בעלי חיים בגיל הזהב - אהבה ללא תנאים
top of page
  • פורטל תרבות שורשים ועסקים לבני ובנות 50 פלוס

בעלי חיים בגיל הזהב - אהבה ללא תנאים

עודכן: 29 באוק׳ 2020

היציאה לגימלאות גורמת תחושות מעורבות. שמחה מצד אחד על החופש שהגיע ושלל האפשרויות שנפתחות, אך לפעמים גם תחושות של בדידות וגעגועים לעולמנו הקודם, של עיסוקים רבים, עבודה, עמידה בלוחות זמנים ועוד.


בעלי החיים יכולים להשרות שמחה, לתרום לאיכות החיים ושיפור הבריאות גם הנפשית וגם הגופנית, שכן הם נותנים אהבה ללא גבולות וללא תנאים.


אם מאמצים כלב, חייבים לצאת איתו שלוש פעמים ביום. כך אפשר לשלב הליכה מהנה ומעט ספורט, מה שיתרום לאיכות חיינו. אם נוסיף משחקים עם הכלבים, כמו: זריקת מקלות או כדורים, נקבל תנועות נוספות לגוף, הפעלת הזרועות, מעט ריצה קלה ועוד.


הדבר חשוב במיוחד לאנשים עריריים, שעוד מישהו נכנס לחייהם והם כבר לא חשים כל כך בודדים כאשר צריכים לדאוג למישהו נוסף. אפשר לדבר עם הכלבים והחתולים, וגם על הכלבים והחתולים כשנפגשים בחברה.


בעלי החיים מקבלים אותנו כפי שאנחנו. הם נותנים אהבה ללא גבולות, מה שהמבוגרים הכי זקוקים. יש תחושה שמישהו זקוק לנו, גם כאשר התחושה שבעצם סיימנו את תפקידנו.


בנוסף, הקשר עם הנכדים והמשפחה מתחזק, כאשר הם מבקשים לבקר את הסבים והסבתות במיוחד בשל חיות המחמד שלהם.


לאחר התקופה הראשונה, בה נהנים מהיציאה לגימלאות, מתחילה תחושת שיעמום וחוסר מעש. בעל חיים מחייב טיפול ושיגרה, כמו: ירידה איתו, האכלה, משחקים ועוד. יש בכך יתרונות, מקבלים תחושה של משמעות לחיים, ערך עצמי, הענקה לאחר, הקלת דיכאון ושמחה.


לאחזקת בעלי חיים יש גם יתרונות משניים, כמו: שמירה על משקל גוף תקין, ירידת לחץ דם, מניעת אלרגיות, פחות חרדות ודיכאון. טיפול בכלבים ובחתולים מאפשר לבטא רגשות.


מי שלא אוהב כלבים, או אינו יכול לטפל בהם, יכול לאמץ חתול. רוב החתולים ניתנים לגידול בתוך הבית ואין צורך להוציאם, רק לסדר ארגז חול לצרכיהם ולנקות אותו מדי יום. החתולים מנקים את עצמם ויכולים להעניק אהבה. צריך רק לדאוג לעיקורם ולטיפול שנתי אצל וטרינר.


יציאה לטיולים עם כלבים יכולה ליצור קשרים חדשים עם אנשים מהסביבה, ליצור עניין בקרב ילדים ובעלי כלבים אחרים והחיים יעברו בצורה בריאה ונעימה.




bottom of page