מייקל ק' וויליאמס - פרידה משחקן
top of page
  • לוטן דיקר

מייקל ק' וויליאמס - פרידה משחקן

מייקל קנת וויליאמס, שנמצא מת בביתו ממנת יתר, לא היה שחקן שגרתי. הוא גילם דמויות שוליים, שלא ניתן היה להגדיר אותן לפי נטייה, התנהגות או אפילו מוסר. החל מסוחרי סמים ועד בלשים מבריקים, לא היה תפקיד שהיה גדול עליו. ילדותו עברה עליו בשכונה קשה בברוקלין, והיא נתנה לו את משימת חייו - לגלם את האדם הפשוט, לא כמפסידן רפה, אלא כדמות מורכבת שעושה הכול כדי לטפס למעלה.

תפקידיו נעו החל ממבריח משקאות חריפים ב"אימפריית הפשע", שלא מוכן לסגת מפני לבנים מקבוצות ימין קיצוני, ועד למכירת לסמים בליל האירוע ואפילו תפקיד קטן ומרגש בסרט הדרך, כקבצן שנקלע בדרכם של הגיבורים. לכל תפקיד הוא הכניס משהו מההיסטוריה האישית שלו, מהאישיות המורכבת, שהיו בה כל כך הרבה סטירות.

וויליאמס היה חריג במקום שבו גדל. הוא היה הומו בשכונת של אפרו אמריקאים קשוחים. אחרי קטטה שנאלץ להשתתף בה, האישיות שלו השתנתה. צלקת גדולה הופיעה על פניו, ועזרה לו לבסס קריירה כמעט דמיונית במושגים של המקום ממנו הוא הגיע.

דמותו הזכורה ביותר היא עומאר ליטה מ"הסמויה", סדרה שנבחרה כאחת מהגדולות בכל הזמנים. הוא גילם שם גנגסטר, הומו, דמות שאינה מסתדרת עם הנורמות המקובלות ומסתתרת בצללים. הוא הפך לגיבור של מעמד הפועלים, מעין רובין הוד של השכונות העניות באזור.

הוא האיר צד באישיות שלו, הצד של אדם רדוף ומכור, שגילם דמויות מורכבות כדי להתמודד עם השדים של עצמו. הוא תרם רבות להרחבת ההגדרה של אדם שחור, ופרץ את הדרך לבאים אחריו, שיכולים להיות שילובים קיצוניים באישיותו של אדם אחד.



6 צפיות0 תגובות
bottom of page