מוזיאון ואן גוך באמסטרדם
top of page
  • יונה

מוזיאון ואן גוך באמסטרדם

מוזיאון ואן גוך באמסטרדם הוא אחד מהמוזיאונים המפורסמים ביותר בעיר, בעיקר בשל הצייר המחונן והמוכר וינסנט ואן גוך.


אנו מכירים את הציורים שלו, אך הוא התפרסם לאחר מותו יותר מאשר בחייו. למעשה, בחייו ואן גוך מכר רק יצירת אמנות אחת. הוא היה אדם מתוסבך, חולה נפש, ונפשו המסוכסכת לא נתנה לו מנוח. בשל המאניה דיפרסיה ממנה סבל, ציוריו מאוד מגוונים ונעים בין ציורים עם יופי נדיר, כהים ואפרוריים, עם שמחה גדולה ועצב תהומי. המחלה למעשה סיימה את חייו הקצרים. ואן גוך נולד בשנת 1853 והתאבד בשנת 1890, בודד וערירי, עצוב, עם אוזן אחת ואהבה נכזבת.


למרות שחי רק 37 שנים, ואן גןך היה צייר מגוון ופורה מאוד. הוא צייר בסביבות 1000 ציורים, אך כאמור, מכר בחייו ציור בודד בלבד. מוזיאון ואן גוך כולל כ-500 ציורים ורישומים. שתיים מהתמונות הכי מפורסמות שנמצאות במוזיאון הן: אוכלי תפוחי האדמה, שמתאר אכרים עניים וכמובן - ציור החמניות המוכר והמפורסם בכל העולם.


המוזיאון יפהפה גם חיצונית וגם בפנים. הוא נחשב לאטרקציה תיירותית מובילה באמסטרדם. לאחר שעבר שיפוץ הוא שווה מאוד ביקור. הוא נותן ביטוי לחייו של ואן גוך בתקופות שונות, החל מציוריו בהיותו צעיר, עד להתאבדותו ביריה בגיל 37. יש במוזיאון ציורים בצבעים בהירים, בעיקר כחולים, וגם כהים, המתארים את חיי האיכרים קשי היום. יש גם תמונות מתקופת שהותו בפריז, שם צייר ציורים מהתקופה האימפרסיוניסטית, לאחר שהתיידד עם ציירים שציירו כך.


כדאי לקחת סיור מודרך באנגלית. העבודות מוצגות באופן כרונולוגי. מוזיאון ואן גוך מתאים גם לילדים ויש בו פעילויות מיוחדות המתאימות להם, כולל חוברות עבודה בהן עליהם לזהות את הציורים השונים. רצוי להזמין כרטיסים מראש.



כתובת:

Museumplein 6, AMSTERDAMF


ראה גם:

bottom of page