סולט לייק סיטי - עיר המורמונים
top of page
  • פורטל תרבות שורשים ועסקים לבני ובנות 50 פלוס

סולט לייק סיטי - עיר המורמונים


סולט לייק סיטי היא מקום מעניין ונעים לביקור. עיר הבירה של מדינת יוטה. רוב התושבים במקום הם מורמונים והאווירה במקום מושפעת מכך.


כשמבקרים במקום כדאי להתחיל במרכז מבקרים שנמצא ב-Temple Square - ובו המון חומרים על המורמונים. יש בחורות נאות ונחמדות שמסתובבות במקום ומשוחחות איתך. הן מסבירות על המורמונים וצורת חייהם, על האמונה שלהם, המנהיגים החשובים והמיתולוגיים שהנהיגו אותם ובנוסף מקרינים סרט בן 45 דקות על תולדותיהם ומנהיגיהם הראשונים - ג'וזף סמית ובריגהאם יאנג.


בנות המורמונים מסיירות בחוץ ואם יש מישהו שעומד לבד, הן ניגשות אליו ושואלות לשלומו ואם יש לו צורך בעזרה או בחיוך. בכלל, האווירה מאוד נעימה, כולם אדיבים, מחייכים ומוכנים לעזור בכול דבר.


אפשר לטייל לבד או בסיור מודרך. יש מספר אטרקציות, כמו ביתו של בריגהאם יאנג, שבתקופתו לא הייתה הגבלה על מספר הנשים שאפשר לשאת. הוא ניצל את המצב ונישא ל-26! נשים והיו לו 52 ילדים. אך, הבית שהתגורר בו היה גדול ומרווח. כדאי להסתובב ולראות.


האטרקציה המעניינת ביותר בסולט לייק סיטי, וזאת שמושכת הכי הרבה מבקרים, היא מקום שנקרא The Tabernacle שמכיל אלפי מקומות ישיבה ובו נמצא עוגב ענק (ראה בתמונה מעלה). האקוסטיקה במקום נפלאה. המורמונים הקימו מקהלה בת כמה מאות אנשים שמתאמנים ושרים מדי יום בשעה 12 ובשעה 14, וזה חוץ מקונצרטים מיוחדים. הכניסה בחינם. חוויה מיוחדת במינה. המקהלה מוכרת בעולם כולו.

בניין הקפיטול (בתמונה למעלה) הוא מרכז השלטון המקומי של סולט לייק סיטי. מהבניין אפשר לצפות על העיר כי הוא ממוקם על גבעה גבוהה. העיצוב בפנים מיוחד ויש הרבה פסלים ענקיים של מנהיגי המורמונים.


שמה של סולט לייק סיטי ניתן לה על ידי מנהיגה השני- בריגהאם יאנג, עוד במאה ה-19. המורמונים חיפשו מקום להתמקם בו לאחר שסולקו מכול מקום במזרח ארצות הברית אליו הגיעו. כשבריגהאם יאנג ואנשיו עברו למערב ארצות הברית ,למקום בו הם נמצאים כיום, הם הבחינו לראשונה בימה מאוד מלוחה, שהזכירה ליאנג את ים המלח. זה היה מקום נידח, שאף אחד לא התעניין בו. הוא קיבל את מבוקשו והיום יש אלפי מבקרים במקום והעיר הפכה לבירת יוטה.


סולט לייק סיטי היא מקום פתוח ומקבל מהגרים שונים, כולל היספנים, בוסנים, מהמזרח הרחוק, יהודים ועוד. אמנם רוב האוכלוסייה מורמונית, אך המקום כבר לא הומוגני. בנוסף, הם פתוחים מאוד לקהילה הלהטב"ית ורבים מהקהילה מצאו שם את מקומם וביתם.

8 צפיות0 תגובות
bottom of page