הממלכה - סדרת הפולחן האייקונית של לארס פון טרייר מגיעה במלואה ל yes ולסינמטק תל אביב!
top of page
  • פורטל תרבות שורשים ועסקים לבני ובנות 50 פלוס

הממלכה - סדרת הפולחן האייקונית של לארס פון טרייר מגיעה במלואה ל yes ולסינמטק תל אביב!

לצד 2 העונות המיתולוגיות הקודמות

תוקרן גם העונה השלישית והחדשה בבכורה ישראלית ובמסגרת האירועים השונים החוגגים 50 שנה לסינמטק ת"א

ההקרנות בסינמטק -חינמיות לקהל הרחב

22.4.23- 27.5.23

לרגל עליית העונה החדשה ב yes ולציון אירועי שנת ה 50 של סינמטק תל אביב, יקיים סינמטק ת"א בשיתוף עם yes הקרנות מרתוניות של 2 העונות הראשונות המיתולוגיות של הסדרה "הממלכה" של הבמאי הידוע לארס פון טרייר והקרנת בכורה ארצית חגיגית של העונה החדשה "הממלכה : אקסודוס" שלא נחשפה עד כה לקהל בישראל.

לחלק מן הקהל תהיה זו צפיה חוזרת ונוסטלגית ולחלק תהיה זו היכרות ראשונה עם אחת מהיצירות המשפיעות של הטלוויזיה. ההקרנות בסינמטק יתקיימו בתאריכים 22.4.23- 27.5.23 חינם לקהל הרחב ובאמצעות הרשמה מראש – כאן

לפני שפון טרייר השפיע עמוקות על עולם הקולנוע עם סרטים כמו "לשבור את הגלים" ו"רוקדת בחשיכה", הוא יצר מהפיכה קטנה אך משמעותית בטלוויזיה הדנית עם "הממלכה"- הסדרה שיצר שנקראת על שם בית החולים בו היא מתרחשת.

עם הפצתה של הסדרה בעולם, הפכה "הממלכה" יחד עם "טווין פיקס" למבשרת ומייצגת של קול טלוויזיוני חדש ואחר, ולמול עיניהם המשתאות של הצופים ערבבה פנטזיה, אימה, דרמה, וקומדיה שחורה, ומיצבה עצמה מהר כקאלט מרענן ואיכותי.

סינמטק תל אביב באמצע שנות ה 90 היה המקום היחיד בארץ בו היה ניתן לראות את הסדרה, ובאולם 1 התייצבו מאות רבות של צופים שהתמכרו מהר מאד לחוויה המיוחדת, שעל מסך גדול ובנוכחות קהל נלהב הפכה קולנועית ועוצמתית עוד יותר.

הסדרה מתרחשת במחלקה הנוירולוגית של בית החולים הממלכתי של קופנהגן, הגדול והמרכזי ביותר במדינה. העלילה, מבעיתה ומצחיקה, הזויה ומדויקת כאחד, לוקחת את הצופה אל העולמות האפלים של החולים ורוחות הרפאים שרודפות את המקום. בין הדמויות הראשיות נמצא רופא שוודי חם מזג שכראוי לשוודי שמכבד את עצמו בז לעם הדני, נוירולוגית המגלה שהיא בהריון מרוח רפאים ושהתינוק ברחמה מתפתח במהירות, וכן שני צעירים עם תסמונת דאון השוטפים כלים במטבח התחתון וכמקהלה יוונית מביעים את דעתם על המתרחש בקומות העליונות.

ועכשיו -אחרי 22 שנה חוזר פון טרייר עם העונה השלישית של הסדרה: "הממלכה: אקסודוס" הכוללת חמישה פרקים בני כשעה כל אחד, ומשלבת בין דמויות שהופיעו בסדרה המקורית לדמויות חדשות. לפי לאר ספון טרייר: "קללה עדיין רובצת על בית החולים והמתח בין הדנים לשבדים ימשיך לבעבע".

הסדרה הכוללת את העונה החדשה ואת שתי העונות הראשונות נרכשה לשידור על ידיyes ותעלה לשירות ה VOD של yes לצפיית בינג' החל מה 11 במאי.


תאריכי ההקרנות בסינמטק תל-אביב :

שבת 22.4 החל מ 11:00 – מרתון עונה 1, כולל הפסקה בת חצי שעה

שבת 29.4 החל מ 11:00 – מרתון עונה 2, כולל הפסקה בת חצי שעה

שבת 6.5 ב 12:00 – שני פרקים ראשונים ברצף –עונה 3

שבת 27.5 ב 11:00 – שלושה פרקים אחרונים ברצף – עונה 3


כל ההקרנות חינמיות לקהל הרחב ואנחנו מזמינים אתכם לשריין את מקומכם באולם, ולהצטרף לחוויית צפיה מיוחדת במינה.



קרדיט:

התמונה משמאל: הממלכה אקסודוס, באדיבות YES

התמונה באמצע: הממלכה אקסודוס, צילם: הנריק אוסטן, באדיבות YES

התמונה מימין: הממלכה אקסודוס, צילם: כריסטיאן גייניס, באדיבות YES





114 צפיות0 תגובות
bottom of page