סינמטק תל-אביב בהקרנה מיוחדתשל 'גן קופים' - סרטו החדש של אבי נשר ושיחה עם הבמאי
top of page
  • פורטל תרבות שורשים ועסקים לבני ובנות 50 פלוס

סינמטק תל-אביב בהקרנה מיוחדתשל 'גן קופים' - סרטו החדש של אבי נשר ושיחה עם הבמאי

כחלק מאירועי שנת ה 50 להיווסדו של סינמטק תל-אביב

ואירועי טרום בכורה נוספים במהלך חודש יוני


סינמטק תל אביב יקרין לראשונה בארץ לקהל הרחב את 'גן קופים' סרטו החדש והמצופה של אחד מגדולי הבמאים הישראלים אבי נשר. זו תהיה הקרנת טרום בכורה מיוחדת, כחלק מאירועי שנת ה 50 להיווסדו של הסינמטק, והיא תפתח בשיחה מקדימה עם אבי נשר, שיחלוק עם הקהל ממחשבותיו על קולנוע ועל התעשיה הישראלית במיוחד, ויספר על הפקת סרטו החדש, שיצא לאקרנים בארץ ובעולם ב 28 בספטמבר.

אין זה מקרי שאבי שמח להקרין את סרטו במחווה מיוחדת לסינמטק. אבי מספר כי לסינמטק התל אביבי היתה השפעה עצומה עליו ועל הדרך שבה הוא תופס קולנוע. ב- 1973, שנת הקמתו של הסינמטק, היה אבי חייל בודד, בלי משפחה בארץ, והסינמטק שימש בעבורו כבית. הרבה מההשכלה הקולנועית שלו שאובה מימים כלילות שהעביר במוסד. כל הסרטים של נשר הוצגו לאורך השנים בסינמטק, כולל הסרטים הקצרים, עוד מהראשון שביים כחייל.

הקרנת טרום בכורה כזו, ארבעה חודשים לפני יציאת הסרט להפצה מסחרית, היא יוצאת דופן, אפילו טריילר לסרט יצא רק בשבוע הבא ולא זמין עדיין לצפייה.

סינמטק תל אביב מודה לאבי נשר על ההירתמות לאירוע ייחודי זה, שחוגג את 50 שנות הסינמטק, והיותו בית לקולנוע הישראלי וליוצריו.

גן קופים | The Monkey House

שחקנים: אדיר מילר, שני כהן, סוזאנה פפיאן, יניב ביטון, ערן זרחוביץ', עלא דקה, שירה נאור. ישראל 2023, 120 דק'

בהשראת סיפור אמיתי. אמיתי קריב, סופר ישראלי שספריו זכו להצלחה גדולה בשנות ה-60, חווה דעיכת קריירה סופנית במהלך שני העשורים שלאחר מכן, דעיכה אותה הוא מייחס ל"ביטול" תרבותי יזום. בשלהי שנות ה-80, בעקבות שינוי דרסטי בחייו האישיים מחליט קריב שזוהי שעת הכושר לצאת למלחמה על מקומו הראוי, שלשיטתו נגזל ממנו, בקנון הספרותי הישראלי. האסטרטגיה בה נוקט קריב מבריקה, איננה מוסרית בעליל, על סף הקרימינלית, ואולי אפילו מסוכנת, אבל כפי שלימדנו הפילוסוף הסיני סאן טסו: באהבה ובמלחמה הכל מותר. לצרכי מהלכי הקאמבק המורכבים נזקק קריב לשרותיה של חוקרת ספרות צעירה ואמביציוזית, או לפחות מישהי שתוכל להתחזות, באורח אמין, לאחת שכזאת. המפגש הגורלי בין הסופר הנואש ובין האישה הצעירה שחוברת אליו, מסיבותיה שלה, ישנה לעד את מהלך חיי שניהם.

טרום בכורה באדיבות יונייטד קינג

6.6.23 , שעה 20:30


סינמטק תל אביב שם לעצמו כיעד להציע מגוון הקרנות ואירועי טרום בכורה, במטרה להציע לקהל את הסרטים הטובים ביותר בזמינות הקרובה ביותר, ובחודש יוני יוצגו עוד ארבעה סרטים לפני יציאתם המסחרית לבתי הקולנוע:

אחותי | Rose| טרום בכורה

בימוי: נילס ארדן אופלב שחקנים: סופי גראבול, לנה מריה כריסטנסן, אנדרס ו. ברת'לסן שפה: דנית, צרפתית, תרגום לעברית ואנגלית. אורך 106, דנמרק (2022)

