חזרתה של באפי ציידת הערפדים לדיסני פלוס
top of page
  • לוטן דיקר

חזרתה של באפי ציידת הערפדים לדיסני פלוס

בשנות התשעים של המאה העשרים באפי ציידת הערפדים שלטה בעולם הפנטזיות וההתבגרות של הצעירים, שחיפשו סדרות חדשות ומושקעות בטלוויזיה. היא שילבה בין פנטזיה ודרמת התבגרות מושקעת, שדיברה על הכול החל מהתאהבות ועד לחיפוש עצמי.


היא החלה בערוץ נידח לאותם ימים והיא הגיעה לנתוני צפייה דמיוניים, כמעט חמישה מיליון צופים לפרק. בניגוד לימינו היו הרבה מאוד פרקים, 144 למען הדיוק. כל פרק עמד בפני עצמו וחלקם מקושרים בקווי עלילה מרכזיים וחלקם עומדים כסיפור עצמאי.


הסדרה "באפי ציידת הערפדים" עוסקת בקוטלת, נערה בשם באפי (שרה מישל), ומטרתה להילחם בערפדים כדי שלא יכבשו את כדור הארץ. באפי מקיפה את עצמה בחבורת חברים, שהם בעצם הכוח הסודי שלה אל מול כוחות הרשע. היא מודרכת על ידי "הספרן", שעובד בספריית בית הספר, אדם שמשמש יועץ ומקור ידע אל מול האתגרים שהיא נלחמת בהם.


למרות האווירה העל טבעית והמשועשעת לעיתים, באפי מכילה הרבה צער ומוות. היא לא אלימה במיוחד, בייחוד יחסית לסטנדרטים של היום, אבל היא לא מפחדת לצער את הצופים. היא מאוד עמוקה, היחסים בין הדמויות מורכבים והן מאוד לא חד ממדיות, הן מתפתחות ומשתנות כל הזמן.


האקשן די מגניב גם בימינו, אבל הוא ממש לא הנקודה הכי חזקה של באפי. יש כאן דיון מעניין על מהות הרוע והאם אדם רשע נולד ככה או שיש נסיבות סביבתיות שמשפיעות עליו ובכלל אודות מהות האדם. כל זה מוגש בצורה קלילה עם דמויות ראשיות מגניבות וכוכבת ראשית שקל מאוד להתמכר אליה ואל המראה שלה.


באפי שרדה שבע עונות והייתה להצלחה עצומה. למרות זאת, איש מהקאסט לא זכה להצלחה גדולה לאחר מכן והשאיר חותם. בכל רשימה היא נחשבת לאחת מהסדרות הגדולות ביותר אי פעם ולמרות שיש בה ערפדים ומכשפות היא הרבה יותר מזה. עקרונית היא עבור בני הנוער, אולם כל הגילאים יכולים להנות מהעומק שלה.


כיום היא שייכת לדורות הביניים והצעירים שכחו אותה. דיסני פלוס מחזירה לכולם את היצירה המשמעותית הזו, שהיא על זמנית. למרות שהאפקטים כבר מיושנים, המחשבים נראים כמו כאלה שלקוחים ממוזיאון עדיין היא נשארה עמוקה כמו לפני למעלה מעשרים שנה.



bottom of page