כוכב אופרה בינלאומי ראשון בישראל - זמר הטנור פרנצ'סקו מלי
top of page
  • פורטל תרבות שורשים ועסקים לבני ובנות 50 פלוס

כוכב אופרה בינלאומי ראשון בישראל - זמר הטנור פרנצ'סקו מלי

זמר הטנור האיטלקי פרנצ'סקו מלי (Francesco Meli), מפסגת זמרי האופרה בימינו מגיע לקונצרט נדיר וחד פעמי בישראל


אירוע מיוחד ביוזמת השגרירות האיטלקית והמכון האיטלקי לתרבות לכבוד חגיגות היום הלאומי של הרפובליקה האיטלקית בישראל


29 במאי בבית האופרה ע"ש שלמה להט (צ'יץ') בתל אביב


לאחר יותר משנה בה לא פקדו את ישראל אמנים בינלאומיים בולטים, יגיע לארץ זמר הטנור האיטלקי פרנצ'סקו מלי (Francesco Meli), מפסגת זמרי האופרה בימינו שיש המשווים את יכולותיו הקוליות לאלה של הטנור הענק לוצ'יאנו פבארוטי .


הקונצרט מתקיים ביוזמת השגרירות האיטלקית והמכון האיטלקי לתרבות לכבוד חגיגות היום הלאומי של הרפובליקה האיטלקית בישראל


מלי הוא זמר האופרה הבינלאומי הראשון בסדר גודל כזה- המגיע להופעות בארץ מאז פרוץ משבר הקורונה וזו הזדמנות פז לקהל הישראלי לשמוע ולראות בהופעה חיה את אחד השמות הבולטים, המדוברים והעסוקים ביותר של פסגת האופרה העולמית בקונצרט החד פעמי שיתקיים ב-29.5.21 בבית האופרה ע"ש שלמה להט (צ'יץ') בתל אביב


בקונצרט יבצע מלי רפרטואר של אריות ודואטים מאופרות פופולאריות ושירים נפוליטנים אהובים, בליווי הפסנתרן האיטלקי זוכה הפרסים דוד קוואלי (Davide Cavalli )ובהשתתפות של זמרת הסופרן האורחת ורוניקה ברוק (Veronika Brook) - סולנית האופרה הישראלית.


בין היצירות שתבוצענה: האריה של נמורינו מתוך שיקוי האהבה מאת דוניצטי ("דמעה אחת חמקנית"), האריה של מריו קוורדוסי מתוך המערכה השלישית של טוסקה מאת פוצ'יני ("הכוכבים נוצצים"), שירים נודעים מאת טוסטי ולאונקוולו, שני הדואטים של אלפרדו וויולטה מתוך לה טרוויאטה מאת ורדי (עם זמרת הסופרן הישראלית ורוניקה ברוק).


מלי שנולד בגנואה בשנת 1980, החל את לימודי השירה שלו בגיל שבע עשרה בקונסרבטוריון פגניני וכבר אז החל כוכבו לדרוך כשהוא זוכה בתחרויות חשובות לזמרת אופרה, כולל תחרויות קרוזו, זנדונאי וטוסטי היוקרתיות.

בשנת 2002 הופיע לראשונה בפסטיבל שני העולמות בספולטו מה שסלל את דרכה של קריירה מצטיינת בביצוע רפרטואר של בל קנטו ורוסיני. מאז 2009 הוא החל להתרכז בנוסף לתפקידי בל קנטו באופרה דרמטית והחל להופיע בתפקידי ורדי הגדולים בבתי האופרה הנחשבים בעולם .


בגיל 23 בלבד ערך את הופעת הבכורה שלו בלה סקאלה בניצוחו של מאסטרו ריקרדו מוטי ומאז הופיע שם בקביעות בין היתר באופרות אותלו, אידומנאו, דון ג'ובני, מרי סטיוארט ורווזנקווליר.


מאז 2005 הוא מוזמן להופיע בבתי האופרה והפסטיבלים החשובים ביותר בפריז, ציריך, לונדון, המטרופוליטן אופרה בניו יורק ועוד. הוא הופיע בתפקידי ורדי הגדולים בפסטיבל זלצבורג, בווינה, פרמה, רומא ובהפקות חדשות בזלצבורג, קובנט גרדן, אמסטרדם ומונטה קרלו.


שלוש פעמים נבחר לפתוח את העונה בלה סקאלה וכן שר בקונצרטים הפותחים של אולימפיאדת טורינו ושל- EXPO 2015 במילנו, ששודרו על ידי RAI.


הרפרטואר שלו כולל למעלה מחמישים תפקידים והוא הופיע עם המנצחים הבולטים בעולם מהם בקביעות עם ריקרדו שאיי, מיונג-והן צ'ונג, פביו לואיזי, ריקרדו מוטי, אנטוניו פפאנו, דניאל רוסטיוני ויורי טמירקנוב. הופעותיו האחרונות כוללות את סימון בוקנגרה בלונדון, גנואה, ווינה, ארנני ולה טרוויאטה בלה סקאלה, הרקויאם של ורדי בניצוחו של ריקרדו מוטי בטוקיו, באדן-באדן ובפסטיבל זלצבורג ועוד. מלבד הרקויאם של ורדי, הרפרטואר שלו כולל את הרקויאם של מוצרט, דוניצטי, דבוז'אק ועוד. כמו כן הקליט שבע סונטות של בריטן ושלוש סונטות של מאת ליסט.


מחוץ להופעותיו הוא יזם ומשמש כמנהל אמנותי של האקדמיה להכשרה מקצועית מתקדמת בגנואה שמטרתה לעזור לאמנים צעירים להתאמן ולקבל ניסיון מקצועי לקראת עולם האופרה הקשה.


בין הפרסים שהוענקו לו: פרס אביאטי ,פרס מסכת הזהב, פרס האופרה הבינלאומית "כוכב האופרה", פרס זנטלו בארנה בוורונה ופרס אורציו טוסי . הקלטותיו זמינות במגוון תקליטורי DVD שהוצאו על ידי דויטשה גרמופון, יוניטל ואופוס ארטה.


קונצרט של הטנור האיטלקי פרנצ'סקו מלי

29.5.21 שעה 21:00

מחיר כרטיס: 350, 280, 190 ₪

להזמנת כרטיסים: 03-692777, www.israel-opera.co.il

המופע מתקיים בבית האופרה ע"ש שלמה להט (צ'יץ')

שד' שאול המלך 19, תל-אביב



קרדיט


התמונה העליונה:

פרנצ'סקו מלי, צילום - איקאריטרסהאוס

התמונה התחתונה:

פרנצ'סקו מלי, צילום - ויקטור סנטיאגו



39 צפיות0 תגובות
bottom of page