ביקורת על מיני סדרה: בזכות עצמה, במאיות: קאסי למונס ודימיין דיוויס, 2019
top of page
  • פורטל תרבות שורשים ועסקים לבני ובנות 50 פלוס

ביקורת על מיני סדרה: בזכות עצמה, במאיות: קאסי למונס ודימיין דיוויס, 2019

עודכן: 29 באוק׳ 2020

בקיצור:


מאדאם סי ג'יי ווקר, נולדה בסוף המאה ה-19 כשרה ברידלאב, אישה אפרו אמריקנית וענייה מלואיזיאנה, בת להורים שהיו בעברם עבדים משוחררים. היא נישאה והתאלמנה והייתה צריכה לפרנס את עצמה ולכן עבדה קשה מאוד ככובסת. כנראה הלחות, הסבון, המתח הנפשי והתנאים הקשים בעבודה גרמו לה לנשירת שערה. היא לא קיבלה עליה את הדין, והחליטה למצוא מישהי שתעזור לה. היא מצאה את אדי מונרו, שמכרה קרם שמגדל שיער והייתה בעלת מספרה והסתובבה בבתים למכור את מוצריה. שרה עשתה הסכם עם מונרו, היא תשתמש בקרם שלה תמורת כביסה עבורה. שרה ראתה שהקרם עוזר לה, ובקשה ממונרו לעזור לה לשווק את מוצריה. מונרו לא השכילה לראות את שרה נכונה וגירשה אותה. העימותים ביניהן לא הסתיימו, אדי מונרו עקבה אחרי הצלחתה של שרה, תבעה אותה על העתקה ממנה, אך בסופו של דבר היא ניצחה.


שרה, שמסתבר שמעולה בשיווק, רקחה קרם משלה והחלה למכור אותו, בתחילה מעט ומביתה וגם בזול, עד ששמה נודע למרחקים ורבים בקשו להשתמש במוצריה. כשהחלה להתעשר החלה להיקרא מאדאם סי ג'יי ווקר. חייה הפרטיים היו קשים, היא נשאה בשנית לאדם שבתחילה נראה תומך, צ'רלס ג'וזף ווקר, אך לאחר שהצליחה, הוא קינא בהצלחתה, בעיקר לאחר שלא שיתפה אותו, הוא בגד בה, היכה אותה, ובסופו של דבר הם נפרדים והיא נשארת לבד ומגדלת את ביתה.


בסופו של דבר פתחה סי ג'יי סניפים בכול רחבי היבשת וביחד עם ביתה שעזרה לה, הן הפכו למיליונריות. ספר השיאים של גינס כלל אותן בספרו והיא נחשבה לאישה שצמחה מלמטה והפכה לעשירה.


סי ג'יי ווקר לא שכחה מאיפה התחילה. היא נתנה סיכוי לנשים והעסיקה רק אותן במפעליה. בנוסף פעלה רבות לקידום האפרו אמריקנים והייתה נגד הקו קלוקס קלאן.


ביקורת סדרה:


נטפליקס הביאה למסכנו מיני סדרה מרתקת, המבוססת על סיפור אמיתי, על אישה ענייה וקשת יום, שהשכילה בחריצות רבה, באומץ לב ובראייה נכונה של המציאות, להפוך לאישה עשירה מאוד אך ורק בכוחות עצמה.


צריך לזכור את התקופה של סוף המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20, אז האפריקנים אמריקנים היו בתחתית הסולם בחברה, עניים מרודים, ואיש לא התייחס אליהם. אישה אחת, שהוריה היו עבדים משוחררים, ניצלה הזדמנויות, ועמדה באומץ רב מול המציאות הקודרת והצליחה מאוד, אך גם עזרה בנדיבות לאחרים שגורלם לא שפר עליהם כמוה.


שחקנים:


מאדאם סי ג'יי ווקר - אוקטביה ספנסר, נולדה ב-25 במאי 1972 באלבמה. זכתה בפרסים רבים וחשובים, כמו: פרס האוסקר, גלובוס הזהב, באפט"א, פרס גילדת שחקני המסך. בין סרטיה המפורסמים - העזרה (פרס אוסקר), מאחורי המספרים, מסיבה סוף ועוד.


אדי מונרו - כרמן אג'וג'ו - נולדה ב-22 באוקטובר 1973, שיחקה בסרטים: סלמה, הטיהור 2 ועוד ובסדרת הטלוויזיה "שעת האפס".


לליה - טיפאני האדיש - נולדה ב-3 בדצמבר 1979, השתתפה, בין השאר, בסרט - טיול בנות, וזכתה בפרס האמי לתוכנית "סטרדיי נייט לייב".


סי ג'יי ווקר - בלייר אנדרווד - נולד ב-25 באוגוסט 1964, שיחק בסדרה - פרקליטי LA ובסרטים - סיבה מוצדקת, נקמה שחורה ועוד.




bottom of page