בית הקונפדרציה מציג מחווה לאמן ג׳ו עמר: חי קורקוס במופע "הריני שר"
top of page
  • פורטל תרבות שורשים ועסקים לבני ובנות 50 פלוס

בית הקונפדרציה מציג מחווה לאמן ג׳ו עמר: חי קורקוס במופע "הריני שר"

יום שלישי, 30.8.22, 20:30, בית הקונפדרציה בירושלים

הזמר והמלחין ג'ו עמר (2009-1930), הוא מחלוצי הזמר המזרחי והים תיכוני בישראל. עמר נולד במרוקו ומוכר גם כזמר מחאה והראשון שהעלה בשיריו את סוגיית השסע החברתי, כשכתב לאחר מהומות ואדי סאליב את שיר המחאה "לשכת עבודה". הוא היה גם פייטן בחסד עליון, חזן ובעל תפילה, שיכול היה לשלב בטבעיות גמורה סלסולים מרוקאים עם חזנות אשכנזית. עמר אף השתתף בהקמתה של התזמורת האנדלוסית ובהופעותיה הראשונות.

בית הקונפדרציה בירושלים בניהולו של אפי בניה מעלה את המופע של הפייטן והחזן חי קורקוס, "הריני שר", המוקדש לפועלו של עמר. קורקוס ולהקתו יבצעו את להיטיו המפורסמים של עמר כ-"ישמח משה" ו-"ברצלונה", יחד עם קטעי פיוט וחזנות שעמר שר בהופעותיו, "לירושלים עירך", "יומי ולילי" ו-"יעלה יעלה".

קורקוס למד את רזי שירת הפיוטים אצל גדולי המורים בירושלים – רבי חיים ביטון ורבי מאיר עטיה - והוא מופיע ברחבי הארץ ובעולם. קורקוס פתח את פסטיבל אסאווירא במרוקו מול 6,000 אנשים, יהודים ומוסלמים. הוא מנהל את הרכב טאראב ירושלים למוזיקה אנדלוסית יחד עם אלעד לוי, ומלמד בשנים האחרונות את מסורת פיוטי מרוקו בארגון "קהילות שרות". בשנה האחרונה עבד על פרוייקט שירי יגל יעקב והוציא למעלה משבעה סינגלים.

קורקוס ילווה על ידי הכנר אברהם מימרן, נגן הקאנון יצחק כהן, נגן כלי ההקשה

עמית שרון, הקלידנית דריה מוסינזון והבסיסט דרור טובול.

המופע מתקיים בתמיכת משרד התרבות והספורט, מינהל התרבות ועיריית ירושלים, האגף לתרבות

מחיר כרטיס: 70 שקלים

רכישת כרטיסים: בימות 6226*

למידע נוסף:

"בית הקונפדרציה" בפייסבוק

אתר בית הקונפדרציה:

טל' 02-5399360, שלוחה 5

קרדיט:

חי קורקוס, צילום: עמי ורדי


bottom of page