היכל אמנויות הבמה הרצליה מציג - NDT 2 – הלהקה ההולנדית הידועה שנוסדה על ידי הכוריאוגרף יירזי קיליאן
top of page
  • פורטל תרבות שורשים ועסקים לבני ובנות 50 פלוס

היכל אמנויות הבמה הרצליה מציג - NDT 2 – הלהקה ההולנדית הידועה שנוסדה על ידי הכוריאוגרף יירזי קיליאן

נועלים את עונת המחול בגדול!

היכל אמנויות הבמה הרצליה מציג

ביקור בלעדי של

NDT 2 – הלהקה ההולנדית הידועה שנוסדה על ידי הכוריאוגרף יירי קיליאן

במופע שכולו יצירות עכשוויות מאת קריסטל פייט, אדוארד קלוג והישראלי נדב צלנר

10-5 ביולי 2023 היכל אמנויות הבמה הרצליה

סדרת המחול של היכל אמנויות הבמה בהרצליה שקנתה לה שם של אחת הסדרות המסקרנות בישראל תסיים את העונה הנוכחית בגדול – עם ביקור בלעדי של NDT 2, הלהקה שהוקמה לפני 45 שנים בהולנד על ידי הכוריאוגרף הידוע והנערץ יירז'י קיליאן ונחשבת לצד אחותה הבכירה (להקת ה-NDT) כמותג על בתחום המחול המודרני ולשם נרדף למצוינות.

המופעים יתקיימו בתאריכים 10-5 ביולי 2023 בהיכל אמנויות הבמה הרצליה.

מאז נוסדה NDT2 בשנת 1978 ועד היום, התמקדו קיליאן והמנהלים שבאו אחריו בפיתוח אישיותם האמנותית של הרקדנים באמצעות רפרטואר מגוון שהורכב בתחילה מיצירות שנוצרו במקור עבור NDT. עבודה זו אפשרה לרקדנים התפתחות גבוהה ברמה הטכנית, ההבעתית והאמנותית.

במהלך השנים התפתחה NDT 2 ללהקה עצמאית בעלת זהות ואישיות משל עצמה ואשר עבורה יוצרים כוריאוגרפים בולטים כמו קריסטל פייט , אדוארד קלוג ,האנס ואן מאנן, מרקו גאקה, אלכסנדר אקמן, יוהאן אינגר, נדב צלנר שרון אייל ונוספים .

בכל מקום בו מופיעה הלהקה היא זוכה לביקורות נלהבות השמות דגש על רקדניה הווירטואוזים.

את הלהקה מנהלת בשנתיים האחרונות הרקדנית והכוריאוגרפית הקנדית אמילי מולנר מי שזכתה בשנת 2016, בתואר מסדר האמנויות הקנדי, אחד הפרסים החשובים והמוערכים ביותר בקנדה. מולנר החלה לרקוד בגיל חמש וכבר בגיל עשר עזבה את הבית ללימודים בבית הספר הלאומי למחול של קנדה. בהמשך רקדה בבלט הלאומי של קנדה, בלט פרנקפורט בניהולו של וויליאם פורסיית' ובבלט BC (בריטיש קולומביה) הקנדית. ב־2003 יצאה לקריירה עצמאית ככוריאוגרפית ונקראה לחזור ולנהל את הלהקה כעבור שש שנים. משנת 2009 עד 2020 ניהלה אמנותית את בלט וונקובר הקנדית.


הלהקה תגיע להיכל אמנויות הבמה הרצליה ל- 6 מופעים בהם תבצע 3 יצירות עכשוויות של הכוריאוגרפים קריסטל פייט, אדוארד קלוג והכוריאוגרף הישראלי נדב צלנר:

״10 דואטים על נושא הצלה״ duets on a theme of rescue" 10" מאת קריסטל פייט (קנדה), למוסיקה מאת קליף מרטינז ( סולאריס)

סדרה של דואטים שזורים זה בזה במגוון של רגשות העוברים את הטווח בין חיבה לכעס, רוך לייאוש, נחמה וגם לסירוב לה. הכל מתרחש במקום אינטימי, איפשהו בין אור לחושך, מקום שעוצב בצורה מופתית, עם שימוש ב-15 זרקורים עומדים/נעים ,על ידי מעצב התאורה ג'ים פרנץ'.

פייט, כוריאוגרפית קנדית מוכרת ומוערכת בעולם שיצירתה Betroffenheit הוכתרה על ידי הגרדיאן הבריטי כ"יצירת המחול הטובה ביותר במאה ה-21" החלה את דרכה כרקדנית בבלט קולומביה הבריטית (Ballet BC). בשנות התשעים רקדה בלהקתו של וויליאם פורסיית' בפרנקפורט, בתחילת שנות האלפיים שבה לוונקובר והקימה את להקת המחול Kidd Pivot, קבוצה קטנה המונה כשמונה רקדנים ואמנים אורחים. במקביל ליצירתה העצמאית במסגרת להקתה, פייט מוזמנת תכופות ליצור עבור להקות המחול הגדולות בעולם, בין היתר עבור תיאטרון המחול ההולנדי (NDT), בלט האופרה של פריס והבלט המלכותי בבריטניה.

