חיטהורן - גן עדן בהולנד
top of page
  • פורטל תרבות שורשים ועסקים לבני ובנות 50 פלוס

חיטהורן - גן עדן בהולנד


העיירה חיטהורן נמצאת בצפון הולנד. מקום יפיפה, שעיקר התחבורה בו היא שיט בתעלות. בשל כך העיירה זכתה לתואר "ונציה של הולנד".


בעבר לא הייתה אפשרות אחרת לנוע בחיטהורן, אלא אך ורק בתעלות. מאוחר יותר היא נבנתה גם מחוץ לתעלות וכיום יש בחלקה גם כבישים. אבל, המעניין ביותר בחיטהורן אלה התעלות בהן היא מרושתת.


היום יש אפשרויות רבות להסתובב בתעלות של חיטהורן. אפשר לשוט לבד בתעלות לפי רצונך. אך, יש גם ספינות תיירים עם הסברים ושייט מסודר, בערך שעה.


אם אתם רוצים לטייל ברגל - מעל לתעלות יש גשרים שאפשר לעבור מעליהם. אפשר גם לשכור אופניים (אנחנו בהולנד...) ולרכוב בין התעלות ועל הגשרים. סיבוב יפהפה, שכן הכול פורח ומאוד מטופח.


יש בחיטהורן מספר מוזיאונים. המומלץ ביותר הוא Olde Maat Uus - מוזיאון היסטורי שמשחזר את החיים בחיטהורן לפני כמאה שנה. יש במוזיאון בקתה מרוהטת, אורוות סוסים, שיטות דייג ועוד. אפשר להתרשם באתר האינטרנט שלהם www.oldemaatuus.nl.


מוזיאון נוסף קטן ונחמד הוא De Oude Aarde, שפירושו - כדור הארץ הישן. במוזיאונים כול מיני ממצאים ארכיאולוגיים של מאובנים מכול מיני מקומות

בעולם וגם אבנים וקריסטלים. אפשר להתרשם באתר האינטרנט: www.deoudeaarde.nl.


למי שמתעניין בכלי רכב עתיקים ייהנה מהמוזיאון היסטמוביל, בו מוצגים כלי רכב עתיקים בהם השתמשו בעבר. לא רק מכוניות, אלא גם אופנועים, אופניים ועוד. להתרשמות - www.histomobil.nl.


עיירה קסומה ומהנה. הרבה מים וירוק בעיניים.




13 צפיות0 תגובות
bottom of page