בסינמטק ירושלים - ReFilm - פסטיבל הרסטורציות השני
top of page
  • פורטל תרבות שורשים ועסקים לבני ובנות 50 פלוס

בסינמטק ירושלים - ReFilm - פסטיבל הרסטורציות השני

סינמטק ירושלים - ארכיון ישראלי לסרטים גאה להציג:

ReFilm - פסטיבל הרסטורציות השני

לגלות מחדש, להציג מחדש, לחגוג מחדש

15 סרטים, 29 הקרנות, קלאסיקות קולנועיות מארה"ב, ברה"מ, יפן, איטליה, צרפת, בריטניה, גרמניה וברזיל

בגרסה מחודשת בפורמט דיגיטלי ובאיכות שטרם נצפתה

הקרנת בכורה לרסטורציה ישראלית מאבני הדרך של הקולנוע הישראלי:


"חמסין" (ישראל 1982 בימוי: דניאל וקסמן)


ובנוסף:

פנדורה וההולנדי המעופף (בריטניה 1951) בימוי: אלברט לוין| פעימות לב (צרפת 1940) בימוי: אנרי דקוין | בושידו (יפן 1963) בימוי: טדאשי אימאי דודסוורת (ארה"ב 1936) בימוי: וויליאם וויילר | חייו ומותו של קולנל בלימפ (בריטניה 1943) בימוי: מייקל פאוול, אמריק פרסבורגר | עיניים עצומות לרווחה (ארה"ב 1999) בימוי: סטנלי קובריק | קזבלנקה (ארה”ב 1942) בימוי: מייקל קורטיז | הקבינט של ד"ר קליגרי (גרמניה 1920) בימוי: רוברט וינה | דונה פלור נשואה לשניים (ברזיל 1976) בימוי: ברונו בארטו , עשה את הדבר הנכון (ארה"ב 1989) בימוי: ספייק לי | שכחו אותי בבית (ארה"ב 1991) בימוי: כריס קולומבוס | בלדה לחייל (ברה"מ 1959) בימוי: גריגורי צ'וקראיי| ארבע חברות (גרמניה 1938) בימוי: קארל פרוילך | הלוויה ממלכתית (הולנד ליטא, 2019) בימוי: סרגיי לוזניצה


21-28.06.2021 בסינמטק ירושלים


סינמטק ירושלים - ארכיון ישראלי לסרטים יקיים בין התאריכים 21-28 ביוני 2021 את פסטיבל הרסטורציות השני.


עולם הקולנוע עובר לפורמט הדיגיטלי החדש וכך נשלפים מארכיונים ברחבי העולם עותקי הנגטיב (המקור) בפילם, שבו נוצרו הסרטים. עותקים אלו נסרקים לפורמט הדיגיטלי, עוברים תיקון וניקוי, התאמת צבעים וסאונד, ונארזים מחדש בפורמט הקרנה דיגיטלי באיכות שטרם נצפתה. בימים אלו סינמטק ירושלים -ארכיון הישראלי לסרטים נמצא בעיצומו של הפרויקט להמרת כל אוסף הקולנוע הישראלי לפורמט דיגיטלי למען שימורו והנגשתו לציבור הרחב.


רוני מהדב-לוין, מנהל הסינמטק: "האולפנים הגדולים, הארכיונים וחברות ההפקה ברחבי העולם עוסקים ללא הרף בשנים האחרונות בשימור ושחזור של המורשת הקולנועית העשירה משנים עברו. בתהליך הזה, לצד הקלאסיקות שכולנו מכירים, מתגלים לעיתים אוצרות קולנועיים שאוחסנו במרתפי הארכיונים ולא ניתן היה להקרינם שנים רבות. מהלכים אלו מתרחשים בכל העולם, ופסטיבל הרסטורציות השני, שיוצג במהלך חודש יוני בסינמטק ירושלים, נועד לחגוג את האפשרויות החדשות הללו. זוהי הזדמנות למפגש עם סרטים מרחבי העולם וגם מישראל – יצירות מופת שסוף סוף ניתן להקרין בעותק איכותי, סרטים חדשים שנוצרים על סמך סרטי ארכיון ישנים וגם סרטים נדירים שזוכים לפתע לתשומת לב וחושפים יוצרים ויצירות חדשים־ישנים. כל הפורמטים הם ב- K2 ו- K4. אין מתאים מפסטיבל רי-פילם כדי לחגוג את החזרה המחודשת לאולמות הקולנוע".


נבות ברנע מנהלו האמנותי של הפסטיבל : "אחד הביטויים המוכרים בעניין הקולנוע טוען כי עלינו "להשעות את הספק", כלומר להניח לכל מה שאנחנו יודעים מהעולם ולהתמסר לחוויה וההיגיון שמציע הסרט. אלא שבחודשים האחרונים המציאות עצמה דרשה מאיתנו "להשעות את הספק" ולקבל את החיים הכמעט-קולנועיים שהמגיפה יצרה עבורנו. במצב עניינים כזה, הקולנוע, שיש בו אמנם גיבורים מדומיינים אך עלילותיהם תפורות בסופו של דבר לפי תרשים נרטיבי מוכר, עשוי להתגלות כמקור של וודאות ונחמה.

השאיפה לנחמה הייתה אחד הגורמים המנחים בבחירת סרטי פסטיבל הרסטורציות שנקיים החודש. חלק מן הסרטים שנקרין השנה כמו "חייו ומותו של קולונל בלימפ", "דודסוורת", ו"פעימות לב" אינן רק יצירות אמנות מעולות, שמפגינות בדרכים שונות את כשרונם של יוצריהם, אלא שיש בהן גם חגיגה של אהבה ושל הרוח האנושית ברגעים של שפל ומשבר. ואילו סרטים אחרים - "פנדורה וההולנדי המעופף", "בושידו", "עיניים עצומות לרווחה" או "הקבינט של ד"ר קליגרי" – מזכירים לנו שהקולנוע ידע בעבר ובוודאי ידע גם בעתיד להיות עז ומסעיר.


כאשר הצגנו את פסטיבל הרסטורציות הראשון תחת הכותרת "לגלות מחדש, להציג מחדש" (Rediscovered, Revisited), הציעה לנו ויויאן אוסטרובסקי, אחת מהתומכות והמייסדות של הסינמטק להוסיף גם את הביטוי "לחגוג מחדש" (Rejoice). נדמה כי אין הגדרה טובה יותר לימים אלו, ואנחנו מקווים שתצטרפו אלינו כדי לחגוג מחדש, את הקולנוע ואת החיים".


קרדיט:

מתוך - הסרט חמסין, צילום: מארק טלי



5 צפיות0 תגובות
bottom of page