״אשכול״ "Cluster" מאת אדוארד קלוג, למוסיקה מאת מילקו לזר

אשכול ״Cluster״ הוא מושג מתמטי המגדיר ״מספר דברים דומים שגדלים, נאספים או מקובצים יחד״. ביצירה, קבוצת רקדנים מוזמנת ליצור מגרש משחקים מלא רצינות וסימטריה ומתקשרת עם ההכרח של דיוק כירורגי בתנועות ובתזמונן. הם נדרשים להיות קשובים וקשורים לספירה המורכבת של הקומפוזיציה, הם נעים ומתנהגים באותה תבנית, איכשהו יוצרים מקבץ אנושי שהופך באופן טבעי לעמוד התווך של היצירה הזו: אנשים כמטוטלות, גופים - גפיים עם צירים ומערכות היחסים נראות כמו מנגנונים, שגולשים או תקועים. הרקדנים והקהל מוזמנים לשאול מה תפקידנו כבני אדם לא ליניאריים, מבולגנים לחלוטין: איזו רוח טמונה בהכרח מתחת לפני השטח? איזו אמת?.

אדוארד קלוג , נרשם לאקדמיה למחול כדי לברוח מהמשטר הקומוניסטי של צ'אושסקו. בשנת 1991 סיים את לימודי הבלט בבית הספר הלאומי לבלט בקלוז'-נאפוקה (רומניה). באותה שנה היה לסולן בתיאטרון הלאומי הסלובני (SNG) במריבור, שם יצר את עבודתו הראשונה. בשנת 2003 הפך קלוג למנהל האמנותי של הבלט, והוביל את הלהקה לכיוונים חדשים וייחודיים והעלה אותה על מפת המחול הבינלאומית .

קלוג זכה בפרסים רבים על עבודותיו , והוא יוצר קבוע עבור בלט שטוטגרט, בלט ציריך, הבלט המלכותי של פלנדריה, בלט דורטמונד ולהקות נוספות ברחבי העולם .


״סיפור לפני השינה״ Bedtime story מאת נדב צלנר , למוסיקה אתנית צפון אפריקאית המתכתבת עם שורשיו של צלנר : Sidi Mansour/Baba Bahri Ez-Zouhour ,Andre Hajj Mir ,Al Ajaleh Al Rasayel Allah Alaiha Mahma Ygolon & Mohammed Abdu

נדב צלנר, כוריאוגרף ישראלי הפועל בישראל ובעולם. עובד ויוצר ברחבי אירופה. את דרכו בעולם המחול החל כשהתחיל לרקוד ג'אז כשהיה בן 6 ובגיל 13 עבר לתיכון אמנויות תלמה ילין, שם גילה את אהבתו לכוריאוגרפיה . בתום הלימודים התקבל ללהקת המחול הקיבוצית , השתתף במחזמר הסיני הבינלאומי "זורו" ובמקביל החל לעבוד עם להקות מחול וכוריאוגרפים בארץ ובעולם כמו : מרקו גואקה , NDT2, להקת בת שבע, להקת המחול גוטייה, בלט זלצבורג , הוזמנה ע"י הפרימה בלרינה Ekaterina Shipulina מבלט הבולשוי ליצור עבורה עבודת סולו .

בשנים האחרונות הוא יוצר מבוקש עבור להקות מחול, כוריאוגרפיה לפרסומות מסחריות, קליפים, וגם מפיק ומביים סרטי וידאו דאנס.

ביצירה הזו נותן נדב צלנר במה לחלומות שלו, ומנסה לתת ביטוי מוחשי לילד החולם שפעם היה. הוא חוזר לדבריו ל"הרגע הקטן והסודי בין שינה לתודעה הוא הרגע שבו אני מגשים את חלומותי" כילד, חלם על נחשים.

כילד, חלם לעיתים קרובות על נחשים. "כל בוקר הופתעתי מכך שזכרתי אותם לפרטי פרטים, למרות שלא הבנתי מדוע הנחשים הללו ביקרו אותי בחלומותיי. היום אני מבין שהנחשים האלה הם אני, מול העולם ומול עצמי. אני מתעמת עם הפחדים שלי והולך אחר אמונותיי. במקום לברוח מהזיכרון, החלטתי לחקור אותו ובחרתי להשתמש בו כאלמנט המופיע על הפיג'מה של הרקדנים".

למוסיקה מקום חשוב ביצירתו והפעם היא מוסיקה צפון אפריקאית המתכתבת עם שורשיו של צלנר.


בלעדי בהיכל אמנויות הבמה הרצליה , ז'בוטינסקי 15 הרצליה:

5.7.23 , יום רביעי, שעה 20:30

6.7.23 , יום חמישי, שעה 20:30

7.7.23 , יום שישי בשעה 14:00

8.7.23 , שבת , שעה 16:00

8.7.23 , שבת , שעה 21:00

10.7.23 , שני , שעה 20:30

מחיר כרטיס : 299 ₪ - 339 ₪

לפרטים נוספים ורכישת כרטיסיםכאן ובטלפון : 1-700-70-29-29



קרדיט:

BEDTIME STORY©Rahi Rezvani


9 צפיות0 תגובות
bottom of page