העונה הישראלית לעיצוב בחולון מציגה: זהרורים תערוכתה של האמנית הרב תחומית איילת דיין שוורץ
top of page
  • פורטל תרבות שורשים ועסקים לבני ובנות 50 פלוס

העונה הישראלית לעיצוב בחולון מציגה: זהרורים תערוכתה של האמנית הרב תחומית איילת דיין שוורץ

תערוכתה של האמנית הרב תחומית איילת דיין שוורץ

10.5.22 - 25.7.22 בגלריה חנקין בחולון


העונה הישראלית לעיצוב בחולון מציגה את "זהרורים" תערוכתה החדשה של האמנית הרב תחומית איילת דיין שוורץ.

התערוכה תקיים בתאריכים 10.5.22 - 25.7.22 בגלריה חנקין בחולון .

איילת דיין שוורץ, אמנית רב תחומית, אוטודידקטית, יוצרת בבית קטן על שפת ימה של נהריה. מאחוריה תערוכות יחיד ובתערוכות קבוצתיות ואף ספר ילדים שכתבה ואיירה: "בלה וזוזו, כמעט ארבעה ימים" (הוצאת צלטנר).

התערוכה היא סיפור של מציאות פנימית. הצער והשבירות לצד הילדי,היצרי, החי, הצוחק והבוכה כאחת. לעיתים היצירה היא בגווני אפור לבן או אדום, פשוטה מאוד, נקייה מאוד, כואבת ועמוקה ולעיתים יצירה על כל גונניה, והמרקמים שבה, כמו יוצאים במחול ויוצרים עולם.

הדמויות הרכות והגמישות, שבריריות מחד, ומאידך מנסות בכל כוחן לפרוץ גבולות לצאת אל מחוץ לגבולות הדף ולהפליג למקום אחר, אולי שקט יותר.

לאחרונה החלה ליצור בובות יוצרת בטכניקת ליבוד צמר וסריגה. הבובות מייצגות רוך, כמיהה וגעגוע ומכניסות את המתבונן לעולם דמיוני שבו פיות קטנות וגמדים נולדים מתוך הפירות והפרחים בגינה ויוצרים יחדיו עולם אלטרנטיבי, אפשרי יותר, שאפשר לפתוח את דלתו ולהתעטף בו.

היא מדמה את הסיפור המסופר ביצירותיה לקלידוסקופ מסתובב כסיפור בעל אלף עיניים שבו כל צופה יכול למצוא את עצמו.

"היצירה ומלאכת החיים, עבורי חד המה" היא אומרת "החומרים לעבודות נבחרים מתוך צורך פנימי לא מודע. לעיתים אלו העפרונות המחודדים היטב, לעיתים אלו חוטי התפירה הדקיקים הנרקמים כחלומות, ולעיתים אלו צבעי המים- צבעי הנפש ויש שהצמר הרך קורא לי, דמויות מתפסלות בו וממנו. פעולות הרקמה, הציור, הפיסול בצמר והכתיבה- כמו הופכות לגוף אחד עם פעולות היומיום".

איילת תמיד נמשכה ליצירה ואמנות אך חלק זה בחייה הפך להיות עיקרי לאחר אובדנו של בנה גור 15 ימים אחרי שנולד. מאז היא מבטאת את המציאות הפנימית שלה ביצירות אמנות מעשה ידיה: "היצירות שלי הן סיפור שבא ישר מתוך הבטן בעולם שעוד אין בו מילים אלא רק תחושות, תחושות בטן עמוקות ברורות, שלא מותירות מקום לספק".

היא יוצרת במגוון טכניקות וחומרים: ציור, איור, כתיבה, פיסול בסיבי צמר בטכניקת ליבוד מחט (needle felting) ורקמה. בכל מגוון החומרים בהם היא נוגעת, ניכרת שפתה הייחודית.


"זהרורים"

תאריכים: 10.5.22 - 25.7.22

כתובת: רח' חנקין 109, חולון

שעות פתיחה:

א'-ה' 13:00-10:00, 19:00-16:00

ו' 13:00-10:00

שבת 14:00-10:00

הכניסה ללא תשלום


קרדיט:

מתוך התערוכה "זהרורים" - צילמה איילת דיין שוורץ



פוסטים אחרונים

הצג הכול

'אנו' מוזיאון העם היהודי מציג: 'שבעה באוקטובר'

תערוכה חדשה העוסקת בתגובה של התרבות הישראלית למלחמה שהחלה באותו היום, ובפרץ היצירה מאז תחילת המלחמה. בתערוכה רחבת ההיקף מוצגות עבודות אמנות, יצירה דוקומנטרית והיא מלווה במוזיקה ישראלית אזולאי שי/ אלחנ

bottom of page