"אחותי" היא דרמה מקסימה ונוגעת ללב על הקשר המיוחד בין אחיות, על התמודדות, על אהבה ועל חמלה. האחיות אלן ואינגר יוצאות לטיול מאורגן מדנמרק לפריז, יחד עם בעלה של אלן. כשאינגר מודיעה לנוסעי האוטובוס שהיא מתמודדת עם מחלת נפש, התגובות של שאר המטיילים נעות בין הבנה, חשש ודחייה. אבל במהלך שבוע הטיול אינגר תוכיח להם, לאחותה וגם לעצמה שהיא מסוגלת להרבה יותר ממה שמצפים ממנה, כשההגעה לפריז תחשוף מניעים נסתרים ודמויות מהעבר, ותחזק את הקשר בין האחיות יותר מתמיד...


1.6.23, שעה 20:30


100 פרחים | A Hundred Flowers| טרום בכורה

בימוי: גנקי קאוואמארה שחקנים: מאסאקי סודה, מיקו האראדה, מסאמי נגאסאווה שפה: יפנית, תרגום לעברית ואנגלית, אורך 104, יפן (2022)

בערב השנה החדשה מוצא איזומי את אימו יוריקו משוטטת בפארק קפוא. היא מאובחנת כמי שסובלת מדמנציה, והתודעה שלה נסוגה במהירות למחוזות פנימיים. אך בליבו של בנה, יוריקו נותרת אמו האהובה, שגידלה אותו לבדה, ובזכרונותיו היא חיה וחיונית כשהייתה תמיד. תהליך הפרידה הכואב מאימו מגלה גם תוצאות מפתיעות, כשבמהלכו נחשף איזומי לסודות אימו, ומגלה מי היתה באמת. ההתייחסות הקולנועית העדינה והחומלת לתופעה המוכרת אך כמעט לא מדוברת של התמודדות עם הזדקנות והשיכחה של הורה, הופכת את הסרט היפה הזה ליצירה עדינה, המעוררת מחשבה ורגש מרובה גוונים. פסטיבל סן סבסטיאן


10.6.23, שעה 16:15


הבשורה על פי יהודה | Judas | טרום בכורה

בימוי: דן וולמן שחקנים: יובל ליבני, עינב מרקל, דורון תבורי

שפה: עברית , אורך 84, ישראל (2022)

סרטו של דן וולמן על פי ספרו האחרון של עמוס עוז. דרמה גדולה על אהבה ובגידה. שמואל עובר לגור בביתו של גרשום. בבית מתגוררת עתליה אלמנתו היפה והמהפנטת של מיכה, בנו היחיד של גרשום שנפל במלחמה. גרשום חרד מכך ששמואל יישבה בקסמיה של עתליה. מיכה ואביה של עתליה, שאלתיאל אברבנאל, הם נפקדים נוכחים בבית. שאלתיאל התנגד להקמת מדינה יהודית ולשפיכות הדמים שתביא, ויצר קשרים עם המנהיגות הערבית, שנראו בעיני הישוב אז כבגידה. העבר קיים בבית יותר מאשר ההווה, וכבליו הם המסגרת התוחמת את סיפור אהבתם של עתליה ושמואל.


8.6.23, שעה 21:00


אסטרואיד סיטי | Asteroid City| טרום בכורה

בימוי: ווס אנדרסון שחקנים: סקרלט ג'והנסון, טום הנקס, ג'פרי רייט, טילדה סווינטון, בריאן קרנסטון, אדוארד נורטון שפה: אנגלית, תרגום לעברית, אורך , ארה"ב (2023)

סרטו החדש של הבימאי והתסריטאי ווס אנדרסון ("ממלכת אור הירח", "מלון גרנד בודפשט") שופע בכוכבים כרגיל אצלו. סיפורה של עיירת מדבר אמריקאית בדיונית בסביבות 1955 שמארחת כנס שנתי לתצפית בכוכבים וחלוקת פרסים למדענים צעירים. כאשר תקרית מסתורית ומפתיעה משבשת את הטקס, באי העיירה נאלצים להיכנס בעל כורחם להסגר בהוראת הממשלה. הבחירה הרשמית של פסטיבל קאן 2023.


20.6.23 , שעה 21:00


לפרטים נוספים ורכישת כרטיסים : https://www.cinema.co.il/%D7%98%D7%A8%D7%95%D7%9D-%D7%91%D7%9B%D7%95%D7%A8%D7%94/


קרדיט:

גן קופים, קרדיט: זיו ברקוביץ



213 צפיות0 תגובות
bottom of page