ביקורת סדרה: הקרב על אובר, יוצרים: בריאן קופלמן, דיוויד לויאן, 2022
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סדרה: הקרב על אובר, יוצרים: בריאן קופלמן, דיוויד לויאן, 2022

קצת מרגיז שהדמות הניבטת מהמסך בכל הדרמות הטלוויזיוניות על מנכ"לים שעלו לגדולה הן תמיד נצלניות, מניפולטיביות ומשתמשות בכל מה שיש להם כדי להגיע להצלחה. הם מאוד אגרסיביים, בלתי נסבלים וממש מוכנים לעשות הכול כדי להצליח.


הסדרה עצמה "הקרב על אובר" אף היא נחושה מאוד להראות לנו את מסלול העלייה לגדולה, ברעש וצלצולים, בדיוק כמו הדמות המרכזית טראוויס קלניק (ג'וזף גורדון לוויט). היא מלאת פלאשים, אורות, פלאשבקים ומעברים. למרות הסגנון התזזיתי שמזכיר משחק וידאו, יש כאן עלילה מעניינת ומשכנעת.


הסדרה "הקרב על אובר" עוסקת במוסדר, כוחו של הכסף ועיגול פינות על מנת להצליח. היא מחזירה אותנו לימים בהם אובר לא פרצה והייתה מעין רובין הוד של הנהגים, שרק רצתה לשחרר אותם מעול חברות המוניות, שכביכול ניצלו אותם. האופן שבו המשקיעים וההנהלה יצרו דיאלוגים ביניהם וכיצד דמות שהתחילה מרצון לעשות רק טוב הפכה להיות מניפולטיבית ונצלנית בעצמה.


היא נעה בין הערצה ליכולות לסלידה מהאישיות, אבל יוצרת דיון אקטואלי מרתק, על המחיר שצריך לשלם כדי להצליח ומיהן הדמויות שיעשו הכול כדי לכבוש את הפסגה.


ראה גם:

הסרט האישה



bottom of page