היכל אמנויות הבמה הרצליה פותח את עונת המחול ואת חגיגות ה-20 עם להקת המחול הברזילאית גרופו קורפו
top of page
  • פורטל תרבות שורשים ועסקים לבני ובנות 50 פלוס

היכל אמנויות הבמה הרצליה פותח את עונת המחול ואת חגיגות ה-20 עם להקת המחול הברזילאית גרופו קורפו

רקדנים וירטואוזים במופע ססגוני, אנרגטי וחושני לצלילי מוסיקה קצבית בהשפעת הבוסה נובה

15-7 בנובמבר 2023

להקת המחול הברזילאית הידועה גרופו קורפו על 26 רקדניה הווירטואוזיים, תגיע לביקור בלעדי בהיכל אמנויות הבמה הרצליה ותפתח את סדרת המחול ואת חגיגות ה-20 להיכל בערב מחול ססגוני קצבי ומקורי לצלילי מוסיקה קצבית בהשפעת הבוסה נובה.

מופעי הלהקה יתקיימו בהיכל בתאריכים 15-7 בנובמבר 2023.

הלהקה אותה הגדיר הניו יורק טיימס "כטובה בלהקות ברזיל" הוקמה בשנת 1975 על ידי האחים פאולו פדרנייראס (מנהלה האמנותי ומעצב התאורה) ורודריגו פדרנייראס (כוריאוגרף הלהקה) באזור בלו הוריזונצ'ה בברזיל.

מאז החלה את פעילותה היא זוכה לביקורות נלהבות בכל מקום בו היא מופיעה ורק לאחרונה נכתב עליה בעקבות המופעים שיוצגו בישראל כי "גרופו קורפו" הפגינה אנרגיה מתפרצת, סטייל, וחוש תיאטרלי מרשים שהקים את הקהל על רגליו בתשואות נלהבות" (ג'ורדן לוין, מיאמי הראלד), "גרופו קורפו" היא תרופת פלא לעצבות" (Toronto Star ).

גרופו קורפו נודעת בשל סגנונה האנרגטי, קצבי וחושני המשלב בלט קלאסי ומודרני עם המוסיקה והתנועה האופיינית לתרבות המורכבת והעשירה של ברזיל.

המוסיקה שממנה שואבת הלהקה את אופייה נוגעת בספקטרום הנע בין המינימליזם של פיליפ גלאס, הצלילים הנמרצים והאורבניים של ארנלדו אנטונס, האקספרימנטליזם הקדמוני של טום זה, הרגישות האפריקנית של ז'ואאו בוסקו, הסאונד המגוון של מורנו, דומניקו וקאסים ועד המוסיקליות הגאונית של ז'ילברטו ז'יל.

כל אלה ביחד עיצבו ללהקה אופי מגוון ביותר: שכלתני, קוסמופוליטי, פרימיטיבי, אקזיסטנציאליסטי השומר על המאפיינים הייחודיים שלה. היצירות מבוססות על שילוב של תנועות הגוף ומשחקי האור כאשר לתלבושות יוצאות הדופן כמו גם למוסיקה יש תפקיד משמעותי.

בביקורה זה תעלה גרופו קורפו ערב הכולל שתי יצירות :

פראבלו PARABELO (1997) – קלאסיקה ברזילאית לטינית עכשווית ואוניברסלית לכוריאוגרפיה של רודריגו פדרנייראס (Rodrigo Pederneiras ) ופס קול של טום זה וז'וזה מיגל ויסניק ((Tom Zé, José Miguel Wisnik.

את הריקוד מכנה פדרנייראס "היצירה הברזילאית ביותר שלי". המוזיקה נעה בין שירי העבדים בברזיל, מזמורים דתיים ועד מוזיקה של אנטוניו ז`ובים, הבאייו (Baião) הקצבי וסגנון הבוסה נובה . הכוריאוגרפיה מסמלת את רוחה של ברזיל: מאבק ופיוס, עוני ועושר, שיממון ופוריות כאשר הצבעים האינטנסיביים והמלמלה השחורה מאחוריה מסתתרים הרקדנים בבגדיהם הצבעוניים מדגישים ניגודים אלה .

GIL (2022)- יצירה חדשה ומרתקת למוסיקה האהובה של ז'ילברטו ז'יל האייקון האגדי של המוזיקה הפופולרית הברזילאית

הרקדנים מופיעים תחת אור לבן, כשהמוסיקה והלחנים המזוהים עם ז'יל, מלווים בתופים עתיקים, דיסטורשן אלקטרוני, afoxé (כלי נגינה אפרו-ברזילאי המורכב מקליפת דלעת ועטוף ברשת שזורה בחרוזים), berimbau (כלי הקשה או קשת מוסיקלית בעלת מיתר אחד) וקבוצת כלי נשיפה מעץ בסגנון ג'ז.


מחיר כרטיס 359-309 ₪

לפרטים נוספים ורכישת כרטיסים – כאן

או בטלפון 09-9729999


15-7 בנובמבר 2023 בלעדי בהיכל אמנויות הבמה הרצליה


קרדיט:

התמונה מימין: גרופו קורפו - פראבלו - Parabelo by Jose Luiz Pederneiras

התמונה האמצעית: גרופו קורפו -- Gil - Photo by José Luiz Pederneiras

התמונה משמאל: גרופו קורפו - פראבלו - Parabelo by José Luiz Pederneiras



11 צפיות0 תגובות
bottom of page