טריו רדיו בגדד מגיע לבית הקונפדרציה בירושלים
top of page
  • פורטל תרבות שורשים ועסקים לבני ובנות 50 פלוס

טריו רדיו בגדד מגיע לבית הקונפדרציה בירושלים

יום חמישי, 28.7.22, שעה 20:30


בית הקונפדרציה בירושלים בניהולו של אפי בניה מארח את טריו רדיו בגדד – הזמר ונגן הדרבוקה אביב בדרי עזרא, הכנרת יוהנה ריטמולר ונגן העוד יניב מייזל. ההרכב מתמקד ברפרטואר העשיר של המוזיקה העיראקית האמנותית, שהתפתחה בבגדד והגיעה לשיאה בתחילת המאה הקודמת.


טריו רדיו בגדד החל לפעול בשנת 2017 והוציא אלבום ראשון, "פרגהום בצ'אני", שהוקלט בנגינה חיה באולפן וכלל מחרוזות שלמות של שירים ויצירות הנשענים על המקאם העיראקי, כל יצירה על מקאם אחר.


המקאם העיראקי מפגיש בין מוזיקה ערבית עממית וקלאסית וניתן לשמוע בו גם השפעות של המוזיקה הפרסית. הטקסטים מפגישים אף הם בין הערבית הספרותית ללהג העיראקי המדובר, ולפעמים גולשים גם לשפות אחרות כמו פרסית, כורדית ותורכית. יהודי עיראק השפיעו על פיתוח, עיצוב ושימור סגנון מוזיקלי זה כנגנים, זמרים ומלחינים, ורבים מיוצרים אלו היגרו לישראל החל משנות החמישים והלאה.


הזמר הסולן של רדיו בגדד, אביב בדרי עזרא, גדל על ברכי אביו וסבו לצלילי המקאם העיראקי, וחוזר אליהם כעת בקולו ובתיפוף הדרבוקה. עזרא, ריטמולר ומייזל נפגשו כבר לפני יותר מעשור בסצינת הפאנק והמוזיקה האלטרנטיבית של תל-אביב, אז חקרו עולמות צליליים מחושמלים ומדומיינים. בהמשך דרכם הם נחשפו לדור המבוגר של המוזיקאים היהודים מעיראק, שהיגרו לישראל, דבר שהשפיע רבות על יצירתם.


המופע מתקיים בתמיכת משרד התרבות והספורט, מינהל התרבות ועיריית ירושלים, האגף לתרבות.


מחיר כרטיס: 70 שקלים

רכישת כרטיסים: בימות 6226*

למידע נוסף:

"בית הקונפדרציה" בפייסבוק

אתר בית הקונפדרציה:

טל' 02-5399360, שלוחה 5


קרדיט:

טריו רדיו בגדד, צילום: אורן זיו


bottom of page