוף אה דאון המנסה לעורר מהפכה תרבותית בארמניה, כולל שיחה עם קובי פרחי מאורפנד לנד.

חיבור מעניין נוסף עושה הפסטיבל בין קלאסיקות קולנועיות מתקופת הסרט האילם למוזיקאים ישראלים הנותנים להן קול משלהם.

במחווה לגאון הקומי של הקולנוע האילם באסטר קיטון,יוקרנו שלושה סרטים אילמים קצרים שלו בליווי מוזיקלי חי של הפסנתרנים עוזי נבון, עמרי בר וניצן ורדי שיביאו את הפסקול המקורי שלהם לסרטי המופת הקצרים של קיטון.

כמו כן תתקיים הקרנה מיוחדת של הסרט האילם הקלאסי "הפסיון של ז'אן ד'ארק" (צרפת 1928) של הבמאי קארל תאודור דרייר. הסרט המתאר את 24 השעות האחרונות בדרך הייסורים בה פסעה ז’אן ד’ארק בדרך אל המוקד ילווה בפסקול מקורי לייב בהופעת בכורה של המוזיקאית יעל אקר.

עוד יוקרנו בפסטיבל סרטים תיעודיים חדשים על קינג קרימזון, איידלס, דינוזאור ג'וניור, צ'אמבוומבה ועוד.


וכדי לחמם מנועים לקראת הפסטיבל מזמין סינמטק תל אביב את הקהל לשתי הקרנות מיוחדות שיתקיימו לפניו:

"נפטון פרוסט" (ארה"ב, רואנדה 2021) של המוזיקאי והמשורר סול וויליאמס והמחזאית והשחקנית אניסיה אוזיימן שיצרו ביחד יצירת סייברפאנק-קווירית-מד"בית-מוזיקלית-אפרו-פוטוריסטית עוצרת נשימה המתרחשת בכפר ברואנדה. (6.10.22)

"בילי ג'ואל בהופעה חיה באצטדיון היאנקיז" (ארה"ב 1990 / 2022) - לרגל חגיגות 50 שנות קריירה של בילי ג'ואל, מגיעה ההופעה האגדית המפורסמת משנת 1990 באצטדיון היאנקיז למסך הגדול. ההופעה האגדית משנת 1990 נחשבת לאחד מסרטי ההופעה הטובים אי פעם. הסרט שצולם במקור בפורמט 16 מילימטר עבר רסטורציה לפורמט K4 עם סאונד משודרג. ההקרנה תלווה בהרצאה של איש הרדיו מנחם גרנית.(8.10.22).


אירוע מקדים נוסף יתפרסם בהמשך...

מכירת הכרטיסים תחל ב-18.10.22


קרדיט:

התמונה למעלה מימין: הפסיון של ז'אן דארק, באדיבות גומונט

התמונה האמצעית למעלה: הילה רוח, צילום: איילה ברגר

התמונה השמאלית למעלה: סרג' טנקיאן, מאמת לכוח, באדיבות אוסילוסקופ

התמונה למטה מימין: ארבינקא, באדיבות סרטי יונייטד

התמונה האמצעית למטה: לידיה לאנץ, צילום: אנדרס סחנג, באדיבות: מונודואו פילמס

התמונה השמאלית למטה: בילי ג'ואל באיצטדיון הינקיז, באדיבות: טרפלגר


bottom of page