לילות מוסיקה קסומים בפסטיבל "לא בשמים" בגליל העליון
top of page
  • פורטל תרבות שורשים ועסקים לבני ובנות 50 פלוס

לילות מוסיקה קסומים בפסטיבל "לא בשמים" בגליל העליון

בחצר תל חי הקסומה מתחת לכיפת השמים זרועת הכוכבים :

מחווה ליצחק קלפטר,

המחזמר כנר על הגג בכיכובו של נתן דטנר,

ברחבי המכללה:

מחווה ליהונתן גפן, מחווה ליוסי בנאי, מופע לרגל 150 להולדת ביאליק וט"ו באב :הפקה מיוחדת עם מיקי גבריאלוב והרבנית ימימה, 'אח פגישה שכזאת' עם שירי הצ'יזבטרון ועוד

1-3 באוגוסט 2023 (י"ד - ט"ז באב תשפ"ג)


פסטיבל " לא בשמים" יתקיים זו השנה ה-25 בתאריכים 1-3 באוגוסט 2023 (י"ד - ט"ז באב תשפ"ג) ברחבי המכללה האקדמית תל-חי, קמפוס מזרחי, חצר תל חי ואתרים שונים ברחבי הגליל.

הפסטיבל ביוזמה של המועצה האזורית גליל עליון מושך אליו מדי שנה אלפי מבוגרים וצעירים מכל הארץ, המתכנסים באווירה הפסטורלית של הגליל העליון לחוויה יוצאת דופן שבה במהלך שלושת ימי הפסטיבל מתקיימים הופעות חיות לצד סיורים, רבי שיח ,הרצאות ודיונים מרתקים על נושאים שונים המעסיקים את החברה והתרבות הישראלית בהשתתפות כ-90 מרצים, אנשי רוח דוברים מהשורה הראשונה בישראל ואמנים, יוצרים ומוסיקאים .


תחת כיפת השמים זרועת הכוכבים ובאווירה הקסומה של חצר תל חי יקיים הפסטיבל שני אירועי מוסיקה מרכזיים וגדולים:


"לוקח ת'זמן" - מחווה ליצחק קלפטר, מחלוצי הרוק הישראלי בהשתתפות חמי רודנר, אלון עדר ופיטר רוט . במופע יבוצעו שיריו של קלפטר מכל התקופות, כאלה שכתב לעצמו וכאלה שכתב לכוורת, צליל מכוון, הכבש ה-16, אריק איינשטיין, גידי גוב, גלי עטרי, ועוד. להקה: אלון קדם, שירה וגיטרות, אליה סממה, שירה, גיטרה אקוסטית וכלי הקשה, רועי לזר, גיטרה מובילה, אסף פרישמן, קלידים , גיל אימר, בס וניהול הפקה ואבי ברק על התופים.


'כנר על הגג' - המחזמר היהודי הגדול של כל הזמנים מאת ג'וזף שטיין על פי סיפורי שלום עליכם, בבימויו של נתן דטנר המגלם גם את התפקיד הראשי של טוביה החולב. במחזמר בנוסח העברי של דן אלמגור משתתפים בין היתר סנדרה שדה, שי גבסו, שרי צוריאל, קובי מאור ועוד.


ברחבי מכללת תל חי יתקיימו מופעי מוסיקה נוספים אלה:


'אתם זוכרים את השירים'? מופע מחווה של להקת "דלתות נפתחות מעצמן" ליהונתן גפן ובו יבוצעו מיטב שירים משלל יצירתו הענפה לאורך השנים מכל הסגנונות ומכל האלבומים. בהשתתפות: עידן טולדנו – שירה וגיטרה, גלי שדה – שירה, גיא נחמיאס/אודי והרסגר – כלי נשיפה, יותם הלוי – בס.


במיוחד לט"ו באב יעלה המופע 'מרוב אהבה' – שיר, סיפור וגעגוע ליוסי בנאי בשירה והנחיה של עידו מוסרי ומעין גולדברג. המופע הוא מסע קומי ומוסיקלי לתוך אוסף אדיר של שירים, מערכונים, פואטיקה וסיפורים בליווי וידאו ארט של גיל לוין .


את המופע מלווה ההרכב הקאמרי האחראי גם לעיבודים חדשים וייחודיים וכולל את: הילה אפשטיין (צ׳לו), גיל גולדין (קונטרבס), אדם טל (גיטרות וקולות) ו אייל חביב (ניהול מוסיקלי ועיבודים, פסנתר ושירה).

המופע 'הכניסיני תחת כנפך', הפקה מקורית של הפסטיבל לרגל ט"ו באב ולציון 150 שנה להולדת ח"נ ביאליק בהנחיית עומר בן רובי . המופע משלב את שיריו המולחנים של ביאליק בביצוע מיקי גבריאלוב ושיחות עם הרבנית ימימה .


את הפסטיבל יחתום המופע המוסיקלי 'אח פגישה שכזאת' ובו צה"ל מצדיע לפלמ"ח לציון 75 שנה למדינה עם שירי הצ'יזבטרון שהייתה להקת הזמר והבידור של הפלמ"ח ושל צה"ל בראשית הקמתו.

המופע בהנחייתו של יואב גינאי ובניהולו המוסיקלי של גבי ארגוב יחזור אל הסיפורים , הצ'יזבטים ולהיטי התקופה כמו "שיר הרעות" ,"כלניות", "הפרוטה והירח", "בת שבע", "היי הג'יפ" ורבים אחרים. הזמרים והזמרות המשתתפים הם: אלי גורנשטיין, אופירה גלוסקה, אתי וקנין, נועה ארגוב , אייל חביב, עמרי רוזנצוייג, יוסי גרושקה, גלעד אפרת, רמי שולר.


ועוד מוסיקה ועל מוסיקה בפסטיבל:

'שירים מראשית הציונות' מופע של מקהלת גליל עליון, קונצרט של טנגו כליזמר צועני ומה שביניהם המפגיש את עולם ניגוני הכליזמרים עם מגוון תרבויות וסגנונות מוזיקליים מרחבי הגלובוס השתתפות אמנים בינלאומיים וישראלים ושלושה מפגשים ומופעים מיוחדים על מוסיקה: 'על המר והמתוק', מופע אישי מאד על רגעי מפתח בעיצוב הפסקול הישראלי עם ד"ר מוטי זעירא ודלית עופר, מסע תרבותי מוסיקלי: מקרליבך ועד חנן בן ארי - רוק יהודי בישראל בהנחיית איש הרדיו והטלוויזיה עומר בן-רובי וההרצאה של ד"ר אבי אלון: ״גּוּפְךָ לִי מַבָּט וְחַלּוֹן וּרְאִי״ – אל מאחורי שירי האהבה הגדולים של השירה העברית.


לפרטים ולרכישת כרטיסים כנסו לאתר הפסטיבל :http://www.lo-bashamayim.org.il


קרדיט:

התמונה מימין: מיקי גבריאלוב, צילם:רונן אקרמן

התמונה באמצע: הרכב קלפטר, צילם: עומר קידר

התמונה משמאל: כנר על הגג, צילם: יוסי צבקר


5 צפיות0 תגובות
bottom of page