היציאה לגימלאות - איך להפוך אותה למקור להנאה
top of page
  • פורטל תרבות שורשים ועסקים לבני ובנות 50 פלוס

היציאה לגימלאות - איך להפוך אותה למקור להנאה

עודכן: 29 באוק׳ 2020

אנשים צעירים שעובדים במקום עבודה מסודר, שבו קיימת שעת תחילת עבודה ושעת סיום, מצפים בקוצר רוח להגיע לגיל המיוחל של היציאה לגמלאות, אז יוכלו לנוח, לבלות ולהגשים את כול חלומותיהם בשל הזמן שהתפנה עבורם.


פורשים ותיקים מעידים, כי השנה הראשונה יכולה להיות כזאת. אך, לאחר מכן מתחיל לשעמם ואנחנו צמאים לעשות דברים שתכננו טרם היציאה לגמלאות ומשום מה עדיין לא הגענו אליהם. הבעיה היא, שאפשר להיכנס לשאננות ולחוסר מעש וחוסר חשק להזיז את עצמנו ולשנות דברים.


יציאה לגמלאות דורשת חשיבה ותכנון מראש. מבחינה פיננסית, ברור שההכנסות הכספיות ירדו. אך, המצב שונה מהעבר, משום שבדרך כלל הילדים כבר יצאו מהבית ולכן גם ההוצאות ירדו. מי שיש לו כסף, יכול לדאוג לעוד נכס, חוץ מביתו או דירתו, שאפשר להשכיר ולהשלים את ההכנסות.


כדאי להתייעץ עם יועץ פנסיוני ולתכנן את הכספים בצורה הטובה ביותר שאפשר. אם יש אפשרות לעבוד מספר שעות - השכר גם יתרום לרווחת החיים.


אנשים שעבדו זמן רב באותו מקום עבודה, יצרו לעצמם חברויות עם חבריהם לעבודה. החברות הזאת כנראה תימשך עוד זמן מסוים לאחר הפרישה, אך עלולה להיפסק כאשר המרחק מהפרישה עולה ולכל צד יש כבר תחומי עניין אחרים.


גם מבחינה זוגית קיים שינוי שצריך לחשוב עליו. כעת בני הזוג נמצאים במשך כל היממה ביחד. כדאי לערוך שיחה ולהחליט על שעות פרטיות ביום, שכל אחד יקבל לעצמו. לצאת לקורסים, לימודים, התנדבות בנפרד, אך לעשות גם פעילויות יחד, כמו: נסיעות לטיולים בארץ או בחו"ל, יציאה לבילוי, לסרט, הצגה וכך יהיה איזון ברצונות של בני הזוג וכתוצאה ממנו גם שלום בית, שמחה וסיפוק של כל אחד בנפרד ושניהם ביחד.


הטיפול בנכדים יכול להוות מקור לשמחה והנאה. אך, לעשות זאת במינון הנכון. לא בכל יום ובכל שעה. לקבוע מראש ימים ושעות לפגישה ולהותיר גם זמן לעצמנו. כך נעזור לילדים, ניהנה עם הנכדים ותהיה תחושה של רצון לעוד עזרה ולא נתעייף מדי.


נמשיך לטפח את הקשרים עם חברינו וידידינו מהעבר, נשוחח איתם בטלפון, נצא ביחד לבילוי או למסעדה, נערוך איתם נסיעות בארץ ואולי בעולם.


אפשר לנסות למצוא בסביבה זוג או קבוצה עם תחביבים דומים, כמו: הליכה, ברידג', שחייה ועוד וליצור איתם קשר קבוע ומהנה. לפעמים קיימים מועדונים חברתיים לאנשים מבוגרים עם חוגים מגוונים ומעניינים והם יכולים להפיג את השעמום.


ביציאה לגמלאות מאוד חשוב לשמור על סדר יום. להתעורר בבוקר, להתלבש, לצאת קצת לסיבוב, אם תוכנן משהו לאותו היום - לצאת בשמחה להתנדבות, מועדון חברים, לימודים, נכדים ועוד. תמיד ברוח טובה ובאופטימיות. זה יהפוך להרגל וגם האנשים יקבלו אותך ברצון טוב ובחיבה.


אפשר גם לצפות בטלוויזיה ולראות חדשות וסרטים, אך לא להפוך את זה לעניין המרכזי בחיינו.


היציאה לגמלאות יכולה להיות מקור להנאה רבה ולשמחה, צריך רק לתכנן הכל מראש עד כמה שאפשר, ולהשתדל לצאת מהבית ולהיות בקשר עם אנשים אחרים בשמחה ובבריאות טובה.




bottom of page